Elikkä akku tyhjenee seisonnassa
Tutkittu on jo alustavasti mikä syö akkua tyhjäksi. Sulakkeen nro 21 kautta kulkee virtaa 0.035A ja sulakkeen nro 27 kautta kulkee virtaa 0.03A.
Normaali virrankulutus seisonnassa on käsittääkseni max 0.05A luokaa ja tuohan menee jo sen yli. Lisäksi kun löytyy vielä Defan häly, joka sekin syö akkua 0.02A niin turha luulo, että auto käynnistyy muutaman päivän seisonnan jälkeen. Akku ja laturi ovat uusia. Kyse ei ole laturi tai akkuviasta vaan laitteista, jotka ovat näiden kahden sulakkeen takana.
Sulake nro 21 takaa löytyy OBC, huoltovalot, DME, radio, Check Control ja joitakin valoja(hanskalokero, takakontti, taskulamppu ja sisävalot).
Sulake nro 27 takaa löytyy keskuslukitus, sisävalot, radio/antenni ja OBC.
Kaikki valot on tutkittu eivätkä ne jää palamaan. Huoltovalot toimivat ok. Check Control tuskin kuluttaa mitään seisonnassa. Radio otettu irti, joten se ei kuluta yhtään virtaa. Jäljelle jää ainoastaan OBC, DME ja keskuslukitus. Sinnekö noin paljon virtaa katoaa??
Autosta löytyy lisäksi harvinainen tehtaan oma varashälytin, jonka magneettiavaimen reikä löytyy kuskin ovesta. Voisiko tuo hälytin syödä akkua? Mistään internetistä en löydä tietoa minkä sulakkeen takana tämä hälytin on, koska se on niin harvinainen. Tätä hälytintä en kuitenkaan edes käytä kun löytyy Defa. Enkä edes uskalla kokeilla.
Kysyn lisäksi kuuluuko ajotietokoneen näytössa näkyä kellonaika himmeällä vaikka virrat ovat sammutettuna. Sehän kuluttaisi virtaa jonkin verran.
Voiko olla mahdollista että Defa varashälyttimen väärällä ovikytkimen kytkennällä saisi sisävalon toiminnan sekaisin. Nimittäin kuskin puolen kattovalo palaa koko ajan vaikka laitan valon kytkimen asentoon, jossa valojen pitäisi syttyä vasta kun oven avaa. Katon johdot olen jo tutkinut, eikä löytynyt mitään ongelmaa.
Ja jos joku on mittaillut e30:sen virrankulutuksia niin kertokoon mitä on saanut tulokseksi. Mieluiten semmosta josta löytyy kaikki härpäkkeet(OBC, Check Control yms.)

Normaali virrankulutus seisonnassa on käsittääkseni max 0.05A luokaa ja tuohan menee jo sen yli. Lisäksi kun löytyy vielä Defan häly, joka sekin syö akkua 0.02A niin turha luulo, että auto käynnistyy muutaman päivän seisonnan jälkeen. Akku ja laturi ovat uusia. Kyse ei ole laturi tai akkuviasta vaan laitteista, jotka ovat näiden kahden sulakkeen takana.
Sulake nro 21 takaa löytyy OBC, huoltovalot, DME, radio, Check Control ja joitakin valoja(hanskalokero, takakontti, taskulamppu ja sisävalot).
Sulake nro 27 takaa löytyy keskuslukitus, sisävalot, radio/antenni ja OBC.
Kaikki valot on tutkittu eivätkä ne jää palamaan. Huoltovalot toimivat ok. Check Control tuskin kuluttaa mitään seisonnassa. Radio otettu irti, joten se ei kuluta yhtään virtaa. Jäljelle jää ainoastaan OBC, DME ja keskuslukitus. Sinnekö noin paljon virtaa katoaa??
Autosta löytyy lisäksi harvinainen tehtaan oma varashälytin, jonka magneettiavaimen reikä löytyy kuskin ovesta. Voisiko tuo hälytin syödä akkua? Mistään internetistä en löydä tietoa minkä sulakkeen takana tämä hälytin on, koska se on niin harvinainen. Tätä hälytintä en kuitenkaan edes käytä kun löytyy Defa. Enkä edes uskalla kokeilla.
Kysyn lisäksi kuuluuko ajotietokoneen näytössa näkyä kellonaika himmeällä vaikka virrat ovat sammutettuna. Sehän kuluttaisi virtaa jonkin verran.
Voiko olla mahdollista että Defa varashälyttimen väärällä ovikytkimen kytkennällä saisi sisävalon toiminnan sekaisin. Nimittäin kuskin puolen kattovalo palaa koko ajan vaikka laitan valon kytkimen asentoon, jossa valojen pitäisi syttyä vasta kun oven avaa. Katon johdot olen jo tutkinut, eikä löytynyt mitään ongelmaa.
Ja jos joku on mittaillut e30:sen virrankulutuksia niin kertokoon mitä on saanut tulokseksi. Mieluiten semmosta josta löytyy kaikki härpäkkeet(OBC, Check Control yms.)
Comment