Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m10b18 vm85 swap pierburg > l-jet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djd1mm
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 123
    • Salo

    E30 m10b18 vm85 swap pierburg > l-jet?

    Auto on ihan toimiva tosin ei muutaman päivän katselulla vielä ihan varmaksi voi vannoa.

    Ongelmat: Tihkuttava vesipumppu, ilmanputsarin pömpeli yrittää kovin tulla konepellin läpi, huohotinletku on vaihdettu konehuoneen perälle auton alle sojottavaan puutarhaletkuun.. Jäätyköhän se tukkoon eli pitäisikö siihen kannenkoppaan hommata se original huohotin venttiili ja letku?

    Olen katellu josko tuon kauhu-kaasarin voisi vahtaa l-jet tai k-jet -romppeisiin.. Oli täälläkin yksi paketti 5-v lootalla ja m10b18 koneella ilmeisesti k-jet myynnissä. (En kyllä ole edes varma että onko tuossa pierburg kun on toiminut +-5C -keleillä, kosteilla sellaisilla)

    "EDIT: Eli weberin 34/32 tms toimiva kaasari näkyy olevan, onneksi. Kannattaisko vaihto silti, vai tuleeko liian kallis ja viitseliäisyyttä vaativa projekti. Tyttöystävän kauppakassia kun ei ihan joka päivä jaksais rassata vaikka onkin vähän sellainen 'rakkaudesta BMW:hen' -mentaliteetti. "

    Eli niinkuin otsikostakin voisi päätellä olen tässä ihmettelemässä että wtf tuon koneen kanssa kannattaa tehdä, vai kannattaako mitään? Tuo ruiskun kamojen vaihto vaikuttaa paljon houkuttelevammalta (halvemmalta) kuin ruveta maksamaan ~350e weberin tuplakurkusta ja sovituspalikasta.

    Vesipumpun meinasin nyt kumminkin vaihtaa, ja katella jos jotain letkuja tarvis. Uudet nesteet sisään. BMW original vai generic neste/teboil kamat?
    Venttiilien välykset ajattelin pistää kohdalleen samalla, mikähän se välys mahto olla?
    Tulpat, pyörijät yms, oli kuulemma kesällä vaihdettu, joten ne tarvii vain putsata ja katella, kai. Onkos vielä jotain tärkeää ettei tuo alle 300tkm m10 kingi paukahda?
    Last edited by djd1mm; 23-02-2008, 17:33. Reason: rakkaudesta BMW:hen <3
    Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni
  • turisti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 447
    • Jyväskylä

    #2
    Jos helpolla ja halvalla haluat päästä, niin osta vaan se korvausweberi. Käytettyjä löytää alle satkulla. On nimittäin omat talkoonsa ton ruiskun kanssa..!
    sigpic
    - Vanha Liitto Powered by M10 -

    Comment

    • djd1mm
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 123
      • Salo

      #3
      No nyt se tuli katottua ja 34/32 Weberi onneksi on

      Tai siis jotain sinneppäin, on meinaan päältä aikas paskanen mutta jotain tuon suuntaista siellä näkyi lukevan. Tuostahan sen boksin konepeltiin paukkaamisenkin luulisi johtuvan

      Nyt ei ole siis muuta kuin ihmettelyä noiden muiden räpellyksien kanssa. Vesipumpun vaihtaa varmaan aika helposti, termostaatinkin ostin, josko senkin pistäis uusiksi samalla. Pitänee nuo venttiilien välyksetkin säätää.. Tulee aika pitkä huominen, mutta eipä tuo haittaa kun sittenhän tuo on jo aikalailla varma peli.

      Jotain korvausletkuja oli vedetty konepeltiin ja vanhat leikattu poikki ja jätetty vuotamaan pitkin ja poikin, ei näin
      Last edited by djd1mm; 23-02-2008, 17:29. Reason: poksi ottaa kii
      Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

      Comment

      • djd1mm
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 123
        • Salo

        #4
        Eli nyt ongelmana ilmanputsarin boksi joka hakkaa..

        Niin, eli kun siellä se weberi näemmä pörisee niin onhan tuossa sellainen sovituslaippa joka nostaa tuon koko paketin konepeltiin kiinni ja boksin kannen siipimutteri on hakannut konepeltiin aikamoisen kuhmun.

        Ajattelinpa vaan että onko tuollaisesta pyöreästä kromi purkki / jenkki -mallisesta ilmanputsarista jotain haittaa. Eli tuleeko talvi- / kakkakeleillä olemaan enemmän ongelmia? Kellään kokemusta?

        Meinasin tuota www.freetechnics.fi -ltä löytyvää redline -merkkistä 75eur pömpeliä kokeilla, paperisuodatin näkyy kummiskin olevan..

        Samalla ajattelin kysäistä sopivista kallistuksenvakaajista. Etupäästä on kuskinpuolelta murtunut kannake ja alkaa muutenkin näyttää siltä että tarvii alkaa alustalle jotain kesällä tekemään.

        Vakiona tuossa näkyy olevan edessä 20mm ~$274 hintainen palikka ja takana 14,5mm ~$110 hintainen käppyrä.

        M3:ssa näkyy olevan edessä 19mm tanko joka on muutaman kympin edullisempi, takana on siinäkin 14,5mm samalla koodilla varustettuna.

        Erilaisilla 'Thyyning' firmoilla on varmaan jäykempiä variaatioita myynnissä, vai?

        Mahtaako jäykemmät puslat merkata paljonkin. Tulevaisuudessa saattaa muuttua aika keulapainoiseksi tuo...

        Eli jos olis jollain kokemusta E30 2D malliin parhaiten sopivista kallistuksenvakaaja/iskari/jousi paketeista, kuulostelisin kokemuksia mielelläni
        Last edited by djd1mm; 24-02-2008, 21:25.
        Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

        Comment

        • impi80
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 66
          • Leppävirta

          #5
          [quote=djd1mm;1161244]Niin, eli kun siellä se weberi näemmä pörisee niin onhan tuossa sellainen sovituslaippa joka nostaa tuon koko paketin konepeltiin kiinni ja boksin kannen siipimutteri on hakannut konepeltiin aikamoisen kuhmun.

          -Itsellä sama "ongelma" eli pieni patti tullu konepeltiin.
          -Fixuja Ehdotuksia kaivataan.

          E46 318i M Sport/M Tech -00
          Kawasaki Z750 -09

          EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
          |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
          BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


          Comment

          • djd1mm
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 123
            • Salo

            #6
            Nyt kun on jarrutalkoot niin..

            Ajattelin samalla pajoa siihen vähän isomman kuhmun eli meinasin rälläköidä sen keskiosan kyljistä auki ja pistää hieman lisää korotusta siihen jottei ota kiinni. Samalla sais miehekkään 'TUNINKI' -lookin. Tosin onhan tuossa jo miranoolilla punaiseksi maalatut roiskeläpät, motonet / romuttamon-datsuni kumi-spoileri ja hattuhyllyn XPLÖÖÖD ämyrit. Eipä se varmaan enää paljoa vaatis.. Ah niin ja LG 50e laatu mp3, xml ja xplöd formaatteja nykien toistava soitin.
            Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎