Elikkäs.
Ongelmat alko siitä kun käsijarru alkoi temppuilemaan. Oli autoni ostaessa säädetty niin kireälle, että nousi vain pari "napsua", ja teho oli todella heikko. Tällöin mitään laahausta ei ollut, käsijarrun sai vaan kiskoa todella kovaa päälle.
Eräänä aamuna töihin lähtiessä huomasin auton kulkevan kovin raskaasti, ja liikkeellelähdössä perä "niiasi", eli käsijarru oli jäänyt ilmeisesti yön jälkeen melko raskaasti laahaamaan.
Takaa kuului myös ajossa kohiseva ääni. Takapyörien kohdalta tuli palaneen metallin haju. Ei auttanut muu kuin ottaa pyörä irti ja hieman koputella ja ravistella, jolloin ongelma syystä tai toisesta poistui.
Silloin ei enää laahannut niin että haittaisi tai vahingoittaisi autoa, mutta ääni jäi. Nyt kuuluu kokoajan vinkuvaa ääntä, eikä käsijarrun nykiminen auta. Peruutettaessa ääni kuuluu selvemmin ja kuulostaa erilaiselta, rohisee. :think
Nyt ei siis haittaa varsinaisesti ajoa, mutta kyllä vinkuminen pitäisi saada hoidettua pois, sekä löytää käsijarruun ne kauan kadoksissa olleet tehot.
Eli jos jotain kotikonsteja ja vinkkejä saisi viisaammilta, niin olisin kiitollinen.
Auto on siis BMW 318is E30 vm. 1990.
Voi olla että aiheesta on jo topicci, mutta en kyllä suoraan tähän ongelmaan löytänyt vastausta muista postauksista. Korjatkaa jos olen erehtynyt.
Ongelmat alko siitä kun käsijarru alkoi temppuilemaan. Oli autoni ostaessa säädetty niin kireälle, että nousi vain pari "napsua", ja teho oli todella heikko. Tällöin mitään laahausta ei ollut, käsijarrun sai vaan kiskoa todella kovaa päälle.
Eräänä aamuna töihin lähtiessä huomasin auton kulkevan kovin raskaasti, ja liikkeellelähdössä perä "niiasi", eli käsijarru oli jäänyt ilmeisesti yön jälkeen melko raskaasti laahaamaan.
Takaa kuului myös ajossa kohiseva ääni. Takapyörien kohdalta tuli palaneen metallin haju. Ei auttanut muu kuin ottaa pyörä irti ja hieman koputella ja ravistella, jolloin ongelma syystä tai toisesta poistui.
Silloin ei enää laahannut niin että haittaisi tai vahingoittaisi autoa, mutta ääni jäi. Nyt kuuluu kokoajan vinkuvaa ääntä, eikä käsijarrun nykiminen auta. Peruutettaessa ääni kuuluu selvemmin ja kuulostaa erilaiselta, rohisee. :think
Nyt ei siis haittaa varsinaisesti ajoa, mutta kyllä vinkuminen pitäisi saada hoidettua pois, sekä löytää käsijarruun ne kauan kadoksissa olleet tehot.
Eli jos jotain kotikonsteja ja vinkkejä saisi viisaammilta, niin olisin kiitollinen.
Auto on siis BMW 318is E30 vm. 1990.
Voi olla että aiheesta on jo topicci, mutta en kyllä suoraan tähän ongelmaan löytänyt vastausta muista postauksista. Korjatkaa jos olen erehtynyt.
Comment