Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • impi80
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 66
    • Leppävirta

    E30 Lämpöongelma

    Auto: E30 M10B18

    Uutta osaa:
    -Termostaatti,Vesipumppu,Yläkertaremppa tehty 500km sitten.

    -Ajossa sekä tyhjäkäynnillä lämmöt puolenvälin ja punasen välissä,onko normaalia?
    -Termostatti kuuma,alavesiletku kylmä/haalea,termostaatin ja imusarjan vieressä olevan "köntin" välinen letku kuuma ja kova kun kivi.
    -Ilmattu n.miljoona kertaa.
    -Sisälle puhaltaa kuumaa,eli OK
    -Tänään sen verran havaitsin että tuulettajan ropellin saa pysäytettyä lehdellä,kun lämmöt oli n.puolenvälin,ihan sama onko tyhjäkäynnillä vaiko n.3000kierroksia.

    -Sen verran vielä että mikä tuo "köntti" on mihin tulee letku termarilta,ja mistä lähtee ylävesiletku.

    E46 318i M Sport/M Tech -00
    Kawasaki Z750 -09

    EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
    |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
    BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


  • illu^^
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1703
    • Kajaani

    #2
    Elikkä visko on ainakin rikki, jos kerta propelli pysähtyy niin helposti. Ei pitäisi lämpösellä koneella pysähtyä. Itsellä oli samaa vikaa m10 koneessa, vaihdeltiin termostattii, ilmattiin monesti ja jne. Loppu peleissä syylärin vaihdolla ongelma hävisi, oli vanha syyläri mennyt tukkoon, jos yhtään antoi vetoja niin lämmöt nousivat. Mutta sinulla ainakin visko rikki ja ihmetyttää sinänsä jos alavesi letku on viileä? Kiertääkö siellä vesi, oletko varma että termostaatti on ehjä?

    Comment

    • impi80
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 66
      • Leppävirta

      #3
      Termostaatti toimi ainakin "kattila-testissä".
      Pitänee vissiin visko laittaa vaihtoon ja syyläri huuhdella.

      E46 318i M Sport/M Tech -00
      Kawasaki Z750 -09

      EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
      |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
      BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


      Comment

      • illu^^
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1703
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by impi80 View Post
        Termostaatti toimi ainakin "kattila-testissä".
        Pitänee vissiin visko laittaa vaihtoon ja syyläri huuhdella.
        Yleensähän nuo lämmöt ovat siinä keskimmäisellä viivalla normaali ajossa, tai ainakin niiden pitäisi olla. Eihän tuossa sinänsä mitään jos ei punaiselle mene, mutta ei se silti ihan kunnossa ole. Oletko ilmannut limsapulloa apuna käyttäen? Tosin ilmaus on todennäköisesti kunnossa jos lämppäri puhaltaa lämmintä normaalisti. Visko vika ainakin teki omassa pommissa sitä että paikallaan nosti lämpöjä ja ajossa tippuivat sitten puoleen väliin.

        Edit. "köntistä" en nyt saa päähäni mitä tarkoitat käy aivot hitailla tähän aikaan illasta. Tarkoitatko sitä kannen päässä olevaa kohtaa johon letkut menevät. Pitää varmaan kaivaa jostain kuva e30 konehuoneesta m10 moottorilla, sen verran aikaa kun viimeksi kurkkinut sinne etten saa nyt päähäni sitä kohta mihin tulee ylävesi letku.
        Last edited by illu^^; 04-03-2008, 19:40.

        Comment

        • impi80
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 66
          • Leppävirta

          #5


          -Osa numero 1(vissiin jakaja)
          -Numero 4:ssa ei mulla mitään kiinni,taitaa olla jotain pierburggiin liittyvää.tulee ilmeisesti 2 pientä letkua kiinni.
          -Letku numero 10,paisunu niin että pelottaa et millon räjähtää.

          -Siitä viskosta viel sen verran että,sitä ei vissiin kannata lukita mitenkään kiinni,et parempi ostaa uus.

          E46 318i M Sport/M Tech -00
          Kawasaki Z750 -09

          EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
          |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
          BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


          Comment

          • illu^^
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1703
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by impi80 View Post
            http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=11&fg=35

            -Osa numero 1(vissiin jakaja)
            -Numero 4:ssa ei mulla mitään kiinni,taitaa olla jotain pierburggiin liittyvää.tulee ilmeisesti 2 pientä letkua kiinni.
            -Letku numero 10,paisunu niin että pelottaa et millon räjähtää.

            -Siitä viskosta viel sen verran että,sitä ei vissiin kannata lukita mitenkään kiinni,et parempi ostaa uus.
            Juu en suosittele lukitsemista, onhan sitäkin tehty. Saattaa toimia hetken, mutta lopputulos ei välttämättä ole hyvä. Parempi laittaa visko kuntoon ilman patentteja.

            Vaihda paisuneet ja muutenkin vialliset letkut ihmeessä kunnollisiin. Eikös tuo osanumero 1 ole kannen päädyssä kiinni? Jos oikein muistan. Selittänee vissiin sen lämpenemisen.

            Comment

            • impi80
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 66
              • Leppävirta

              #7
              Jep,kannen päädyssä,imusarjan vieressä.

              E46 318i M Sport/M Tech -00
              Kawasaki Z750 -09

              EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
              |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
              BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


              Comment

              • Sampza
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1398
                • Rovaniemi

                #8
                omassani lämpöjen mittari eleli omiaan ja näytti "elämänsä eleltyä juurikin normaalin ja punaisen väliä. Syynä oli moottorin maadoituspiuha todella huonosti kiinni korissa. (mutteri löysällä)..

                No moottori ei omassa tapauksesa ole sama mutta tulipahan mielenpäälle
                320d touring M-sport -09
                320d -02
                1250 Bandit S

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #9
                  Oisko lisämittari paha laittaa... Näkis oikeen lämpötilan eikä tarviis arvailla

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2068
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by impi80 View Post
                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=11&fg=35

                    -Osa numero 1(vissiin jakaja)
                    -Numero 4:ssa ei mulla mitään kiinni,taitaa olla jotain pierburggiin liittyvää.tulee ilmeisesti 2 pientä letkua kiinni.
                    -Letku numero 10,paisunu niin että pelottaa et millon räjähtää.

                    -Siitä viskosta viel sen verran että,sitä ei vissiin kannata lukita mitenkään kiinni,et parempi ostaa uus.

                    Osa #1 kulkee monasti nimellä "kannen letkulähtö-oksa" tai "-pulikka"
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • illu^^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1703
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Mystinen View Post
                      Oisko lisämittari paha laittaa... Näkis oikeen lämpötilan eikä tarviis arvailla
                      Näkeehän sen orkkimittaristakin arvailematta. Jos orkkis mittari on kunnossa niin ei tarvitse arvailla. Orkkis mittarin kunnon voi päätellä siitä että heiluuko se kun hullun mulkku, jos heiluu niin en suosittele luottamaan. Vakaana pysyvään mittariin pystyy luottamaan ilman mitään lisämittareita.

                      Comment

                      • impi80
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 66
                        • Leppävirta

                        #12
                        Mittari näyttäs toimivan(ei heilahtele)

                        Mietin tota alavesiletku kylmä systeemiä,et jos porais pari reikää siihen termariin joka on "kotelon" sisällä.
                        Muissa edellisissä autoissa termarissa on ollu pari reikää siinä lautasessa että virtaa paremmin.
                        Itse termari on mallia MOTONET,jos vaikka kokeilis VEHON mallia.

                        E46 318i M Sport/M Tech -00
                        Kawasaki Z750 -09

                        EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                        |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                        BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                        Comment

                        • illu^^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1703
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by impi80 View Post
                          Mittari näyttäs toimivan(ei heilahtele)

                          Mietin tota alavesiletku kylmä systeemiä,et jos porais pari reikää siihen termariin joka on "kotelon" sisällä.
                          Muissa edellisissä autoissa termarissa on ollu pari reikää siinä lautasessa että virtaa paremmin.
                          Itse termari on mallia MOTONET,jos vaikka kokeilis VEHON mallia.
                          On hieman vaikeaa saada siihen reikiä porattua, itse yritin kerran, lopputuloksena kaivoin kaiken tavaran siitä "kotelosta" pihalle. Kl-varaosista sain toimivan termarin silloin.

                          Comment

                          • impi80
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 66
                            • Leppävirta

                            #14
                            Apuja kaivataan!

                            Jatketaas ongelmaa.

                            -Syyläri on puhdistettu,termari vaihdettu malliin original(kokeiltu myös vanhalla reittämällä lautas-osa/poistamalla sisuskalut,vesiletkut vaihdettu,visko toimii.
                            -Mittari toimii(testattu muulla)
                            -Ilmattu monta kertaa(normi paineet)
                            -Edelleen nostaa lämpöjä ja meinaa keittää vaikka laittaisi puhaltimen täysille.
                            -Alavesiletku edelleen kylmä,niinkuin jäähdyttimen alareunakin.

                            -Kohta alkaa multa loppua konstit ja vitutus vaan kasvaa.

                            -Olisko paha homma vaihtaa M20 tilalle? Jos sellanen vaikka toimis.

                            E46 318i M Sport/M Tech -00
                            Kawasaki Z750 -09

                            EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                            |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                            BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                            Comment

                            • Jylppy--
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 476
                              • MME/JKL

                              #15
                              Miten puhdistit syylärin?? Koikeile uudestaan puhditaa putken avaajalla niin pitäis paskan lähteä Ei millän MR Muslella vaan Prismasta saa JTN Dailya todella hyvää tavaraaPutken avaaja on lipeää NaOH ja voimakkaasti hapettavaa jten kannataa huuhdella sen jälkeen hyvin lämpimällä vedellä meinaan alumiini ei tykkää kovin hyvää
                              e30 318iS"UFE"
                              e30 327 TIC "AVO"
                              e30 325i "AVO"

                              -MME connection-
                              -Btcf absolutistit team-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎