Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • impi80
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 66
    • Leppävirta

    #16
    Käytin jäähdytinhuollossa,eli luulis olevan puhdas.

    E46 318i M Sport/M Tech -00
    Kawasaki Z750 -09

    EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
    |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
    BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


    Comment

    • illu^^
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1703
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by impi80 View Post
      Jatketaas ongelmaa.

      -Syyläri on puhdistettu,termari vaihdettu malliin original(kokeiltu myös vanhalla reittämällä lautas-osa/poistamalla sisuskalut,vesiletkut vaihdettu,visko toimii.
      -Mittari toimii(testattu muulla)
      -Ilmattu monta kertaa(normi paineet)
      -Edelleen nostaa lämpöjä ja meinaa keittää vaikka laittaisi puhaltimen täysille.
      -Alavesiletku edelleen kylmä,niinkuin jäähdyttimen alareunakin.

      -Kohta alkaa multa loppua konstit ja vitutus vaan kasvaa.

      -Olisko paha homma vaihtaa M20 tilalle? Jos sellanen vaikka toimis.
      Mahtaa olla jossain kohdalla järjestelmää joku tukos. Ei kyllä enään muuta tule mieleen.

      Comment

      • Jylppy--
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 476
        • MME/JKL

        #18
        Juu no sitten Mites lämppärin kenno jos vuotais niin se pääsis sieltä imemään ilmaa järjestelmään:think:think Taikka sit vaan on pahvi paskana
        e30 318iS"UFE"
        e30 327 TIC "AVO"
        e30 325i "AVO"

        -MME connection-
        -Btcf absolutistit team-

        Comment

        • impi80
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 66
          • Leppävirta

          #19
          Uusilla yläkerran osilla ajettu n.700km,mutta kaikki taitaa olla mahdollista.
          Ja mä ku luulin et ex-M40 oli paska.

          E46 318i M Sport/M Tech -00
          Kawasaki Z750 -09

          EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
          |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
          BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


          Comment

          • plop83
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 102
            • Köyliö

            #20
            Tarkistappa vielä kuskin puolelta, keskikonsolin etupään kohdilta tuntuuko lattiamatto nihkeältä/kostealta. Joskus ollu parissa kyseistä vikaa ja johtunut lämmityslaitteen kennon letkuliitosten halkeamisesta, eli sai ilmaa sitä kautta. Uuden kennon vaihtamalla viat korjaantuneet.

            Comment

            • Mystinen
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1206
              • Kehä3

              #21
              Originally posted by illu^^ View Post
              Näkeehän sen orkkimittaristakin arvailematta. Jos orkkis mittari on kunnossa niin ei tarvitse arvailla. Orkkis mittarin kunnon voi päätellä siitä että heiluuko se kun hullun mulkku, jos heiluu niin en suosittele luottamaan. Vakaana pysyvään mittariin pystyy luottamaan ilman mitään lisämittareita.
              Niinkö.. Mulla orkkis mittari pysyy paikallaan ja lisämittarissa lämpö heittelee 60-90astetta. Mut ei oo mikään pakko jos ei haluu.

              Vaparien virittäminen on säälittävää
              350hp/480Nm@0,666bar
              xxxhp/670Nm@1,6bar
              - Mystinen.Fi -
              -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

              Comment

              • impi80
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 66
                • Leppävirta

                #22
                Äsken vaihdoin takas vanhan termarin josta poistettu sisuskalut,ajelin n.5km lenkin.
                Lämmöt ei noussu ku sinisen ylärajaan mutta sisälle puhaltaa kumminki lämmintä.
                Mietin vaan että miksi ei pelaa ehjällä termarilla:think

                E46 318i M Sport/M Tech -00
                Kawasaki Z750 -09

                EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                Comment

                • hawe
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 628
                  • Pornainen

                  #23
                  Originally posted by impi80 View Post
                  Äsken vaihdoin takas vanhan termarin josta poistettu sisuskalut,ajelin n.5km lenkin.
                  Lämmöt ei noussu ku sinisen ylärajaan mutta sisälle puhaltaa kumminki lämmintä.
                  Mietin vaan että miksi ei pelaa ehjällä termarilla:think
                  onko lämpötunnistimen kunnosta tietoo:think

                  Comment

                  • impi80
                    BTCF Member
                    • Apr 2007
                    • 66
                    • Leppävirta

                    #24
                    Joo,hyvä kysymys sinänsä.

                    -Mites ku mulla on siinä anturin päässä 2liitintä eli toinen mittarille,mut mihis se toinen kuuluu mennä? Onko joku pierburgin juttu ku mulla weber dmtl?

                    E46 318i M Sport/M Tech -00
                    Kawasaki Z750 -09

                    EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                    |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                    BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                    Comment

                    • impi80
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 66
                      • Leppävirta

                      #25
                      Originally posted by plop83 View Post
                      Tarkistappa vielä kuskin puolelta, keskikonsolin etupään kohdilta tuntuuko lattiamatto nihkeältä/kostealta. Joskus ollu parissa kyseistä vikaa ja johtunut lämmityslaitteen kennon letkuliitosten halkeamisesta, eli sai ilmaa sitä kautta. Uuden kennon vaihtamalla viat korjaantuneet.

                      Olisko muita yleisiä/mahdollisia paikkoja joista vois saada ilmaa järjestelmään?

                      E46 318i M Sport/M Tech -00
                      Kawasaki Z750 -09

                      EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                      |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                      BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                      Comment

                      • hawe
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 628
                        • Pornainen

                        #26
                        Originally posted by impi80 View Post
                        Joo,hyvä kysymys sinänsä.

                        -Mites ku mulla on siinä anturin päässä 2liitintä eli toinen mittarille,mut mihis se toinen kuuluu mennä? Onko joku pierburgin juttu ku mulla weber dmtl?
                        maadoitus..

                        Comment

                        • Vertigo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 806
                          • Paska Kaupunni

                          #27
                          itellä teki samaa edellisessä bemmussa m40 koneessa ja loppujen lopuksi vaihtoon meni ekaksi termari no sitten petti vesipumppu ja sitten petti syyläri jonka jälkeen meni kansipahvi eli auto lähti pihasta enkä ole sitä sen koommin ikävöinyt mutta kannattaa tosiaan ilmailla huolellisesti ja jos ei muuta niin syyläri ja vesipumppu vaihtoon...
                          I Don't Know! I Don't Like It!
                          Nykyiset:
                          E36 328i cöype
                          Exät:
                          Fiat Uno 60ies '93
                          E30 316i
                          E28 520ia
                          Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                          Fiat 127
                          Saab 900

                          Comment

                          • plop83
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 102
                            • Köyliö

                            #28
                            Originally posted by impi80 View Post
                            Olisko muita yleisiä/mahdollisia paikkoja joista vois saada ilmaa järjestelmään?
                            Toinen yleinen paikka on lämpötila anturin juuri, näkee kyllä selvästi jos vuotaa. Anturi kannattaa vaihtaa jos ei ole kunnosta varma, maksaa muistaakseni motonetissä 4-6€ ja laittaa samalla sen uuden tiiviste prikan kanssa.

                            Comment

                            • JD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1194
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by impi80 View Post
                              Jatketaas ongelmaa.

                              -Olisko paha homma vaihtaa M20 tilalle? Jos sellanen vaikka toimis.
                              Ei ole, siis kun tietää mitä tehdä, tuli juuri harjoiteltua:


                              Ikävin vaihtoehto lämpöongelmassasi on hajonnut kannentiiviste, jotain mennyt kannen vaihdossa pieleen tai jälkikiristys jäänyt tekemättä yms. joka rikkonut kannentiivisteen.
                              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                              Comment

                              • Jylppy--
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 476
                                • MME/JKL

                                #30
                                Loppu peleissa halvemmaks ja helpommaks tulee kannen ylös nosto ja plaanaus.. Motin vaihtoon menee pirusti aikaa ja saman verran rahaa kuin koneistuksiin ja tiivisteisiin:think:think Samalla voi pyytää myös koneistamoa avartamaan kanavia lisä hevosten toivossa
                                e30 318iS"UFE"
                                e30 327 TIC "AVO"
                                e30 325i "AVO"

                                -MME connection-
                                -Btcf absolutistit team-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎