Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 316 -> 320 2.0 TwinTbo IC Vertailumallilapuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tounela
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 283
    • Pori

    BMW 316 -> 320 2.0 TwinTbo IC Vertailumallilapuja?

    Eli mistä mahtais saada niitä vertailumallilappuja? Kori on 00.00.87 ja 316. Eihän siihen ihmeitä tarvi vaihtaa leimalle, kun keulille tulee 320 6.kone? Etuapurunko kaikkine hiluineen on tulossa samalla kun tuo TT kone sinne survotaan. Pitääkö takajarruille tehdä jotain? Molemmissahan on rummut takana...

    Jos jollain olisi niitä lappuja laittaa vaikka sähköpostiin, niin olisin kiitollinen.
    tonimarjomaa(at)hotmail.com

    Mikä muuten mahtaa olla maksimiteho mitä tollasessa tekniikan vaihdossa saa olla? Pitää varmaan olla kieli keskellä suuta dynossa, että ei tule liikaa..
    Los Automobilos:

    E36 Touring 328i Msport man.
    +
    Volkswagen FT Bonito, coupe.
    +
    Ford Escort MK1. M60B40 6v man.
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    jos käytät vertailu mallina 320i niin tehoa saa olla 129hp ja alusta vastaa silloin myös 320i:tä. siihen ei sitä +20% saa kun ei ole mallisarjan tehokkain..

    ja laput voit itse tulostaa täälä www.realoem.com tai etk:sta.
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3216
      • Mystinen Kuopio

      #3
      Meneekö se nykyään niin, että vain mallisarjan tehokkaimmasta saa nousta tehot +20%? Eli kaikkiin E30 turboihin pitää lyödä kiinni 325 alusta jotta saa ahtimen kanssa leiman?
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Originally posted by Soiled View Post
        Meneekö se nykyään niin, että vain mallisarjan tehokkaimmasta saa nousta tehot +20%?
        Ennenkin ollut noin.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • turboix
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 581
          • p-laidun

          #5
          Originally posted by Soiled View Post
          Meneekö se nykyään niin, että vain mallisarjan tehokkaimmasta saa nousta tehot +20%? Eli kaikkiin E30 turboihin pitää lyödä kiinni 325 alusta jotta saa ahtimen kanssa leiman?
          ei. alustalle pitää tehdä muutoksia jos tehon nousu sen vaatii. tässä tapauksessa käytetään 320 vertailumallina niin siinä saa olla 128,9hv jos alusta vastaa 320.
          BMW E46 330dA touring -00
          BMW e30 325tbo -86
          BMW e30 323ia cabriolet -83
          BMW e30 318i touring -89

          Comment

          • Raaseri
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 118
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by turboix View Post
            ei. alustalle pitää tehdä muutoksia jos tehon nousu sen vaatii. tässä tapauksessa käytetään 320 vertailumallina niin siinä saa olla 128,9hv jos alusta vastaa 320.
            Hölmö kysymys, kysynpä kuitenkin ja lainaan tätä threadia. Voisiko siis karkeasti ajatella että e46 M3 piristäminen onnistuisi CSL:n +20% teholukemilla, jos alusta ja jarrut on CSL:n?
            En oo ollu siellä päinkään!

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Originally posted by Raaseri View Post
              Hölmö kysymys, kysynpä kuitenkin ja lainaan tätä threadia. Voisiko siis karkeasti ajatella että e46 M3 piristäminen onnistuisi CSL:n +20% teholukemilla, jos alusta ja jarrut on CSL:n?
              Ei, tulee teho/painosuhde vastaan. Vaan onpa noita vehkeitä parissa paikassa katsastettu teho/painosuhdetta huomioimatta.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Soiled
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3216
                • Mystinen Kuopio

                #8
                Eli välimallin autoissa ei saa teho nousta ollenkaan ellei päivitä tehoja vastaavaa mallisarjan alustapakettia vai saako esim. E30 320i penkittää siihen asti, että se jää kuitenkin 323 tehojen alle ilman, että vaihtaa alustaa(jarrut ym.)? Siis voi penkittää 140hp 320i:stä(läskiremmi) ja voi käyttää omia akseleita ym. settejä.

                Itellä ollu ahtoprojektit aina noita mallisarjan tehokkaimpia niin eipä ole tullut vastaan tätä, mutta olen miettinyt sen niin, että sitten vasta tarvitsee muuttaa auton jarruja ym. kun mennään sinne tehoalueelle missä osat vaihtuvat:think
                Mystinen.Fi @ FB
                IG @tarmohanninen
                http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #9
                  jos alusta vastaa 320i:tä siellä saa olla 129hp
                  jos alusta vastaa 323:sta tehoa saa olla 150hp
                  Jos alusta vastaa mallisarjan tehokkainta, niin sitten saa sen 20% lisän mukaan..

                  Sillä ei ole väliä onko kone vaikka m10b18, kuhan alusta vastaa tavoiteltua teho rajaa...
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • tero1
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 404
                    • Klaukkala

                    #10
                    325 taka-akseli niin saa olla 230hp
                    nyk: e46 330i cäb M
                    ex: e30 318i touring brilliantrot
                    ex: e30 316i taxi Schwarz
                    ex: e46 320d Topazblau Metallic
                    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                    Comment

                    • plop83
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 102
                      • Köyliö

                      #11
                      Originally posted by uber3 View Post
                      325 taka-akseli niin saa olla 230hp
                      Milläköhän keinolla? 125kw x 1,2= 150kw 150kw x 1,36=204hv
                      Mulle on ainakin tehty selväksi eri konttoreilla että tehot tulee ilmoittaa muutoskatsastuksen yhteydessä kilowatteina.

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        #12
                        Originally posted by plop83 View Post
                        Milläköhän keinolla? 125kw x 1,2= 150kw 150kw x 1,36=204hv
                        Mulle on ainakin tehty selväksi eri konttoreilla että tehot tulee ilmoittaa muutoskatsastuksen yhteydessä kilowatteina.
                        Käytetty vertailumallina 320is:ää. Muistaakseni 192hv = 141kW x 1,2 = 169,2kW x 1,36 = 230hv. Ja taitaa olla samat akselistot kuin 325:ssakin. Joku korjatkoon jos muistin väärin.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • Soiled
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3216
                          • Mystinen Kuopio

                          #13
                          320is omaa paksumman vakaajan eteen kuin 325 joten sen vaihtamalla saa käyttää vertailumallina 320is:ää.
                          Mystinen.Fi @ FB
                          IG @tarmohanninen
                          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by uber3 View Post
                            325 taka-akseli niin saa olla 230hp
                            öö mitä meenaat?? on siinä 320is::ssä muutakin eroa... etuakselistossa..
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • Tounela
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 283
                              • Pori

                              #15
                              Siis hetkinen.. Hommahan menee ihan vituiksi, jos teho saa olla tasan se sama papereissa, mitä 320 vakionakin?? Tuo koneen rakentaminen imee jo niin monta tuhatta, ettei tule kuuloonkaan enää, että hommaisin vielä 325 akselistot ym
                              Los Automobilos:

                              E36 Touring 328i Msport man.
                              +
                              Volkswagen FT Bonito, coupe.
                              +
                              Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎