memebuy23buy

BMW 316 -> 320 2.0 TwinTbo IC Vertailumallilapuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    #16
    Originally posted by Tounela View Post
    Siis hetkinen.. Hommahan menee ihan vituiksi, jos teho saa olla tasan se sama papereissa, mitä 320 vakionakin?? Tuo koneen rakentaminen imee jo niin monta tuhatta, ettei tule kuuloonkaan enää, että hommaisin vielä 325 akselistot ym
    Ihan oman turvallisuutesi kannalta ne kannattaa jo hommata, vai ajattelitko ajaa turbolla jossa on "vain" etujarrut? Ja nekin taitaa olla jäähdyttämättömät, jos lähtökohtana on 316. Ensin alusta, sitten jos ei tehot riitä niin lisää potkua koneeseen.

    E: 323i vertaus on sama asia kuin vertaus 325i:hin, ei taida olla mitään eroa(vakaajissa taitaa olla, tarkista ETK). ABS täytyy olla jostain vuosmallista alkaen, mutta ei taida olla kellään tarkkaa tietoa koska ne pitää laittaa, kysy konttorilta. Ja tuon 20% voi saada myös 325i:hin, kysy konttorilta. 320is tarviit ABSit.
    Last edited by TheLate; 14-03-2008, 19:58.

    Comment

    • Tounela
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 283
      • Pori

      #17
      Siis 320:stä tulee koko etuapurunko 316:seen.. Myös takavakaaja tarvitaan, mutta eihän takajarruissa ole eroa? Samat rummut 320 ja 316? Koko projektilta putoaa pohja, jos rakennan 325:sen alustan autoon.. Samalla vaivallahan olisi sitten saanut 2,5l lohkoon rakentaa koneen.. Ja 2.0 lelut ei ilmeisesti sovi 2.5 lohkoon?
      Los Automobilos:

      E36 Touring 328i Msport man.
      +
      Volkswagen FT Bonito, coupe.
      +
      Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5728
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by Tounela View Post
        Siis 320:stä tulee koko etuapurunko 316:seen.. Myös takavakaaja tarvitaan, mutta eihän takajarruissa ole eroa? Samat rummut 320 ja 316? Koko projektilta putoaa pohja, jos rakennan 325:sen alustan autoon.. Samalla vaivallahan olisi sitten saanut 2,5l lohkoon rakentaa koneen.. Ja 2.0 lelut ei ilmeisesti sovi 2.5 lohkoon?
        Kannattaisko ottaa ensin selvää vähän ja tehä sit
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • L.H
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2479
          • Lohja

          #19
          Originally posted by Tounela View Post
          Samalla vaivallahan olisi sitten saanut 2,5l lohkoon rakentaa koneen.. Ja 2.0 lelut ei ilmeisesti sovi 2.5 lohkoon?
          Mitä hyötyä sitä olisi tehdä siihen 2,5 litraisen lohkoon, jos sen tekisi täysin samoilla osilla kun 2 litraisen lohkoon?

          Kampura ja veivit käy kyllä halutessa molempiin, mutta männät ei luonnollisesti sovi, kun porauksessa on se 4mm eroa.
          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by Tounela View Post
            Siis 320:stä tulee koko etuapurunko 316:seen.. Myös takavakaaja tarvitaan, mutta eihän takajarruissa ole eroa? Samat rummut 320 ja 316? Koko projektilta putoaa pohja, jos rakennan 325:sen alustan autoon.. Samalla vaivallahan olisi sitten saanut 2,5l lohkoon rakentaa koneen.. Ja 2.0 lelut ei ilmeisesti sovi 2.5 lohkoon?

            Ehkä 320 ja 316 sisältää samat jarrut takana mutta eihän 320 mallia ole saanut tehtaalta tupla turbolla.

            Eli autosi ei ole 320.

            325 alustaa siis tarvitaan ja sopivan pieni dynolappunen.

            Comment

            • Tounela
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 283
              • Pori

              #21
              Olen kyllä ottanut asioista selvää aikanaan. Ei ole ensimmäinen turbobemari joka mulla on.. Muttakun edellinen oli 325 tic niin se oli paljon helpompaa..

              Mitä tarkoititte, että ei ole alkuperäisenä tuplaturbona? Ei tietenkään ole.. Ei ole montaa muutakaan e30 tehtaalta turbona lähtenyt Mutta eikö tämä konsepti siis riitä: 320 Jarrut ja alusta 316:seen. 320 tt kone keulalle josta on 95Kw teholaput? Eihän sillä nyt mitään väliä voi olla kuinka monta turboa nokalla on.. Kunhan teho pysyy "rajoissa" eli vakiona?
              Los Automobilos:

              E36 Touring 328i Msport man.
              +
              Volkswagen FT Bonito, coupe.
              +
              Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5728
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by Tounela View Post
                Olen kyllä ottanut asioista selvää aikanaan. Ei ole ensimmäinen turbobemari joka mulla on.. Muttakun edellinen oli 325 tic niin se oli paljon helpompaa..

                Mitä tarkoititte, että ei ole alkuperäisenä tuplaturbona? Ei tietenkään ole.. Ei ole montaa muutakaan e30 tehtaalta turbona lähtenyt Mutta eikö tämä konsepti siis riitä: 320 Jarrut ja alusta 316:seen. 320 tt kone keulalle josta on 95Kw teholaput? Eihän sillä nyt mitään väliä voi olla kuinka monta turboa nokalla on.. Kunhan teho pysyy "rajoissa" eli vakiona?
                siis sulla pitää alusta vastata 320i:tä eikä pelkästään jarrut.. niin saat sen 129hp papereihin... sitten on toinen homma miten saat inssin uskomaan ne tulokset että 2 ahtimella samat tehot kuin vakiona... tieten jos puristukset puotat, niin saattais onnistua..
                Mutta oletko nyt ihan tosissaan että teet 2.0 tt:n 320i vakio jarruilla.. itse olen kerran testannut 320i:tä jossa oli vain 2.5 kone ja tuntu jo silloin jarrut tehottomalta..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Juzbe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1066
                  • Pori

                  #23
                  Panosta nyt suosiolla siihen alustaan,ihan oman ja muitten turvallisuudenkin vuoksi ja sen jälkeen rupeet sitä konetta kasailemaan.

                  Jos meinaat joskus repiä tehojakin irti niin nuo rumpujarruviritykset kannattaa heittää samantien päin vesilintua.Eihän nuo akselit+muutenkin alusta niin kalliita ole että niistä kannattaisi tinkimään ruveta..

                  Comment

                  • S.Kaulaote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1579
                    • Woikkaalla

                    #24
                    Originally posted by Tounela View Post
                    Olen kyllä ottanut asioista selvää aikanaan. Ei ole ensimmäinen turbobemari joka mulla on.. Muttakun edellinen oli 325 tic niin se oli paljon helpompaa..

                    Mitä tarkoititte, että ei ole alkuperäisenä tuplaturbona? Ei tietenkään ole.. Ei ole montaa muutakaan e30 tehtaalta turbona lähtenyt Mutta eikö tämä konsepti siis riitä: 320 Jarrut ja alusta 316:seen. 320 tt kone keulalle josta on 95Kw teholaput? Eihän sillä nyt mitään väliä voi olla kuinka monta turboa nokalla on.. Kunhan teho pysyy "rajoissa" eli vakiona?
                    Varsinkaan jos ei ole ensimmäinen turbobemari ni miks näin älyttömiä juttuja viittii ees tehä..? Laitetaan 2 ahdinta ja niin tehottomat jarrut/alusta ku mahollista :think Ei kyl aina ymmärrä näitä rojekteja mutta. Minä tossa viime kesänä sen verran ajelin ensimmäisellä turbobemarilla mitä on ollu ni kyllähän sinne nyt tulee vähän sitä palikkaa millä toivottavasti parannetaan ajettavuutta ja sekä sitä omaa turvallisuuttaki! Sen verran alkaa nimittäin olee jo meno sellasta että syytä ainaki ne JARRUT olla kunnossa..
                    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                    -Mitsubishi "runkkari"

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2479
                      • Lohja

                      #25
                      Sama se mitkä jarrut siellä tieliikennekäytössä on, kun ei sillä kuitenkaan saa ajaa yhtään sen kovempaa mitä rajoitus näyttää, vaikka olisi kolme ahdinta.
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by L.H View Post
                        ei sillä kuitenkaan saa ajaa yhtään sen kovempaa mitä rajoitus näyttää, vaikka olisi kolme ahdinta.
                        Eikä varmasti ajetakkaan:think

                        Ei se taka-akselin päivitys nyt niin ylivoimainen asia voi olla.
                        Olli.

                        Comment

                        • Tounela
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 283
                          • Pori

                          #27
                          Originally posted by L.H View Post
                          Sama se mitkä jarrut siellä tieliikennekäytössä on, kun ei sillä kuitenkaan saa ajaa yhtään sen kovempaa mitä rajoitus näyttää, vaikka olisi kolme ahdinta.
                          Tässäpä se asian ydin tuli hyvin selväksi.. Eli käytännössä ei pätkääkään kiinnosta mitkä jarrut siellä on, kunhan on laillinen. Kyllä niitä jarruja sitten keritään vaihtelemaan ennen kuin alkaa peli ensinnäkään laulamaan niin että sillä kehtaa radalle mennä..

                          Puristukset on tiputettu melko turvallisille vesille, eli ahdoilla mennään ja kovaa. Tuossa m20b20:hän oli melko matalat puristukset jo vakionakin? (jotain alle 9 jokatapauksessa?) Lisäksi padassa on tasapäämännät pattimäntien tilalla, joten puristussuhde on sitä luokkaa, että ehkä 0,3 ahdoilla ollaan vasta vakio teholukemissa

                          Tehoja aletaan sitten hakemaan vasta reippaasti kilon tuolla puolen..

                          Ja korjatakseni ihmeellistä käsitystä joka täällä nyt on: Minulla on käytössä 320 kori, josta tulee kaikki tarpeellinen 316:seen, ei pelkät jarrut.

                          Ja lisäksi kone alkaa olla todella hyvällä mallilla. Kone on käytännössä kasassa, vielä pitäisi pakosarjat rakennella niin pääsee pikkuhiljaa itse asiaan..
                          Los Automobilos:

                          E36 Touring 328i Msport man.
                          +
                          Volkswagen FT Bonito, coupe.
                          +
                          Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #28
                            Originally posted by Tounela View Post
                            käytännössä ei pätkääkään kiinnosta mitkä jarrut siellä on, kunhan on laillinen.
                            Originally posted by Tounela View Post
                            Tehoja aletaan sitten hakemaan vasta reippaasti kilon tuolla puolen..
                            Emmä mikään poliisi halua olla tai muutakaan, onkohan nyt noiden välillä jonkinlainen ristiriita?

                            Tiedän ettet ole läheskään ainoa joka kikkailemalla nuo vehkeet leimaan saa, lakiakaan ei kannata lukea kuin piru raamattua, mutta kai se lain laatijan perimmäinen tarkoitus on ollut juurikin karsia tuollaiset viritelmät(+300hp huonoimmilla mahdollisilla jarruilla) liikenteestä.

                            Eikä siinä, kyllä ne varmasti riittävätkin.
                            Olli.

                            Comment

                            • TheLate
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 418

                              #29
                              Originally posted by Tounela View Post
                              Tässäpä se asian ydin tuli hyvin selväksi.. Eli käytännössä ei pätkääkään kiinnosta mitkä jarrut siellä on, kunhan on laillinen.
                              En yhtään ihmettele, että syynäävät tarkkaan kaikki muutoskatsastukset, jos autojen rakentajilla on kyseinen asenne. "Sama se mitkä jarrut on, nehän ovat vain vauhdin surma!!!"

                              Sama se mitkä jarrut siellä tieliikennekäytössä on, kun ei sillä kuitenkaan saa ajaa yhtään sen kovempaa mitä rajoitus näyttää, vaikka olisi kolme ahdinta.
                              Ja ne liikennemerkit estää kuljettajaa ajamasta ylinopeutta? Eihän sillä saa ajaa, mutta jos ideana on rakentaa tuplaturpo niin voin lyödä vaikka pääni pantiksi, että autolla tullaan ajamaan ylinopeutta/kiihdyttelemään ja kokeilemaan 0-100km/h ym. huomattavasti enemmän kuin vakio 316:sella.

                              Asia olisi ihan OK, jos ne tehot oikeasti jätettäisiin siihen 130hv, mutta tässä tapauksessa niitä tehoja haetaan yli bar:in paineilla...

                              Eikö ole enään mitään väliä millään muulla kun paljon se auto antaa takapyöriltä?

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by Tounela View Post

                                Ja korjatakseni ihmeellistä käsitystä joka täällä nyt on: Minulla on käytössä 320 kori, josta tulee kaikki tarpeellinen 316:seen, ei pelkät jarrut.
                                Lisää soppaa vielä hämmentääkseni, niin mitäs eroa 320i ja 316 malleilla on jarrujen lisäksi? Oikein, vaihdelaatikko ja etujouset, muu onkin siis samaa, eli eipä siinä hätä pakenene.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X