Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 jarruista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peekoo
    Newbiemmer
    • Oct 2002
    • 22

    E30 jarruista

    Mikä on takajarrupiirin putken välissä sellainen "mötikkä"? Noin 30 cm pääsylinteriltä, vasemmassa runkoaisassa tai sisälokasuojassa kiinni. Pitkä jarruputki taakse lähtee siitä eteenpäin.
  • Toni06
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 59
    • Lahti

    #2
    Vissiin jarrupaineen säädin ? Korjatkaa joku viisampi jos olen väärässä
    sigpic

    Nykyinen e36 325i -92
    Ex: e30 320i -87
    Ex: e30 316 -88

    Comment

    • Miku_S
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 128
      • Joensuu

      #3
      sepä se rajottaa takapään painetta että takajarrut ei lukkiudu ennen etu jarruja.
      tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

      Comment

      • Korlof
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 25
        • Harjavalta

        #4
        Palataan vanhaan aiheeseen..

        Voiko kyseisestä jarrupaineen säätimestä muuttaa takapäähän menevää painetta?

        Siis onko kyseinen säädin "säädettävä"??

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Korlof View Post
          Palataan vanhaan aiheeseen..

          Voiko kyseisestä jarrupaineen säätimestä muuttaa takapäähän menevää painetta?

          Siis onko kyseinen säädin "säädettävä"??
          Kiinteä vehje, mutta enemmänhän painetta menee taakse jos siihen suuremman reiän poraa.

          Kysymys kuuluukin; miksi painetta pitäisi (katuvehkeeseen) muuttaa? Ratapeleihin toki säädettävä on ok, mutta sitten kyllä se vaihdetaan ihan oikeaan osaan.
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Korlof
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 25
            • Harjavalta

            #6
            Originally posted by Jonsku View Post
            Kiinteä vehje, mutta enemmänhän painetta menee taakse jos siihen suuremman reiän poraa.

            Kysymys kuuluukin; miksi painetta pitäisi (katuvehkeeseen) muuttaa? Ratapeleihin toki säädettävä on ok, mutta sitten kyllä se vaihdetaan ihan oikeaan osaan.

            Ei muuten vaikuta paineeseen jos pelkkää reiän kokoa muuttaa....
            Se vaikuttaa nesteen virtaukseen..

            Comment

            • os951
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 447
              • Kerava

              #7
              Noita ATE:n paineen rajoittimia/säätimiä on käytetty lähestulkoon kaikissa saksalaisissa autoissa monella eri paineenrajoitus arvolla varustetuna. Modaaminen ei kannata ja pelkällä reiän koon kasvatuksella/pienennyksellä ei päästä haluttuun lopputulokseen. Monasti painesuhteita ei edes kannata muuttaa, koska monessa tapauksessa liääntynyt paine takajarruissa saattaa aiheuttaa íkäviä yllätyksiä ääritilanteissa, ainakin jos autossa ei ole ABS järjestelmää. Monissa ABS järjestelmällä varustetuissa autoissakin ongelmia saattaa ääritilanteissa olla, koska ABS ei aina toimi tarpeeksi nopeasti.
              Last edited by os951; 16-10-2008, 09:05.

              Comment

              • JD
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1195
                • Espoo

                #8
                Arvataan: Katsastusmies sanoi että takajarrut on heikot, edessä on aika hyvät. Essonbaaripäätelmä: Jos poraan paineenrajoittajaan isomman reiän niin sillähän ne takajarrut saa kuntoon :-)
                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Korlof View Post
                  Ei muuten vaikuta paineeseen jos pelkkää reiän kokoa muuttaa....
                  Se vaikuttaa nesteen virtaukseen..
                  Aivan, tämä on totta.

                  Mutta koska takasatuloille menee enemmän virtausta => männät kulkevat "puristusmatkan" lyhyemmässä ajassa, eli jarrutusteho paranee vaikka itse paine ei muutu, eikö?

                  Järkeähän tuollaisessa modissa ei ole.
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • Korlof
                    Newbiemmer
                    • Feb 2006
                    • 25
                    • Harjavalta

                    #10
                    Originally posted by Korlof View Post
                    Palataan vanhaan aiheeseen..

                    Voiko kyseisestä jarrupaineen säätimestä muuttaa takapäähän menevää painetta?

                    Siis onko kyseinen säädin "säädettävä"??
                    Vastaajille on tainnut olla luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.
                    Kysymys oli, että pystyykö säätämään, ja vastaus tuli ekassa viestissä -> ei pysty.

                    Mistään jarrutehokikkailuista ei todellakaan ole kysymys.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎