Mikä on takajarrupiirin putken välissä sellainen "mötikkä"? Noin 30 cm pääsylinteriltä, vasemmassa runkoaisassa tai sisälokasuojassa kiinni. Pitkä jarruputki taakse lähtee siitä eteenpäin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 jarruista
Collapse
X
-
Originally posted by Korlof View PostPalataan vanhaan aiheeseen..
Voiko kyseisestä jarrupaineen säätimestä muuttaa takapäähän menevää painetta?
Siis onko kyseinen säädin "säädettävä"??
Kysymys kuuluukin; miksi painetta pitäisi (katuvehkeeseen) muuttaa? Ratapeleihin toki säädettävä on ok, mutta sitten kyllä se vaihdetaan ihan oikeaan osaan.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostKiinteä vehje, mutta enemmänhän painetta menee taakse jos siihen suuremman reiän poraa.
Kysymys kuuluukin; miksi painetta pitäisi (katuvehkeeseen) muuttaa? Ratapeleihin toki säädettävä on ok, mutta sitten kyllä se vaihdetaan ihan oikeaan osaan.
Ei muuten vaikuta paineeseen jos pelkkää reiän kokoa muuttaa....
Se vaikuttaa nesteen virtaukseen..
Comment
-
-
Noita ATE:n paineen rajoittimia/säätimiä on käytetty lähestulkoon kaikissa saksalaisissa autoissa monella eri paineenrajoitus arvolla varustetuna. Modaaminen ei kannata ja pelkällä reiän koon kasvatuksella/pienennyksellä ei päästä haluttuun lopputulokseen. Monasti painesuhteita ei edes kannata muuttaa, koska monessa tapauksessa liääntynyt paine takajarruissa saattaa aiheuttaa íkäviä yllätyksiä ääritilanteissa, ainakin jos autossa ei ole ABS järjestelmää. Monissa ABS järjestelmällä varustetuissa autoissakin ongelmia saattaa ääritilanteissa olla, koska ABS ei aina toimi tarpeeksi nopeasti.Last edited by os951; 16-10-2008, 10:05.
Comment
-
-
Arvataan: Katsastusmies sanoi että takajarrut on heikot, edessä on aika hyvät. Essonbaaripäätelmä: Jos poraan paineenrajoittajaan isomman reiän niin sillähän ne takajarrut saa kuntoon :-)Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by Korlof View PostEi muuten vaikuta paineeseen jos pelkkää reiän kokoa muuttaa....
Se vaikuttaa nesteen virtaukseen..
Mutta koska takasatuloille menee enemmän virtausta => männät kulkevat "puristusmatkan" lyhyemmässä ajassa, eli jarrutusteho paranee vaikka itse paine ei muutu, eikö?
Järkeähän tuollaisessa modissa ei ole.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Korlof View PostPalataan vanhaan aiheeseen..
Voiko kyseisestä jarrupaineen säätimestä muuttaa takapäähän menevää painetta?
Siis onko kyseinen säädin "säädettävä"??
Kysymys oli, että pystyykö säätämään, ja vastaus tuli ekassa viestissä -> ei pysty.
Mistään jarrutehokikkailuista ei todellakaan ole kysymys.
Comment
-
Comment