memebuy23buy

Perämurikan vaihto e30 m20b25?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    Perämurikan vaihto e30 m20b25?

    pitääs kitkalukko vaihtaa lukkoperään
    Niin pitääko koko perä irrottaa akseleineen kun murikan vaihtaa?
    molempis peris on vetarit kii 6-pultilla

    ajattelin vain et onko tosiaankin niin helppo homma et kardaani vittuun
    vetarit irrottaa murikasta, 4kpl 19 pulttia poies, perä syliin ja toinen tilalle?
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa
  • Reva
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 89
    • Joensuu

    #2
    Sen enempää asiasta tietämättä sanon että kyllä. Se on juurikin niin helppoa. Mutta itse kerran vaihdoin omalla parkkipaikalla, ja silloin se ei tuntunut niin helpolta. Monta tuntia tuli tuhrattua.

    Mutta muuten ei tuossa pitäisi mitään erikoisempaa olla.
    BMW e34 525i -93 touring
    ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      Originally posted by jouni.325 View Post
      pitääs kitkalukko vaihtaa lukkoperään
      :think
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3352
        • haapavesi

        #4
        Originally posted by jouni.325 View Post
        pitääs kitkalukko vaihtaa lukkoperään
        Niin pitääko koko perä irrottaa akseleineen kun murikan vaihtaa?
        molempis peris on vetarit kii 6-pultilla

        ajattelin vain et onko tosiaankin niin helppo homma et kardaani vittuun
        vetarit irrottaa murikasta, 4kpl 19 pulttia poies, perä syliin ja toinen tilalle?

        kylä se on noin helpoo et ottaa 6x2+4x4+1kpl:tta pultteja /muttereita irti ja murikka syliin + että nopeusmittarin anturin johto myös pois!

        mutta mulla tulisi hankaluuus tosta kitkalukon vaihdosta lukkoperään:think en tiedä et onko kirjoitus härö vai oletko tosiaan löytänyt niin sanotun detroit lokker tyylisen lukon jossa tasauspyärästössä lukko on rautaa rautaa vasten ettei ole mitään kitkapintoja tätä hommaa ole hoittamassa?

        kiinnostaa jos olet!!!!!!
        Last edited by 2bar..ahhh; 25-03-2008, 22:48.
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1531
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by jouni.325 View Post
          pitääs kitkalukko vaihtaa lukkoperään
          Niin pitääko koko perä irrottaa akseleineen kun murikan vaihtaa?
          molempis peris on vetarit kii 6-pultilla

          ajattelin vain et onko tosiaankin niin helppo homma et kardaani vittuun
          vetarit irrottaa murikasta, 4kpl 19 pulttia poies, perä syliin ja toinen tilalle?

          Kardaania ei tarvitse irrottaa autosta ainoastaan 4 mutteria perän laipasta 17mm kannalla.
          Perän päältä ja sivusta 4 pulttia 19mm kannalla,takakannen pultti 19mm kannalla korikannakkeesta ja vetoakselien kuusiokolopultit perän laipoista molemmin puolin,itse vetoakselitkin saavat jäädä pyöränpäihin kiinni. Ja tietenkin se nopeusmittarin johto. Ei sen kummempi homma.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • jouni.325
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 2860

            #6
            Originally posted by 2bar..ahhh View Post
            kylä se on noin helpoo et ottaa 6x2+4x4+1kpl:tta pultteja /muttereita irti ja murikka syliin + että nopeusmittarin anturin johto myös pois!

            mutta mulla tulisi hankaluuus tosta kitkalukon vaihdosta lukkoperään:think en tiedä et onko kirjoitus härö vai oletko tosiaan löytänyt niin sanotun detroit lokker tyylisen lukon jossa tasauspyärästössä lukko on rautaa rautaa vasten ettei ole mitään kitkapintoja tätä hommaa ole hoittamassa?

            kiinnostaa jos olet!!!!!!

            sori ei mitään hajua=/ jäi joskus ylimääräseks -87 325 im:stä
            Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


            Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
            https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
            Myös projekti kertomus fasessa

            Comment

            • Jouffi
              Newbiemmer
              • Sep 2007
              • 15
              • Loviisa

              #7
              eiks ne kaikki oo noi samat 25%set? välitys voi vaan olla eri.

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                #8
                Kuulostaa helpolta, mutta onhan siinä hommansa, eli ei ihan naps vaan juttu ole ainakin jos ekaa kertaa tekee.

                Päältä avattavat 4 pulttia on todella vittumaiset. Etenkin etummaiset. Itse sain ne sellasella kääntyväpäisellä räikällä, jossa ei ole hammastusta vaan pystyy esim. millin kerrallaan ottaa takas päin ja vääntää. Takimmaiset avasin lenkkiavaimella johon putkenpätkä jatkoksi. Voi tulla myös ongelmia noiden pultin reikien sovittamiseksi paikoilleen takas laittaessa, mutta menevät kyllä kun pyörität kaikki pultit hollille heti kun kierteet piisaat ja niitä sitten vuoron perään kiristelet, suoraan nostamalla hankala saada reiät kohalleen.

                Ja tuo perä kuitenki painaa jonku verran että kannattaa laittaa hallitunkki valmiiks alle eikä yrittää käsin nostaa pois . Tietysti jos ei mitkään narukädet ole ja luottoa itseensä löytyy niin siitä vaan

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1531
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Niin ja hommaa helpottaa KUMMASTI kun irrottaa takaiskarin alapäät ja perän korinkiinnikkeen pultin ennekun alkaa perän päältä pultteja irrottamaan (koko takasilta notkahtaa taaksepäin ja pultit tulee tosi hyvin käsille pääsee kunnon räikällä).
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • Reva
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 89
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by M325i View Post
                    Niin ja hommaa helpottaa KUMMASTI kun irrottaa takaiskarin alapäät ja perän korinkiinnikkeen pultin ennekun alkaa perän päältä pultteja irrottamaan (koko takasilta notkahtaa taaksepäin ja pultit tulee tosi hyvin käsille pääsee kunnon räikällä).
                    Tuon ku oisi itekki joskus älynny. Mut takasinlaitto on kyllä perseestä. Varsinkin kun sen tekee yksin parkkipaikalla Muutaman tunnin kun tahkoaa alkaa käsistä jo "voimat" olla hieman lopuillaan.
                    BMW e34 525i -93 touring
                    ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by M325i View Post
                      Niin ja hommaa helpottaa KUMMASTI kun irrottaa takaiskarin alapäät ja perän korinkiinnikkeen pultin ennekun alkaa perän päältä pultteja irrottamaan (koko takasilta notkahtaa taaksepäin ja pultit tulee tosi hyvin käsille pääsee kunnon räikällä).
                      Samalla viimeisillään olevat palkin puslat repeävät, mutta varmaan varmaan ovat kyllä revenneet valmiiksi ja vaihtaappa ne kuitenkin pitää jossain vaiheessa.

                      Se juttu mikä mulla tässä meni ohi, niin mikäs perä sinne nyt on menossa ja mitä ero siinä on siihen entiseen perään nähden?
                      Olli.

                      Comment

                      • m-n
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2003
                        • 155
                        • uusimaa

                        #12
                        perä vaihtuu alle tunnissa sisältäen tunkkauksen taka fillarit 5cm ilmaan.työkalujen levittelyn ja kokoamisen..tosin hieman helpottaa kun kontin pohja on tasainen niin on tilaa olla alla. ylä puolella olevat pultit aukes lenkki avaimella.
                        E39 530d -99

                        Comment

                        • jouni.325
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 2860

                          #13
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Samalla viimeisillään olevat palkin puslat repeävät, mutta varmaan varmaan ovat kyllä revenneet valmiiksi ja vaihtaappa ne kuitenkin pitää jossain vaiheessa.

                          Se juttu mikä mulla tässä meni ohi, niin mikäs perä sinne nyt on menossa ja mitä ero siinä on siihen entiseen perään nähden?



                          kitka perästä lukko perään
                          Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                          Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                          https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                          Myös projekti kertomus fasessa

                          Comment

                          • Bääm
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 401
                            • Pori

                            #14
                            Siis kitkalukko=lukkoperä. Tavallisessa perässä ei ole lukkoa. Tarkoitat varmaan, että vaihdat normiperän kitkalukkoperään. Kemppilukko sitten erikseen. Toivottavasti et sellaista laita. Tää on näitä nimeämis ongelmia, mistä iloitaan suuresti, jos sanot jotain väärin.
                            330d -03 M57N

                            Comment

                            • TheLate
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 418

                              #15
                              Originally posted by jouni.325 View Post
                              kitka perästä lukko perään
                              :think Eli siis löytyykö sieltä nykyisestä lukkoa vai ei? Jos en ole aivan väärässä niin kaikki tuohon käypäset lukkoperät(E30) ovat ns. kitkalukolla(25%).

                              E: Bääm sieltä ehti jo tulla väliin

                              Comment

                              Working...
                              X