Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 324td -90 tilalle m51 tds?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tapio87
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 235
    • Haapajärvi

    e30 324td -90 tilalle m51 tds?

    eli alkaa tuntumaan, että käyttöautoksi ei sovellu tuollainen piristetty m21:nen.. Eli luultavasti tuohon nykyiseen katiskaan nostan m51sen keulille, ja jätän käyttöautoksi. tuo e30:ppi on alkuperäinen td, joten alustalle ei ilmeisesti tarvitse tehdä mitään lain puitteissa? syöttöpumpuksi tulisi m21:sen mekaaninen pumppu, eli se ei aiheuta sähkö töitä, ja muutenpa niitä sähköjä ei hirveästi tulekkaan. lähinnä mietityttää koneen/laatikon kiinnikkeet, ja kardaanin sopivuus? öljypohja? sopiiko m21:sen kytkin tuohon, jos käyttää m20 kovaa vauhtista? söörtsiä käytin, mutta muuta tietoa en löytänyt, kuin että imusarjaa joutuu muokkaamaan. Tuliko tehtyä turha topikki, vai pystyykö tässä asiassa soveltamaan e30+m50 tietoutta mitä täältä löytyy? muuttuuko auto tekniikanvaihdon yhteydessä vähäpäästöiseksi, vai voiko tuohonkin huoletta vaihtaa ahtimen ja coolerin heti?
    324tdic savukonerojekti
  • jeemu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1844
    • 67700

    #2
    Jollakin foorumilaisellahan tuollainen muutos oli teon alla/tehty. En vain muista nimimerkkiä. Ei siittä vähäpäästöinen tule. Olisi yksi toinenkin varteenotettava diesel moottori
    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

    Comment

    • tapio87
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 235
      • Haapajärvi

      #3
      vitut minä mersun konetta tuonne laita ja jos tarkoitat bemun koneita, niin ei jaksa rueta pelleilee suoraruikkareiden kans.. huomenna luultavasti käyn hieromassa kauppoja ko tds tekniikasta.. mutta kaikki vinkit on tervetulleita, ja pitää koittaa lukea noita e30 m50 juttuja, jospa niistä jotain selviäis
      324tdic savukonerojekti

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        eikös se mene aika suoraan paikalle kunten m50 e30 konehuoneeseen..

        Siitä että imusarja ottaa kiinni, niin olikohan mainitsijalla kiinni e30 vai e21 jarrutehostin, kun näissä m50 vehkeissä käytetään sitä e21 tehostinta..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          nimimerkillä THC on tuollainen tekeillä,lohtajan suunnassa vaikuttaa....
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • tapio87
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 235
            • Haapajärvi

            #6
            tekniikka tuli haettua tänään. pikku remontin jälkeen aletaan nostamaan keulille jos THC sattuu lukemaan tämän, niin vinkit kelpaa aina imusarjan luultavasti muokkaan, tietäis vaan että mistä ja miten paljon. myös jos jollain olisi kuvia siitä miten ahdasta tulee konehuoneeseen, olisi hyötyä pakosarjan teossa
            324tdic savukonerojekti

            Comment

            • jeemu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1844
              • 67700

              #7
              Vanha motti ylös ja uus sisään. Sitten tiedät kuinka ahdasta on . Tai sitten käyt leikkomassa toisesta korista keulan, niin saat ihan rauhassa tuunailla. Sait kyllä tekniikan niin halavalla, että jouvat vähän jumppaamaan
              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

              Comment

              • muuris
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                #8
                Siirtyykö M21 toiseen koppaan vai hylkäätkö vanhan raudan kokonaan?

                Vähäpäästöisyys menee korin mukaan, ei moottorin... alustalle ym ei tarvi tehdä mitään.


                ps. olisit vaan laittanu sen mersun koneen...
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • jeemu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1844
                  • 67700

                  #9
                  Originally posted by muuris View Post
                  Siirtyykö M21 toiseen koppaan vai hylkäätkö vanhan raudan kokonaan?

                  Vähäpäästöisyys menee korin mukaan, ei moottorin... alustalle ym ei tarvi tehdä mitään.


                  ps. olisit vaan laittanu sen mersun koneen...
                  Kuulosti vähän siltä, et vanhalle koneelle etsitään uus koppa.
                  B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by jeemu View Post
                    Kuulosti vähän siltä, et vanhalle koneelle etsitään uus koppa.
                    ..ja jatketaan samaa linjaa....jo lopun tietääkin..??
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • tapio87
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 235
                      • Haapajärvi

                      #11
                      perkeles, eipä pysty laittaa thc:lle privaa http://www.btcf.fi/forum/showthread....30+m50&page=10 tuota topiccia koluamalla selvis, että joutuu käyttämään tuota 260 getrakkia, ja ilmeisesti e36:sen koneen korvakkeita. ja tuon e34:sen oman ö pohjan pitäis käydä. eli eipä tässä isompia ongelmia tainnut tullakkaan, leikkauttaa kaverilla laipat koneen korvakoihin, ja tekee itse, ei tarvitse leikkiä korotus paloilla ym. jospa tämä tästä vielä. ens viikolla saan uuden pahvin ja kannen pultit tuohon.. ja ku kone nipussa niin alkaa tekniikan vaihto. siitä toivottavasti kerkiän kirjoittelee enemmän tuonne projektit osioon.. m21 koneen rakentelua jatkekaan kun saadaan rahaa ja tämä kulkemaan tuolla tds koneella
                      324tdic savukonerojekti

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #12
                        miksi tarttisi 260 getrag??? itelläkin on 240 ja sinne käy kyllä e34 ja e36 omatkin zf laatikon ihan nakkomalla..
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • tapio87
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 235
                          • Haapajärvi

                          #13
                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          miksi tarttisi 260 getrag??? itelläkin on 240 ja sinne käy kyllä e34 ja e36 omatkin zf laatikon ihan nakkomalla..

                          no jos vaan tuo zf:n laatikko sopii tuohon 324td:n kardaaniin suoraan, niin sama kai se sitten on sinne laittaa.. nii ja ei millään jaksais rueta ostamaan tuon 260:n tilalle 240 getrakkia onko noiden zf:n/260 kestävyydessä eroa? tuota laatikko hommaa kerkiää kyllä vielä miettimään, se ei ole ongelma.. kiitokset jo tässä vaiheessa neuvoa antaneille
                          324tdic savukonerojekti

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎