eli alkaa tuntumaan, että käyttöautoksi ei sovellu tuollainen piristetty m21:nen.. Eli luultavasti tuohon nykyiseen katiskaan nostan m51sen keulille, ja jätän käyttöautoksi. tuo e30:ppi on alkuperäinen td, joten alustalle ei ilmeisesti tarvitse tehdä mitään lain puitteissa? syöttöpumpuksi tulisi m21:sen mekaaninen pumppu, eli se ei aiheuta sähkö töitä, ja muutenpa niitä sähköjä ei hirveästi tulekkaan. lähinnä mietityttää koneen/laatikon kiinnikkeet, ja kardaanin sopivuus? öljypohja? sopiiko m21:sen kytkin tuohon, jos käyttää m20 kovaa vauhtista? söörtsiä käytin, mutta muuta tietoa en löytänyt, kuin että imusarjaa joutuu muokkaamaan. Tuliko tehtyä turha topikki, vai pystyykö tässä asiassa soveltamaan e30+m50 tietoutta mitä täältä löytyy? muuttuuko auto tekniikanvaihdon yhteydessä vähäpäästöiseksi, vai voiko tuohonkin huoletta vaihtaa ahtimen ja coolerin heti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 324td -90 tilalle m51 tds?
Collapse
X
-
Jollakin foorumilaisellahan tuollainen muutos oli teon alla/tehty. En vain muista nimimerkkiä. Ei siittä vähäpäästöinen tule. Olisi yksi toinenkin varteenotettava diesel moottoriB M W X 5. kotina_matkailuvaunu
-
-
vitut minä mersun konetta tuonne laitaja jos tarkoitat bemun koneita, niin ei jaksa rueta pelleilee suoraruikkareiden kans.. huomenna luultavasti käyn hieromassa kauppoja ko tds tekniikasta.. mutta kaikki vinkit on tervetulleita, ja pitää koittaa lukea noita e30 m50 juttuja, jospa niistä jotain selviäis
324tdic savukonerojekti
Comment
-
-
tekniikka tuli haettua tänään. pikku remontin jälkeen aletaan nostamaan keulillejos THC sattuu lukemaan tämän, niin vinkit kelpaa aina
imusarjan luultavasti muokkaan, tietäis vaan että mistä ja miten paljon. myös jos jollain olisi kuvia siitä miten ahdasta tulee konehuoneeseen, olisi hyötyä pakosarjan teossa
324tdic savukonerojekti
Comment
-
-
Vanha motti ylös ja uus sisään. Sitten tiedät kuinka ahdasta on. Tai sitten käyt leikkomassa toisesta korista keulan, niin saat ihan rauhassa tuunailla. Sait kyllä tekniikan niin halavalla, että jouvat vähän jumppaamaan
B M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostSiirtyykö M21 toiseen koppaan vai hylkäätkö vanhan raudan kokonaan?
Vähäpäästöisyys menee korin mukaan, ei moottorin... alustalle ym ei tarvi tehdä mitään.
ps. olisit vaan laittanu sen mersun koneen...B M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
-
perkeles, eipä pysty laittaa thc:lle privaahttp://www.btcf.fi/forum/showthread....30+m50&page=10 tuota topiccia koluamalla selvis, että joutuu käyttämään tuota 260 getrakkia, ja ilmeisesti e36:sen koneen korvakkeita. ja tuon e34:sen oman ö pohjan pitäis käydä. eli eipä tässä isompia ongelmia tainnut tullakkaan, leikkauttaa kaverilla laipat koneen korvakoihin, ja tekee itse, ei tarvitse leikkiä korotus paloilla ym. jospa tämä tästä vielä. ens viikolla saan uuden pahvin ja kannen pultit tuohon.. ja ku kone nipussa niin alkaa tekniikan vaihto. siitä toivottavasti kerkiän kirjoittelee enemmän tuonne projektit osioon.. m21 koneen rakentelua jatkekaan kun saadaan rahaa ja tämä kulkemaan tuolla tds koneella
324tdic savukonerojekti
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postmiksi tarttisi 260 getrag??? itelläkin on 240ja sinne käy kyllä e34 ja e36 omatkin zf laatikon ihan nakkomalla..
no jos vaan tuo zf:n laatikko sopii tuohon 324td:n kardaaniin suoraan, niin sama kai se sitten on sinne laittaa.. nii ja ei millään jaksais rueta ostamaan tuon 260:n tilalle 240 getrakkiaonko noiden zf:n/260 kestävyydessä eroa? tuota laatikko hommaa kerkiää kyllä vielä miettimään, se ei ole ongelma.. kiitokset jo tässä vaiheessa neuvoa antaneille
324tdic savukonerojekti
Comment
-
Comment