Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 auraus- ja camber-arvot säätöä varten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    E30 auraus- ja camber-arvot säätöä varten?

    Eli eli, mihin arvoihin kannattaisi säätää reilusti madalletun E30:n kulmat?
    Rengasliikkeessä suosittelivat kysymään arvoja kun eivät itse tienneet (pitäisiköhän vaihtaa liikettä samantien ).

    Eli siis eteen ja taakse camber- ja aurausarvot on hakusessa.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Camber max. -0,5 ast, miel. vielä pystympään molemmissa päissä varsinkin leveällä renkaalla, auraus 1-1,5 mm e. ja t. Varsinkaan takana ei saisi olla harituksen puolella ja edessäkään ei harituksesta ole mitään "hyötyä" jos/kun et avolla aja rataa, ja onko sielläkään, ko. kiesistä kai kyse ? Jos radalle muutenkin kuin kruisaamaan niin enemmän miinusta etucamberiin ja auraus melk. nollaan.

    E: vaihda sitä rengasliikettä...

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Onko sulla edessä säädettävät yläpäät vai reikiä "vingutettu"...??
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • BME316
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 446

        #4
        Itse tein e30.de sivujen mukaan tämän operaation (kuva kuskin puolelta):


        Vaikutti kyllä paljon, myös casteriin. Ei mennyt paljon parempaan suuntaan. Tuntuu että menee jokseenkin paremmin suoraan suoralla tiellä, mutta vetelee kyllä aika reippaasti tien mukaan. Herkemmin kääntyy kun tekee pieniä ohjausliikkeitä. Olisi ollut varmaan parempi kun caster olisi pysynyt samana eli olisi vain vinguttanut reikiä ulospäin sen verran kuin menee.
        Last edited by BME316; 13-04-2008, 20:08.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Camber max. -0,5 ast, miel. vielä pystympään molemmissa päissä varsinkin leveällä renkaalla, auraus 1-1,5 mm e. ja t. Varsinkaan takana ei saisi olla harituksen puolella ja edessäkään ei harituksesta ole mitään "hyötyä" jos/kun et avolla aja rataa, ja onko sielläkään, ko. kiesistä kai kyse ? Jos radalle muutenkin kuin kruisaamaan niin enemmän miinusta etucamberiin ja auraus melk. nollaan.

          E: vaihda sitä rengasliikettä...
          Olrait, kiitoksia
          Ja kyllä, avosta kyse.

          Originally posted by jani1632 View Post
          Onko sulla edessä säädettävät yläpäät vai reikiä "vingutettu"...??
          Säädettävät yläpäät.
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by BME316 View Post
            Itse tein e30.de sivujen mukaan tämän operaation (kuva kuskin puolelta):


            Vaikutti kyllä paljon, myös casteriin. Ei mennyt paljon parempaan suuntaan. Tuntuu että menee jokseenkin paremmin suoraan suoralla tiellä, mutta vetelee kyllä aika reippaasti tien mukaan. Herkemmin kääntyy kun tekee pieniä ohjausliikkeitä. Olisi ollut varmaan parempi kun caster olisi pysynyt samana eli olisi vain vinguttanut reikiä ulospäin sen verran kuin menee.
            Kuvan per. caster on muuttunut enemmän kuin camber joka taitaa olla jo plussan puolella ? Onko tuo tehty (paljon) madallettuun autoon = on ?

            Comment

            • BME316
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 446

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Kuvan per. caster on muuttunut enemmän kuin camber joka taitaa olla jo plussan puolella ? Onko tuo tehty (paljon) madallettuun autoon = on ?
              Mitta navan keskeltä kaareen n. 305-310mm. Kunhan saa kesärenkaat alle niin todellisen muutoksen tuntee.

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Eikös esim E30 ALPINASSA ole tuollaiset vakioyläpäät mutta "epäkeskeisenä"...joku kaivakoot kuvan/piirroksen moisesta...
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎