Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 alustasarjoista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtech
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 356
    • savonlinna

    e30 alustasarjoista



    onko kenelläkään linkin sarjasta kokemuksia? hinnan puolesta huokuttelisi ostaa,kokemuksia??
    sigpic

    e30 2,7
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    #2
    Täällä olisi myös kiinnostusta samasta sarjasta. Myös sen säätö ominaisuuksista, että miten säätö on toteutettu. Siis tarviiko autoa aina olla tunkkaamassa kun säädät jäykkyyttä.

    Spax alusta maksaa noin: 1300€ sisältää säädettävät yläpäät. Käyttäävät sitä endurance kärryissä eli sen luusis ainakin olevan hyvä radalle.
    Last edited by Jamppa1983; 13-04-2008, 21:53.
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #3
      Projekti-osiossa on muutamassa e30:ssä tuollainen, ei muuta kuin etsimään missä niistä

      Japskikinnereissä käyttävät paljon noita D2:a, kai ne ihan päteviä ovat
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Tarute
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 345
        • Jyväskylä

        #4
        Se myös kannattaa muistaa että alusta ei saa olla yli -5 asteen pakkasessa. Tommonen alusta on ihan paras drifti hommiin mutta en kyllä laittas tommoseta alustaa siviili autoon.
        340KW/600NM

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6168
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Tarute View Post
          Se myös kannattaa muistaa että alusta ei saa olla yli -5 asteen pakkasessa. Tommonen alusta on ihan paras drifti hommiin mutta en kyllä laittas tommoseta alustaa siviili autoon.
          ÖÖ, Miks
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by Sädde View Post
            ÖÖ, Miks
            no kun se ei ole suunniteltu talvikäyttöön ja kiinnityksissä ei ole kumia ollenkaan, niin kaikki resonanssit tulee kajuuttaan... jos mukavuudella ei ole mitään merkitystä, niin sitten tuskin mitään väliä
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • JPKH
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 313
              • 03

              #7
              Itse tilasin omaan kesäautoon tuommoisen alustan. Jos ei ole hyvä ni vaihdetaan uus alle Uskoisin, että se ainakin parempi on kuin nykynen FK:n alusta...

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6168
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by bemu2000 View Post
                no kun se ei ole suunniteltu talvikäyttöön ja kiinnityksissä ei ole kumia ollenkaan, niin kaikki resonanssit tulee kajuuttaan... jos mukavuudella ei ole mitään merkitystä, niin sitten tuskin mitään väliä
                ok...Mikä olisi hyvä säädettävä alusta e30 ix?
                Last edited by MikeDry; 14-04-2008, 15:52.
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Sädde View Post
                  ok...Mikä olisi hyvä säädettävä alusta e30 ix?
                  Tuskin löytyy ix:ään säädettävää alustaa, sitähän ei montaa kymmentä milliä saisi laskea, menöö etuvetarit huonoon kulmaan ja rikkipoikki.
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6168
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Tuskin löytyy ix:ään säädettävää alustaa, sitähän ei montaa kymmentä milliä saisi laskea, menöö etuvetarit huonoon kulmaan ja rikkipoikki.
                    ei oo mennyt ainakaan viel, löytyy konin ix madalluksella oleva n.80-85mm, mut ei ole säätö. Muuta kuin edessä jäykkyys...
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • LiLHezz
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 647
                      • Pilpala / Riihimäki

                      #11
                      Originally posted by Sädde View Post
                      ei oo mennyt ainakaan viel, löytyy konin ix madalluksella oleva n.80-85mm, mut ei ole säätö. Muuta kuin edessä jäykkyys...
                      mites noi konit pelaa :think ku ite aattelin hommaa iX:sään kans konit joka nurkkaan. (ilman madallusta)
                      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                      E30 325iXA Touring
                      Lizzy - '82
                      Jättiprojekti

                      Comment

                      • xtech
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 356
                        • savonlinna

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        no kun se ei ole suunniteltu talvikäyttöön ja kiinnityksissä ei ole kumia ollenkaan, niin kaikki resonanssit tulee kajuuttaan... jos mukavuudella ei ole mitään merkitystä, niin sitten tuskin mitään väliä
                        niin no,mulla on tuo auto vaan kesä käytössä ja tarkoitus ulkoiluttaa aktiivisesti ratäpäivillä,joten vois olla aika passeli..
                        sigpic

                        e30 2,7

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6168
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by LiLHezz View Post
                          mites noi konit pelaa :think ku ite aattelin hommaa iX:sään kans konit joka nurkkaan. (ilman madallusta)
                          Ei moittimista, on vain niin jäykät kuin saa olen ollut tyytyväinen...
                          Ja on vissiin aika moni kehunut näitä, toi h&r taitaa olla parempi?

                          Sais olla vain lisää saatöjä kuin jäykyys edessä.
                          Last edited by MikeDry; 20-04-2008, 23:15.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • Toffe_Vsa
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 152
                            • Vaasa

                            #14
                            kuinka iso homma noi on laittaa alle?
                            eli mitä muutoksia pitää tehä jousilautaseen sun muuta?
                            miten takajousien kans?

                            ja vielä et mitä katsastus mies sanoo? jos vaikka käävis hakees leiman

                            Comment

                            • Jamppa1983
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 739
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Takajousi vaihtoehtoja on kaksi, joko coiloveriin ja vakiopaikalle. Coiloverilla joutuu vahventaa iskarin yläpäätä,koska jousikuormaa ei ole suunniteltu sinne. Mutta parempi se silleen tulee. Edessä pitäisi käydä suoraan jos isot tolpat. Saa nähdä miten käy, tilauksessa d2 setti "katu" autoon ja niitä jäykkyys vaihtoehtojahan on aika paljon, siis jos on liian kova niin löysempää jousta kehiin jos säädot ei riitä.

                              Niin ja ei sillä inssillä nyt pitäisi olla mitään sanomista jos parempi alusta autossa on. Paitsi siitä voi napista jos on jousi siirretty coiloveriin, mutta ei pitäisi jos vahvennukset koriin on tehty asiallisesti.
                              Last edited by Jamppa1983; 17-04-2008, 17:59.
                              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                              M3 e90 & "M3" e30 turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎