Announcement

Collapse
No announcement yet.

324TD ei halua käynnistyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 680
    • Tyrnävä

    324TD ei halua käynnistyä

    Tämäkin yksilö tuntuu olevan oikukasta sorttia :think

    Oireet alkoivat perjantaina, startatessa ei enään samantien hörähtänyt käyntiin vaan joutui pikkuisen kaasua painamaan, 1-2 sekunnin starttauksella käyntiin.

    Lauantaina onnistuin sammuttamaan tyhjäkäynnillä pakittaessa auton -> n. 10s starttauksella käyntiin. ~20km ajoa ja taas sain sammumaan tyhjäkäynniltä kun hidasteen yli taiteilin -> starttailua mutta ilman tulosta, ei edes lupaa. Pari tuntia seisomista eikä vieläkään. Ykkösen suutinputkea löysäsin ja ainetta tulee.

    Sunnuntaina käyn hakemassa auton, kokeilen mutta ei edelleenkään. Hinasin tallille ja tarkistin jakoremmin/ajoituksen. Kokeilen käyntiin, alle 10 sekunnin sahaamisella lähtee käyntiin. Käytin lämpimäksi ja kokeilen uudestaan niin taas 10s ja käyntiin.

    Tänä aamuna jälleen 10s startilla käyntin.

    Pumppu mekaaninen, löpösuodatin alle 600km vanha, tankissa ~25l ainetta ja pumpun letkussa ei näy ilmakuplia.

    Ennen lähtenyt heti käyntiin. Jotenkin tuntuu että tuo ihan "tyhjäkäyntisitkeys" on häipynyt kun saa niin helposti sammumaan.
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 680
    • Tyrnävä

    #2
    Mikä on tuo mötikkä joka majailee konehuoneessa pumpulta tankkiin menevän paluuletkun välissä, metallinenvärinen ja menee sähköjohdot? En ainakaan ETK:n räjäytyskuvista tuollaista löytänyt...
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä

    Comment

    • tapio87
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 235
      • Haapajärvi

      #3
      Originally posted by Pasi_K View Post
      Tämäkin yksilö tuntuu olevan oikukasta sorttia :think

      Oireet alkoivat perjantaina, startatessa ei enään samantien hörähtänyt käyntiin vaan joutui pikkuisen kaasua painamaan, 1-2 sekunnin starttauksella käyntiin.

      Lauantaina onnistuin sammuttamaan tyhjäkäynnillä pakittaessa auton -> n. 10s starttauksella käyntiin. ~20km ajoa ja taas sain sammumaan tyhjäkäynniltä kun hidasteen yli taiteilin -> starttailua mutta ilman tulosta, ei edes lupaa. Pari tuntia seisomista eikä vieläkään. Ykkösen suutinputkea löysäsin ja ainetta tulee.

      Sunnuntaina käyn hakemassa auton, kokeilen mutta ei edelleenkään. Hinasin tallille ja tarkistin jakoremmin/ajoituksen. Kokeilen käyntiin, alle 10 sekunnin sahaamisella lähtee käyntiin. Käytin lämpimäksi ja kokeilen uudestaan niin taas 10s ja käyntiin.

      Tänä aamuna jälleen 10s startilla käyntin.

      Pumppu mekaaninen, löpösuodatin alle 600km vanha, tankissa ~25l ainetta ja pumpun letkussa ei näy ilmakuplia.

      Ennen lähtenyt heti käyntiin. Jotenkin tuntuu että tuo ihan "tyhjäkäyntisitkeys" on häipynyt kun saa niin helposti sammumaan.
      ootko kokeillu käännellä pumpun ajoitusta? saattaa olla kaukaa haettua, mutta ainakin tuo oma pommi, on aika nuuka pumpun ajoituksen suhteen, varsinkin kun syöttöä on reilusti. kylmänä lähtee paljon paremmin käyntiin pienemmillä syötöillä.. hehkujen kunto? kokeileppa kääntää pumppua aikaisemmalle, josko olisi vaikutusta..
      324tdic savukonerojekti

      Comment

      • Pasi_K
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 680
        • Tyrnävä

        #4
        Hehkut on kunnossa, ei lähde kylmänä eikä sen paremmin kuumanakaan. Tänään käydä nuo letkut läpi ja ottaa tuo turha mokkula pois. Samalla masentaa tuo siirtopumppu tuonne tankin viereen.

        Täytyy kokeilla tuota ajoituksen säätämistä, vaan eipä se kyllä iteksiin pitäisi muuttua... Ja syöttöjen pienentämistäkin voisi kokeilla, isontaminen ei ainakaan auttanut.
        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

        Tsekkaa myytävät osat tästä

        Comment

        • OspreY
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 19
          • Turku

          #5
          324Td ei lähde käyntiin

          Eli ongelmana on tuo 324td moottori mikä lupaa kyllä noin 10sek starttauksen jälkeen. Välillä hörähtääkin ja heittää suoraan n2000 kierrosta tauluun ja sammuu samantien.
          Jako on katsottu jo 3 kertaa ja se on kohdillaan.
          Alkaa järki loppumaan tuon vehkeen kanssa joten tarvis viisaammilta apuja.`?
          Voisiko vika olla pumpun solenoidissa.
          Ainiin ja auto on mekaanisella pumpulla varustettu. mm 12mm nestepäätä ja karaa hieman muokattu. Voiko esim. paluu letkujen väärä järjestys aiheuttaa tälläisen häiriön??

          Comment

          • 324td
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 82

            #6
            en tiedä onko vika tässä ympyröidyssä osassa mikä kuvassa on,mutta itellä se vaurioitui yhden remontin yhteydessä ja oireet olivat aikalailla samanmoiset. osa löytyy startin vierestä ja on pultattu yhdellä kuusiokolo pultilla vaihdelootaan kiinni. kokeile nypätä liitin irti onko mitään vaikutusta.
            Attached Files

            Comment

            • OspreY
              Newbiemmer
              • Mar 2009
              • 19
              • Turku

              #7
              Pitänee kokeilla. Kumma kyllä jos olisi vaurioitunut kun ei kuitenkaan ole kajottu mitenkään tuohon osaan.

              Comment

              • saastuttaja
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 139

                #8
                Ei tarvi vättämättä vaihtaa kyseistä osaa, vaan riittä kun irrottaa johdon ja kokeilee onko sillä vaikutusta. Näin ainakin itse löysin viallisen anturin.

                Comment

                • OspreY
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 19
                  • Turku

                  #9
                  juu ja kunnallisenkummallisemmaksi vain menee. Nyt auto käy jo. Kylläkin vain pelkän kaasun avulla ja yli 1500 kierroksen kanssa. Sen alta rupeaa kierrokset hyppimään ja auto sammuu ilman kaasua. Käyntiin lähtemisessäkin menee noin 10sek. Tuo asento anturin irroitamisesta ei ollut kuin haittaa.

                  Comment

                  • T.K.
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 112
                    • Kajaani

                    #10
                    No jos sulla mekaaninen pumppu on siihen laitettu niin ei tuosta anturista ole muuta tarvetta kuin kiekkamittariin.

                    Saako puppu nyt varmasti poltto-ainetta? eihän kirkkaassa pumpun meno letkussa näy ilma kuplia? Tankin korvaus ilma?
                    e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                    Comment

                    • saastuttaja
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2003
                      • 139

                      #11
                      Mulla oli sähköpumpullisessa just sama vika, auto kävi ok, kun kierroksia oli yli 1500. Sen alle kierrokset hyppeli eestaas. Em. anturi oli särki.

                      Comment

                      • OspreY
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 19
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by saastuttaja View Post
                        Mulla oli sähköpumpullisessa just sama vika, auto kävi ok, kun kierroksia oli yli 1500. Sen alle kierrokset hyppeli eestaas. Em. anturi oli särki.
                        Jahas ja auto käy taas. Oli jostain syystä päässyt pumppu kääntymään ihan törkeästi ennakolle.
                        Hieman on vieläkin liikaa mutta niin siinä helposti käy kun korvakuulolla säätää.

                        Kiitos kuitenkin vinkeistä

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎