Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i ja 325i touring (e30) erot...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5726
    • Rovaniemi

    320i ja 325i touring (e30) erot...

    Eli mitä eroa on nuilla autoila???

    kun monesti näkee 320 touring myynissä jossa on 325 kone ja väittävät että ei tartte muutos katsastaa.

    eli onko alusta sama vai onko kaikki viilannu koneen merkit pois???
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    No kokeilemalla se ainakin selviää onko 2.0 tai 2.5 eroa on kuin yöllä ja päivällä
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5726
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by -kiki-
      No kokeilemalla se ainakin selviää onko 2.0 tai 2.5 eroa on kuin yöllä ja päivällä
      :?: :?: mitä tuolla meenasit??? kun oli kyse siitä tuleeko katsatuksessa ongelmia tai prosentteja autoon...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        ..........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:23.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • -kiki-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1160
          • Hämeenkyrö

          #5
          Re: 320i ja 325i touring (e30) erot...

          Originally posted by jmp2002
          Eli mitä eroa on nuilla autoila???

          kun monesti näkee 320 touring myynissä jossa on 325 kone ja väittävät että ei tartte muutos katsastaa.

          eli onko alusta sama vai onko kaikki viilannu koneen merkit pois???
          jos auto 320i ja vaihdetaan 325i:n kone ni täytyyhän se nyt muutoskatsastaa
          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5726
            • Rovaniemi

            #6
            Entä perä onko sama???
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #7
              Eroa tehollisesti tosiaan kuin yöllä ja päivällä.
              320 on "pikkuperä" ja 325 "isoperä"! Ja aivan eri välitykset.
              Eri laatikko ja eri välitykset.
              Kummissakin samat jarrut, eli levyt joka nurkassa.
              Ja kummastakin löytyy ns. isot tolpat edestä.
              Mutta kyllä prosentit MUUTTUU jos aikoo auton laillisesti katsastaa!
              Ja ALKUPERÄINEN pitää aina hintansa paremmin, kuin halpa KOPIO!

              T: ORG. 325i TOURING

              Comment

              • nemesis
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 617
                • kymenlaakso

                #8
                320i jarrut on sinä tapauksessa samat kuin 325i _jos_ 320issä on ABSsät lisävarusteenä -> levyt joka nurkassa

                (perusteluna se että 316 jarrut on samat kuin 320i eli rummut takana jos ei 320issä ole abseja)

                eli tod.näk jarrutkin menee ainakin takana vaihtoon, eli taka tukivarret kokonaisuutena.


                niin, ja auto _pitää_ muutos katsastaa sikäli kun siihen vaihdetaan osia, ja tahdotaan että se kestää vielä päivänvalon konttorilla.

                aivan sama mitä joku essonbaarin autoasentaja-guru väittää
                E30 kesä-autona

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1966
                  • ......

                  #9
                  Originally posted by nemesis
                  320i jarrut on sinä tapauksessa samat kuin 325i _jos_ 320issä on ABSsät lisävarusteenä -> levyt joka nurkassa

                  (perusteluna se että 316 jarrut on samat kuin 320i eli rummut takana jos ei 320issä ole abseja)

                  eli tod.näk jarrutkin menee ainakin takana vaihtoon, eli taka tukivarret kokonaisuutena.


                  niin, ja auto _pitää_ muutos katsastaa sikäli kun siihen vaihdetaan osia, ja tahdotaan että se kestää vielä päivänvalon konttorilla.

                  aivan sama mitä joku essonbaarin autoasentaja-guru väittää
                  Joo, olet oikeassa jarrujen suhteen; tosiaan vasta ABS mallissa levyt takana.

                  Comment

                  • Miika Tissari
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1802
                    • Varkaus

                    #10
                    Originally posted by mika68
                    Originally posted by nemesis
                    320i jarrut on sinä tapauksessa samat kuin 325i _jos_ 320issä on ABSsät lisävarusteenä -> levyt joka nurkassa

                    (perusteluna se että 316 jarrut on samat kuin 320i eli rummut takana jos ei 320issä ole abseja)

                    eli tod.näk jarrutkin menee ainakin takana vaihtoon, eli taka tukivarret kokonaisuutena.


                    niin, ja auto _pitää_ muutos katsastaa sikäli kun siihen vaihdetaan osia, ja tahdotaan että se kestää vielä päivänvalon konttorilla.

                    aivan sama mitä joku essonbaarin autoasentaja-guru väittää
                    Joo, olet oikeassa jarrujen suhteen; tosiaan vasta ABS mallissa levyt takana.
                    Kyllä, mutta touringissa on levyt kaikissa malleissa takana. ABS jarrut taas eivät takaa sitä että alusta vastaa 325 alustaa, koska on 45mm ABS etutolppaa saatavana. Tosin siitä en ole varma onko kaikissa touringeissa 51mm etutolpat...

                    Myös 320 ja 325 periä on täysin samoilla välityksillä saatavana.

                    Eipäse katsastus inssi tiedä mitä osia autossa kuuluu olla ja minkälaiset jarrut siinä pitää olla, jos ei itse mene mitään möläyttämään. :wink:
                    E28 ///M-tech V8 -83
                    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #11
                      Originally posted by Miika Tissari
                      Originally posted by mika68
                      Originally posted by nemesis
                      320i jarrut on sinä tapauksessa samat kuin 325i _jos_ 320issä on ABSsät lisävarusteenä -> levyt joka nurkassa

                      (perusteluna se että 316 jarrut on samat kuin 320i eli rummut takana jos ei 320issä ole abseja)

                      eli tod.näk jarrutkin menee ainakin takana vaihtoon, eli taka tukivarret kokonaisuutena.


                      niin, ja auto _pitää_ muutos katsastaa sikäli kun siihen vaihdetaan osia, ja tahdotaan että se kestää vielä päivänvalon konttorilla.

                      aivan sama mitä joku essonbaarin autoasentaja-guru väittää
                      Joo, olet oikeassa jarrujen suhteen; tosiaan vasta ABS mallissa levyt takana.
                      Kyllä, mutta touringissa on levyt kaikissa malleissa takana. ABS jarrut taas eivät takaa sitä että alusta vastaa 325 alustaa, koska on 45mm ABS etutolppaa saatavana. Tosin siitä en ole varma onko kaikissa touringeissa 51mm etutolpat...

                      Myös 320 ja 325 periä on täysin samoilla välityksillä saatavana.

                      Eipäse katsastus inssi tiedä mitä osia autossa kuuluu olla ja minkälaiset jarrut siinä pitää olla, jos ei itse mene mitään möläyttämään. :wink:
                      Joo ei ehkä katsastus setä tiedä, mutta siinä tapauksessa mikäli epäilee asiaa tilataan aika AKE:n virallisilta ajoneuvotarkastajilta.
                      Ja ne pojat onkii kaiken selville!
                      Omakohtaista kokemusta edellisen E30 touringin osalta.
                      Lopputulos 2,5 tunnin tutkimisen jälkeen n. 70% vaihdettuja osia, vaikka aiemmin katsastettu 6 kertaa virheittä SAMOILLA VARUSTEILLA! Että kannattaa todella varoa näitä tekniikan/korinvaihto POMMEJA :(b)

                      Comment

                      • juuze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 1938
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by mika68
                        Eri laatikko ja eri välitykset.

                        T: ORG. 325i TOURING
                        Eiköhän niissä kummassakin ole Getrag 260-laatikko, eli samat välitykset. Perävälitys saattaa poiketa.
                        Jussi
                        F31 320xda & e39 530d Msport
                        ex e87, e39, e34, e28 & e30

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5726
                          • Rovaniemi

                          #13
                          ottakaa huomioon nyt puhutaan Touringista eli eikös niissä ole kummiskin kaikissa levyt takana...

                          mutta onko kallistuksen vakaajat samat ja kummassakin yhtä monta???
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • mikkiz
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 321
                            • Lpr

                            #14
                            vakaajien paksuuksista en tiedä, mutta touringeissa on myös takana vakaaja vakiona. Oli jopa 318i touringissa Tolpat taas oli ainankin tuossa ohuempaa mallia...
                            E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                            Comment

                            • JKarjalainen
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 60
                              • Tuusula

                              #15
                              Omassa(-89 320itouring) on 240 laatikko, isot tolpat ja vakaaja myös takana. Pitäisi onnistua 2.5-muutos pelkästään ajamalla konttorille. Pikkuperä, liian tiuha välitys(4.27) joka vaihtui kylläkin eilen 3.64-välitykseen. Miellyttävämpi käyttää ja vaikuttaa sekä kiihtyvyyteen että kulutukseen pienentäen kumpaakin..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎