Announcement

Collapse
No announcement yet.

kuka tekee e30 325 -> m50b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #16
    Originally posted by Wittu_joo
    Soittele m-sport ja bemuosa läpi. Ton teettäminen tuskin kannattaa. Samalla rahalla teettättäs m20 turbo koneen.
    Eikös koijari Jvakevan vastaava rojekti tyssännyt moottorin ohjaukseen. Ja sitten olis pitäny ostaa Hestec tai Dta. Ne taas maksaa +1000€

    Kyl mäki tota voin rupee puljaamaan. 20€ tunti +remotti kaljat

    muuten oikein, mutta kone oli m52 eikä m50. siinä se ero.
    kyllä se m50 sinne menee ja pelaakin. eikä ole kummonen homma sovittaa. searchilla löytynee hyviä juttuja aiheesta.

    EDIT: ja tosta sähköhommasta kannattaa katella vaan www.e30.de sivuilta.. löytyy kytkentä "kaavio" tai oikeammin värikartta. sekä hemi todennäköisesti ojentaa auttavan käden hädässä oleville?? :wink:
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      m52:sta ei kannata lähteä edes haaveilemaan, mutta M50 on vielä mahdollisuuksien rajoissa. Tosin jälkimmäisessäkin on niin paljon töitä jos auton haluaa saada oikeisiin papereihin, että eipä tässä välttämättä kovin paljon ole mieltä.

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #18
        tosiaan. kannattaa harkita.. uudempaan autoon vaihtamista, jos mielii välttämättä enemmän hajoavia osia. ei tämä e30 nyt niin legendaarinen ole, että kannattaisi sijoittaa omaisuutta vanhaan peltirasiaan.

        nimim. virheistä oppii.

        muta tosiaan, nyt puolustusvoimat kutsuvat, joten poistun takavasemmalle..
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • #BMW#
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 488
          • Espoo

          #19
          (ei jaksa uutta otsikkoa tehdä, joten alkuperäistä aihetta sivuten) muutama kysymys..

          pelaako e30 325i -89 ecu m50b25 moottorin kanssa?

          onko e36 ja e34 moottoreissa samat pakosarjat, jos ei nii kumpi istuu paremmin e30 koppasessa ks. 2.5 24v?

          mistä voi varmistua moottorin ajonestojärjestelmän olemassa olosta kuin kysymällä myyjältä?
          E38 pre 740i 4.4l Manual

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #20
            Originally posted by #BMW#

            pelaako e30 325i -89 ecu m50b25 moottorin kanssa?

            Ei todellakaan....
            Motronic versiokin on täysin eri.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • samivaan
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 176

              #21
              Vähän offtopic, mutta siis kaipaatko sitä, että auton moottori on modernimpi, vai 20hv lisää tehoa? Jos jälkimmäinen, niin kyllähän nyt kaikkein helpoimmalla pääset, jos teetätät nykyisen kannen jossain pajalla, jossa porttaavat sen siihen uskoon että se hengittää riittävästi 190 heppaan saakka. Varmaan saavat sen hengittämään "pitkälle" yli 200hvkin, mutta sen 190 hepan yli ei varmaankaan nykyinen imusarja/pakosarja hengitä?!

              Comment

              • #BMW#
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 488
                • Espoo

                #22
                Originally posted by samivaan
                Vähän offtopic, mutta siis kaipaatko sitä, että auton moottori on modernimpi, vai 20hv lisää tehoa?
                sekä että +siitä saadun työnilon. Harrastustahan tässä kaikki on kyse, maksaa pirusti mutta SO NOT!

                kiitos Masinol...
                E38 pre 740i 4.4l Manual

                Comment

                • HellFire
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 280
                  • Turku

                  #23
                  Tohon e30 M50 projektiin on saatavilla palikat ihan valmiina aika härskiin hintaan http://www.zionsvilleautosport.com/s...gory_Code=ETCK, toinen vaihtoehto on ostaa vaan kuvitetut ohjeet 98$ http://www.zionsvilleautosport.com/s...ategory_Code=S
                  I wanted a faster horse.

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #24
                    Taikka sit ostaa nettiautosta sen E30:n missä on jo valmiina M50B25-pata.



                    Onhan noita tehty, ja suomessakin on muutamia. Ja on jopa ainakin yks E21:kin M50B25-koneella.

                    Ja tuosta ajonestosta on ihan turha tehdä suurta numeroa. Kokonaisuutena moottorin vaihto on jo sen verran iso, että luulis olevan pikkuhomma korvata koko alkuperäinen moottorinohjaus jollain muulla, vaikka megaruutalla. Jos se ajonesto on tallinperällä pahvilaatikossa, niin tuskin se sieltä käsin paljon vaikuttaa koneen toimintaan.

                    Ehkä se homma on pikkuisen helpompi, jos tekee homman M50-moottorilla, missä ei ajonestoa ole.


                    Comment

                    • mika.h
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 799
                      • haukipudas

                      #25
                      jos kerran mielenkiintoa ja intoa hommaan löytyy niin vuokraa jostain talli/hallipaikka vähäks aikaa niin saat itte tehtyä. ei mee sit heti sormi suuhun jos sattuu jotai vikoja ilmeneen myöhemmin. itte ku tekee nii tulee just niin susi ku haluaa


                      Comment

                      • HellFire
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 280
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Bullitt
                        Taikka sit ostaa nettiautosta sen E30:n missä on jo valmiina M50B25-pata.

                        http://www.nettiauto.com/289718

                        Onhan noita tehty, ja suomessakin on muutamia. Ja on jopa ainakin yks E21:kin M50B25-koneella.

                        Ja tuosta ajonestosta on ihan turha tehdä suurta numeroa. Kokonaisuutena moottorin vaihto on jo sen verran iso, että luulis olevan pikkuhomma korvata koko alkuperäinen moottorinohjaus jollain muulla, vaikka megaruutalla. Jos se ajonesto on tallinperällä pahvilaatikossa, niin tuskin se sieltä käsin paljon vaikuttaa koneen toimintaan.

                        Ehkä se homma on pikkuisen helpompi, jos tekee homman M50-moottorilla, missä ei ajonestoa ole.
                        Kai se ajoneston ohitus M52 tarkoittaa käytännössä koko moottorin sähköjärjestelmän hylkäämistä. Varmaan saat padan kyllä käyntiin megasquirtilla, mutta saatko siihen kiinni portaattoman tuplavanoksen, nakutuksentunnistuksen ja muut edistyneemmät systeemit mitkä uudempi kone tuo mukanaan? En tota squirttia kovin hyvin tunne, mutta kuvittelen, että aika vaikeeksi menee.
                        I wanted a faster horse.

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #27
                          No tuo megaruutta ei varmaan ole ainoa vaihtoehto. Jos fyrkkaa löytyy, niin kai ne kaikki toimimaan saa, mutta sen takia tuli just tuo halvempi vaihtoehto mieleen, kun aika harvassa on ne harrastajat, jotka on todella valmiita laittamaan tuhansia euroja vanhan E30:n rakenteluun.


                          Comment

                          • Wiceroid
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 265
                            • Lahti

                            #28
                            Originally posted by Bullitt
                            No tuo megaruutta ei varmaan ole ainoa vaihtoehto. Jos fyrkkaa löytyy, niin kai ne kaikki toimimaan saa, mutta sen takia tuli just tuo halvempi vaihtoehto mieleen, kun aika harvassa on ne harrastajat, jotka on todella valmiita laittamaan tuhansia euroja vanhan E30:n rakenteluun.
                            No tässä heti yks, jos vaan olis rahaa ni kyllä voisin helposti laittaa tuhansia euroja E30:sen rakenteluun.
                            "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                            Comment

                            • Miika Tissari
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1802
                              • Varkaus

                              #29
                              Ja tässä heti toinen! On nimitäin menny tuhansia euroja noihin e30:n romuihin ja uudempia en edes halua vaikka olis ollu mahdollisuus ostaakkin.
                              E28 ///M-tech V8 -83
                              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                              Comment

                              • mr.b
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 169
                                • pietarsaari

                                #30
                                M50 asentaminen kannataa aloittaa vähintään 6 cyl malliin, mieluiten 323 tai 325 koska niissä on valmiiksi alusta ja jarrut oikeat. asennus on suht helppoa, helpompaa kun kutonen nelosen tilalle...

                                tarvitaan.

                                - 1 kpl E30 (323/325)
                                - 1 kpl M50 (E34 520/525)
                                - E36 6 cyl konekorvakkeet. (halpoja uutenakin, ei kannata maksaa kun 15€ kpl rommarilta!!)
                                - moottorin kumityynyt E28 535 (puoli kier käänettynä, pultti ohjainreiässä/ohjaustappi pultinreiässä.)
                                - E21 jarrutehostin (tappia joutuu lyhentämään)
                                - syyläri uudempi E30 tai sovittamalla E36.
                                - V.laatikko E30 (tai E36 mutta siinä on vitonen suora)
                                - vauhtipyörä + startti mielellään E30..
                                - E36 pakosarjat (E34 ottaa konekorvakkeeseen.) tai miksei sovitettu marttelius, laippat vaihtoon..
                                - Vähän sähkötöitä, muistaakseni piti sovittaa 7 kaapelia. talousmittari näyttää liian vähän mutta näyttää.. oil level ei minulta ainakaan rupenut toimimaan mutta vohan sekin onnistua!
                                - vaihdelaatikon palkkia joutuu muuttamaan vähän jos käyttää E30 laatikkoa kun M50 kallistaa vähän enemmän.
                                - + kaikkea pientä jota en nyt muista, mutta suht koht helppo operaatio jos vähänkin osaa ruuvata. kannatta ettiä infoa netistä, maailmalla on näitä aika paljon tehty ( E30 + M50 )

                                - Siitä saa ihan toimivan paketin jos vähän vaivaa näkee, minä kävin omallani (320i -85 + M50B25 -91) italiassa muutama vuosi sitten ilman minkäänlaista ongelmaa. (nytt en tiedä viitisinkö lähteä enää.... http://www.btcf.fi/showcar.php?id=4234 )
                                Last edited by mr.b; 08-05-2005, 18:57.
                                BMW 320iA Touring -95
                                Porsche 944 -86
                                Buell xb9r -03
                                Marin san rafael ~89
                                Jalat -70

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎