Announcement

Collapse
No announcement yet.

kuka tekee e30 325 -> m50b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jazma
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1115
    • Oulu

    #31
    Millaista pelimiestä tarvii että saisi mahdolliset luistonestot ja ABS:t toimimaan jos käyttää uudempaa moottoria? Onko se mahdollista?
    Onnistuu ainakin volkkareissa. Briteissä oli kakkosgolffiin laitettu 2004 mallin borasta/passatista v6 kone luistonestoineen ja abseineen. Ja ilmeisesti vielä toimi. Ajonestosta en tiedä..
    e30 318i

    Comment

    • #BMW#
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 488
      • Espoo

      #32
      Originally posted by Bullitt
      Ehkä se homma on pikkuisen helpompi, jos tekee homman M50-moottorilla, missä ei ajonestoa ole.
      kysehän on juuri siinä että mistä sen ajoneston huomaa (päältäpäin) että osais välttää.
      E38 pre 740i 4.4l Manual

      Comment

      • #BMW#
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 488
        • Espoo

        #33
        Originally posted by bmwmihe
        jos kerran mielenkiintoa ja intoa hommaan löytyy niin vuokraa jostain talli/hallipaikka vähäks aikaa niin saat itte tehtyä. ei mee sit heti sormi suuhun jos sattuu jotai vikoja ilmeneen myöhemmin. itte ku tekee nii tulee just niin susi ku haluaa
        Kyllä kyllä kaverin talli on käytössä rojektia varten vaikka onki 110km päässä!
        ...ja taatusti sormet ja miksei varpaatki suussa jos tuloo susi eläin
        E38 pre 740i 4.4l Manual

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #34
          ei mitn
          Last edited by jvakeva; 09-05-2005, 16:36.
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #35
            Originally posted by #BMW#
            kysehän on juuri siinä että mistä sen ajoneston huomaa (päältäpäin) että osais välttää.
            No laitat nonvanos koneen niin ei tarvi raapia päätä. Tai ei ainakaan m52 konetta.
            Retard Member

            Comment

            • Janek
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 631
              • Nakkila

              #36
              eikö ton ajonestollisen saa toimii kun laittaa sen alkup. lukkopesän auton oman lukon ja koneen väliin, avain lukkopesässä nippusiteillä kiinni kojelaudan alle. jos siis tollasen hankkii koneen mukana.
              Audi A4 Avant 2.7BITURBO
              Bmw 740 E38

              Comment

              • #BMW#
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 488
                • Espoo

                #37
                kyllä saattais onnistuakin, mutta mennään siitä missä aita matalin eli alkupään m50 ilman vanos ja ajonesto.

                Herja: juu ei missään nimessä m52 vaikka tekiskin mieli aivan mahdottomasti m52b28 mutta...

                mr.b: kiitos tiedosta..
                E38 pre 740i 4.4l Manual

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #38
                  No jos ei ois hirmu kiire niin voishan tuommosen pykätä kasaan (yrittää ainakin mutta merkkiliiketukemassa )) ja vielä merkkiliikeessä käyttäsin vikakoodit sun muut lukemassa mutta edellyttää että minulle jää vanha tekniikka ja sulla on kaikki tarvittava roina ja pikkusen nappulaa! Eihän kuulosta pahalta
                  Last edited by Guest; 09-05-2005, 19:09.

                  Comment

                  • LASSI-S
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 4918
                    • hattula/hämeenlinna.

                    #39
                    ihan näin uskoa ja toivoa lisätäkseni: täällä hämeenlinnassa on yks e30 316 jossa majailee M50b25 pellin alla, M3 perä, M5 jarrutehostin (se on kai ainoa mikä sinne menee fiksusti) jne. kiva peli ja menee varmasti huomattavasti paremmin kuin 12v koneella. m20b25 lootakin passaa suoraan, taitaa vaan tulla vähän vinoon mut so what,eipähän tarvi ainakaan kardaania ja perää alkaa muutteleen.

                    mulla oli joskus yhen äijän numero joka on noita swappeja tehny mut eipä löydy enään.
                    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #40
                      Originally posted by Bullitt
                      Taikka sit ostaa nettiautosta sen E30:n missä on jo valmiina M50B25-pata.


                      no perskeles. toihan se just on. nään usein tota autoa, ja just juttelin omistajan kans. on meinaan hieno peli, ostakaa siitä valmis peli. varmasti hintansa väärti
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #41
                        Saattaa tosissaan olla melko julma peli !
                        Itteäkin kiinnostas tollanen rakennella koska oman käden jälki pitää näkyä ulkoa ja pellin alla. Pelkkä ahdin ei riitä enää se on liian normi. Luiskahtihan tuo vähän off topic

                        Comment

                        • #BMW#
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 488
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by LASSI-S
                          no perskeles. toihan se just on. nään usein tota autoa, ja just juttelin omistajan kans. on meinaan hieno peli, ostakaa siitä valmis peli. varmasti hintansa väärti
                          Jos Lassi viitit teha palveluksen? Ja käyt koeajamassa ton "316" ja pistät motivaatioraporttia meille se antais potkua tahän toimintaan.
                          E38 pre 740i 4.4l Manual

                          Comment

                          • gnz
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 428
                            • -

                            #43
                            Originally posted by Bullitt
                            No tuo megaruutta ei varmaan ole ainoa vaihtoehto. Jos fyrkkaa löytyy, niin kai ne kaikki toimimaan saa, mutta sen takia tuli just tuo halvempi vaihtoehto mieleen, kun aika harvassa on ne harrastajat, jotka on todella valmiita laittamaan tuhansia euroja vanhan E30:n rakenteluun.
                            Megaruutta-II on varmasti tarpeeksi edistynyt ohjaamaan vaikkapa M54-sarjan konetta.

                            "Vanos-tukea" siinä ei ole, mutta sen ohjaaminen ei liene suuri haaste elektroniikka harrastavalle tai sen parissa työskentelevälle.

                            Mitä tulee antureihin joita "ei voi millään mekaskruutalla seuraamaan", niin riippuu paljon anturista. Esimerkiksi useimmat lämpöanturit on piis-of-keik.

                            Hankala tässä alkaa sen koommin esim. M54B30 ja E30:stä naittamaan, kun ei tapauksia tunne sen kummemmin. Haastetta kumminkin varmasti löytyy.

                            Niin kuin jo edellisissä viesteissä sanottu, sähköt menee moottorinohjauksen kannalta aika lailla uusiksi. Eli ei tule onnistumaan jos ei ole ymmärrystä elektroniikan puolelta tai vaihtoehtoisesti kokemusta kyseisestä moottorivaihdosta.

                            Jos haetaan valmista moottorinohjausjärjestelmää, niin kotimainen Hestec tarjoaa varmasti hyvän vaihtoehdon. Myös Vanoksen kanssa pelaaminen onnistuu: Hestec

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #44
                              ei se m50 istuttaminen vaadi muuta, kun akkutelineestä palanpois ja.. ainakin e46 koneenkannakkeiden alle joutu tekemään 20mm korokepaloja, joidenkanssa pelleili. samoten e34 öljypohjan vaatii, jos kone on esim e36:sta.
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              • Jaska.T
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1526
                                • TaNpere

                                #45
                                Originally posted by mr.b
                                M50 asentaminen kannataa aloittaa vähintään 6 cyl malliin, mieluiten 323 tai 325 koska niissä on valmiiksi alusta ja jarrut oikeat. asennus on suht helppoa, helpompaa kun kutonen nelosen tilalle...

                                tarvitaan.

                                - 1 kpl E30 (323/325)
                                - 1 kpl M50 (E34 520/525)
                                - E36 6 cyl konekorvakkeet. (halpoja uutenakin, ei kannata maksaa kun 15€ kpl rommarilta!!)
                                - moottorin kumityynyt E28 535 (puoli kier käänettynä, pultti ohjainreiässä/ohjaustappi pultinreiässä.)
                                - E21 jarrutehostin (tappia joutuu lyhentämään)
                                - syyläri uudempi E30 tai sovittamalla E36.
                                - V.laatikko E30 (tai E36 mutta siinä on vitonen suora)
                                - vauhtipyörä + startti mielellään E30..
                                - E36 pakosarjat (E34 ottaa konekorvakkeeseen.) tai miksei sovitettu marttelius, laippat vaihtoon..
                                - Vähän sähkötöitä, muistaakseni piti sovittaa 7 kaapelia. talousmittari näyttää liian vähän mutta näyttää.. oil level ei minulta ainakaan rupenut toimimaan mutta vohan sekin onnistua!
                                - vaihdelaatikon palkkia joutuu muuttamaan vähän jos käyttää E30 laatikkoa kun M50 kallistaa vähän enemmän.
                                - + kaikkea pientä jota en nyt muista, mutta suht koht helppo operaatio jos vähänkin osaa ruuvata. kannatta ettiä infoa netistä, maailmalla on näitä aika paljon tehty ( E30 + M50 )

                                - Siitä saa ihan toimivan paketin jos vähän vaivaa näkee, minä kävin omallani (320i -85 + M50B25 -91) italiassa muutama vuosi sitten ilman minkäänlaista ongelmaa. (nytt en tiedä viitisinkö lähteä enää.... http://www.btcf.fi/showcar.php?id=4234 )
                                Kivan näköinen konehuone

                                G30 530e Msport
                                -------------------------------------------------
                                F30 330e Msport
                                E60 525d Msport LCI
                                E39 530d Touring
                                Ex E46 320i coupé
                                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                                Ex ALPINA B6
                                Ex E34 525i Touring
                                Ex E36 328i Coupe
                                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                                Never Drive Faster Than
                                Your GuardianAngel Can Fly

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎