Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 lämmöistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karsta
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Hollola

    E30 lämmöistä

    Hjelp. Tänään tuli kauhun hetkiä aamulla, kun 5 minuutin jälkeen rupes lämpömittarin viisari veivaamaan eessuun taas (kakkos- ja kolmosviivan välillä). Samalla rupes haiskahtaa hieman palaneen käry, joten vedin heti pelit seis tienposkeen. Kattelin jonkin aikaa konehuonetta, ei näkyny mitään omituista, eikä haissut mitenkään palaneelle/poikkeavalle. Kokeilin jonkin ajan kuluttua varovasti uudelleen käyntiin, ja ajelin auton Shellin pihaan. Kaikki vaikutti taas normaalilta, käytin jonkin aikaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla myös. Lämpömittari tuntui toimivan aivan "normaalisti" (=lue eteenpäin), ja uskalsin tovin päästä lähteä taas liikkeelle.

    Aiemmin ei ole tullut vastaan tämmöistä, mikäs voisi aiheuttaa?

    Ja tosiaan "normaali" lämpömittarin toiminta on mulla yleensä kuvan mukaisessa asennossa, tiedän että sieltä pitäisi jokin osa vaihtaa jotta viisarin saisi sojottamaan suoraan ylöspäin, mutta mikä anturi/termari se mahtoikaan olla?? Kiitokset auttajille.

    E30 325i -92.

    Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
    Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #2
    Noista bemarin lämpömittareista ei kannata hätääntyä, ne kun toimivat silloin kun huvittaa, jos huvittaa. Itselläkin yleensä lämmöt ei tuota ylemmäs nouse mitä tossa laittamassa kuvassa näkyy. Viime kesänä ei noussut ku sinisen ylärajaan, mut pakkasilla toimii ihan hyvin. Joskus harvoin saattaa myös hypähdellä parin viivan välissä, jotain kosketushäiriötä ilmeisesti, en sitten tiedä pitäisikö vaihtaa anturi vai mittari vai mitä? Anturissa ei ollu ainakaan mitään kökköä kun sen katoin viimeks

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #3
      Kokeilepa vaihtaa lämpömittari, luulisi noita varaosamittaristoja löytyvän helposti
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Juhanik
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 531
        • Oulu

        #4
        Tuttu vika!

        Käytä mittaristo pois ja lisää lämpömittarin kiinitysruuvin ja piirilevyn väliin kolvilla tinaa!
        Last edited by Juhanik; 20-05-2008, 18:48.
        -Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-

        Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450

        http://www.jk-import.net

        -Member of BTCF-Sauna Team-

        Vikakoodin lukua Oulussa

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎