Jees, eli sellainen ongelma tuli että ABS valo syttyy kun kierrokset nousee yli ~2000rpm. Auto on paikoillaan eli antureissa vika ei ole.
Olen mitannut kaikki johdot rele-boksi-pumppu-anturit, missään ei ole feilua eli kaikki näyttävät olevan päällisin puolin ok.
Ainut mikä epäilyttää on ABS-boksille tuleva "charging input", joka näyttää välittömästi starttauksen jälkeen tyhjäkäynnillä ~0,5V ja kierroksia nostamalla 14V. Olisiko niin että tuo ottaa jonkun "minimijännitteen" välittömästi starttauksen jälkeen johon se sitten vertaa myöhempiä jännitteitä?
Boksia voisi kokeilla jostain toisesta autosta, sitten jäljelle jääkin enää pumppu jota ei ihan heti viitsisi alkaa vaihtamaan.
Ideoita ja ehdotuksia otetaan mielellään vastaan
Olen mitannut kaikki johdot rele-boksi-pumppu-anturit, missään ei ole feilua eli kaikki näyttävät olevan päällisin puolin ok.
Ainut mikä epäilyttää on ABS-boksille tuleva "charging input", joka näyttää välittömästi starttauksen jälkeen tyhjäkäynnillä ~0,5V ja kierroksia nostamalla 14V. Olisiko niin että tuo ottaa jonkun "minimijännitteen" välittömästi starttauksen jälkeen johon se sitten vertaa myöhempiä jännitteitä?
Boksia voisi kokeilla jostain toisesta autosta, sitten jäljelle jääkin enää pumppu jota ei ihan heti viitsisi alkaa vaihtamaan.
Ideoita ja ehdotuksia otetaan mielellään vastaan

Comment