Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ABS:t, valo syttyy kun kierrokset yli 2000rpm, RATKAISTU =)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    E30 ABS:t, valo syttyy kun kierrokset yli 2000rpm, RATKAISTU =)

    Jees, eli sellainen ongelma tuli että ABS valo syttyy kun kierrokset nousee yli ~2000rpm. Auto on paikoillaan eli antureissa vika ei ole.
    Olen mitannut kaikki johdot rele-boksi-pumppu-anturit, missään ei ole feilua eli kaikki näyttävät olevan päällisin puolin ok.

    Ainut mikä epäilyttää on ABS-boksille tuleva "charging input", joka näyttää välittömästi starttauksen jälkeen tyhjäkäynnillä ~0,5V ja kierroksia nostamalla 14V. Olisiko niin että tuo ottaa jonkun "minimijännitteen" välittömästi starttauksen jälkeen johon se sitten vertaa myöhempiä jännitteitä?

    Boksia voisi kokeilla jostain toisesta autosta, sitten jäljelle jääkin enää pumppu jota ei ihan heti viitsisi alkaa vaihtamaan.

    Ideoita ja ehdotuksia otetaan mielellään vastaan
    Last edited by Jonsku; 24-05-2008, 10:10.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Jonsku View Post
    Jees, eli sellainen ongelma tuli että ABS valo syttyy kun kierrokset nousee yli ~2000rpm. Auto on paikoillaan eli antureissa vika ei ole.
    Olen mitannut kaikki johdot rele-boksi-pumppu-anturit, missään ei ole feilua eli kaikki näyttävät olevan päällisin puolin ok.

    Ainut mikä epäilyttää on ABS-boksille tuleva "charging input", joka näyttää välittömästi starttauksen jälkeen tyhjäkäynnillä ~0,5V ja kierroksia nostamalla 14V. Olisiko niin että tuo ottaa jonkun "minimijännitteen" välittömästi starttauksen jälkeen johon se sitten vertaa myöhempiä jännitteitä?

    Boksia voisi kokeilla jostain toisesta autosta, sitten jäljelle jääkin enää pumppu jota ei ihan heti viitsisi alkaa vaihtamaan.

    Ideoita ja ehdotuksia otetaan mielellään vastaan
    Mistä se sen charging inputin ottaa?
    Olli.

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      #3
      ETM:n mukaan pinniin 15 tulee "voltage monitor input", lähteinä "diagnostic connector, charging system, alternator".
      Mutta kun oikein ajattelee, niin tuonhan kuuluukin toimia noin että auton käynnistyessä jännite alhaalla, sitten kun kierrokset nousee ~1000rpm yli niin käämi "herää" jolloin iskee sen ~14V.

      Noh, oli miten oli niin täytyy huomenna kokeilla toisella ABS-boksilla, jospa alkais homma selkiytymään
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Jonsku View Post
        ETM:n mukaan pinniin 15 tulee "voltage monitor input", lähteinä "diagnostic connector, charging system, alternator".
        Mutta kun oikein ajattelee, niin tuonhan kuuluukin toimia noin että auton käynnistyessä jännite alhaalla, sitten kun kierrokset nousee ~1000rpm yli niin käämi "herää" jolloin iskee sen ~14V.

        Noh, oli miten oli niin täytyy huomenna kokeilla toisella ABS-boksilla, jospa alkais homma selkiytymään
        No silloinhan se ei voi olla kuin b+ tai d+. Minkävärinen on se johto joka tulee boksiin?

        Edit: kiertääkö abs releen kautta tuo charging input?
        Olli.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Rocla View Post
          No silloinhan se ei voi olla kuin b+ tai d+. Minkävärinen on se johto joka tulee boksiin?

          Edit: kiertääkö abs releen kautta tuo charging input?
          Sininen piuha, ei tule releen kautta.


          Mutta mutta, ongelma ratkesi. Vikana oli se, että puolalta virranjakajalle menevä piuha oli sittenkin liian lähellä oikean etupyörän anturin piuhaa.

          Huomasin tuon kun mittailin boksin liittimestä antureiden antamia jännitteitä auto paikallaan, ainut mihin tuli yhtään mitään oli tuo kyseinen anturi / piuhapari.

          Anyways, tällainen ongelma ollee lähinnä näissä TV / KV pommeissa, alkuperäisissä nuo piuhat laitettu varmasti kauas toisistaan.
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎