Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan vaihto E30 89vm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Infinity Beta
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 445
    • Alavus

    Jakohihnan vaihto E30 89vm

    Paljos uudemman korisella E30 kärsii ajaa ennen kun jakohihna pitää vaihtaa?
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: Jakohihnan vaihto E30 89vm

    Originally posted by Infinity Beta
    Paljos uudemman korisella E30 kärsii ajaa ennen kun jakohihna pitää vaihtaa?
    Söörtsiä...

    neloskoneella 40 tkm / 3 vuotta
    kutosella 90 tkm / 4 vuotta

    EDIT, pitihän se katsoa nuo autodatasta niin ei ihan puutaheinää ole... Tietysti jokainen ajaa jännitys persiissä remmillä niin paljon kuin haluaa, mutta ilmeisesti nuo remmit kannattaa vaihtaa kovastikkin aiemmin kuin nuo luvut...

    Comment

    • Bavaria
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 494

      #3
      Re: Jakohihnan vaihto E30 89vm

      Originally posted by Henski
      Originally posted by Infinity Beta
      Paljos uudemman korisella E30 kärsii ajaa ennen kun jakohihna pitää vaihtaa?
      Söörtsiä...

      neloskoneella 40 tkm / 3 vuotta
      kutosella 90 tkm / 4 vuotta

      EDIT, pitihän se katsoa nuo autodatasta niin ei ihan puutaheinää ole... Tietysti jokainen ajaa jännitys persiissä remmillä niin paljon kuin haluaa, mutta ilmeisesti nuo remmit kannattaa vaihtaa kovastikkin aiemmin kuin nuo luvut...
      Mitä minä tiedän niin sen mukaan läskiremmillä ajaa huoletta vaihtoväliin asti. M40:sen hihnoista oon kuullu pari surullisempaa tapausta. Ja M40:ssä hihnankestoon vaikuttaa aika paljon myös huolellinen asennus ja oikea tiukkuus.

      Comment

      • laine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1504
        • Helsinki

        #4
        30tkm..

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          mun mielest suosittelevat BMW-huollossa 40 tkm, 60 oon ite ajanu ennen vaihtoo... toi 90 on mun mielest aika paljo :shock:

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by ZoMbiE
            mun mielest suosittelevat BMW-huollossa 40 tkm, 60 oon ite ajanu ennen vaihtoo... toi 90 on mun mielest aika paljo :shock:
            Näin autodata 2004 ilmoittaa... käytännön hajoamispisteistä en mene mitään sanomaan. Ilmeisesti ainakin tuo neloskoneen remmi kannattaa vaihtaa 25-30tkm välein, jokin remmejä katkonut ilmoittakoon kantansa... :P

            Comment

            • sallu
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 232
              • Kuortane-Seinäjoki

              #7
              Justiinsa äsken vaihdoin remmin tuohon 320:een ku alko jännittää et millon leviää ku edellisestä vaihdosta oli kulunu 101tkm :lol: ... remmissä ei sinänsä ollu mitään suurempia vikoja, mutta kiristin oli aika lailla loppu metreillä.
              -MB 350 CLS-
              -Fiat Ducato-
              -Volkswagen Vento 1.8-
              -Yamaha R1-

              Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
              http://www.eduel-asennus.fi

              Comment

              • Pine
                Newbiemmer
                • Feb 2004
                • 2
                • Vantaa

                #8
                Viikko sitten vaihdatin...70tkm edellisestä vaihdosta m40:llä.
                254.- oli vaihtotyön hinta rullien kanssa.
                Niin ja viimeset 20tkm ajoo pukkas pelkokakkaa :lol:

                Comment

                • Enska325i
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 333
                  • Masku

                  #9
                  Eikös joskus ole ollut juttua, että kutoskoneisessa vaihtoväli oli aluksi 80tkm, mutta maahantuoja oli lähettänut muutaman vuoden sisällä kirjeen auton omistajille ja suositellut vaihtoväliksi 60tkm. Ainakin itse olen näissä uskoissa ja ensi viikolla hihna meneekin vaihtoon. Eikä se varmaan pahaa tee, vaikka vaihtaakin useammin.
                  E46 330i M-sport touring

                  ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                  sigpic

                  Comment

                  • BMW 325i MSPORT
                    Newbiemmer
                    • Sep 2004
                    • 11
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    6 syl. REMMIN VAIHTOVÄLI ON 60tkm. KYSYKÄÄ VAIKKA MISTÄ.
                    NYT OON KYLLÄSTYNYT NÄIHIN BMW POSLARI JUTTUIHIN, järki käteen POJAT vastataan NIIN KUIN ASIAT ON.
                    BMW M320i

                    Comment

                    • BMW 325i MSPORT
                      Newbiemmer
                      • Sep 2004
                      • 11
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      EIKÖS BMW-FINLAND ilmottanut 4-syl. remmin vaihdoks 40tkm. ???????????
                      BMW M320i

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Originally posted by BMW 325i MSPORT
                        EIKÖS BMW-FINLAND ilmottanut 4-syl. remmin vaihdoks 40tkm. ???????????
                        taitaa :juo maistua siellä...

                        Kuten sanottua nuo ilmoittavani vaihtovälit on katsottu autodata 2004 ohjelmasta. Käytännön vaihtovälit tuntuvat olevan noilla M40 koneilla jotain 25-30tkm ja silti osalla remminmenoja ollut, tietty jokainen voi ajaa niin kauan kuin perse kestää... tuon kuutos koneen remminkinhän saa vaihtaa vaikka 15tkm välein jos haluaa mutta tuommoisen arvon ovat joskus ilmoittaneet... tuo 60tkm pidettäköön suositeltavana...

                        Comment

                        • Tukste
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 357
                          • Kouvola, Finland

                          #13
                          ite ajoin 120tkm, kutosella ja vähän kyl jännitti mutta kun vaihdoin niin remmi oli melkein kuin uus ja kiristin kans... :juo

                          535d M-sport -07
                          Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                          325ix turbo -88 (projekti)

                          Comment

                          • mikko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1749
                            • kotona

                            #14
                            Originally posted by Tukste
                            ite ajoin 120tkm, kutosella ja vähän kyl jännitti mutta kun vaihdoin niin remmi oli melkein kuin uus ja kiristin kans... :juo
                            ex-boss ajo omalla E36 M40 120tkm ja sitte eräässä käynnistyksessä napsahti :roll:

                            ei kai M20 o samaa ongelmaa kuin M40... siis jos amma mies asentaa 8)

                            Comment

                            • Infinity Beta
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 445
                              • Alavus

                              #15
                              Joo eli vois käydä remmin vaihtamassa ennen talvea kun 30tkm
                              viimeisestä vaihdosta ja siis 316i neloskone kyseessä.Muuten kannattaako
                              tuota remmiä vaihtaa muissa kun BMW:n merkkihuoltamoissa kun tuo on
                              tarkkaa hommaa saada se justiin oikealle kireydelle vai onko muut vaihtanu missä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎