Announcement

Collapse
No announcement yet.

KIIRE! E30 ei käynnisty, kaveri tien päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    KIIRE! E30 ei käynnisty, kaveri tien päällä

    Auto on E30 318is ja ongelma on se, että auto ei käynnisty. Lainasin auton kaverille, joka oon reissun päällä.

    Ajoi pitkän pätkän ja pysähtyi tauolle, sitä ennen ei mitään ongelmaa.

    Avaimesta käännettäessä ei nyt tapahdu mitään. Lastun vaihdon jälkeen se teki tuon kerran. Akku on täynnä ja valot ym. toimii.

    Mistä lähteä purkamaan tilannetta? Kaveri odottelee tien päällä parhaita vinkkejä!
    Last edited by MarttiKK; 06-06-2008, 19:00.
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1571
    • Wackyland

    #2
    Ööh..Sulakkeet,liitokset. Kuuluuko konehuoneesta mitään ääniä avainta kääntäessä?

    Ooppelissa on nyt välillä meinannut startille menevä pieni johto liitos hapettu (heräte). Niin ei käynnisty eikä kuulu mitään konehuoneesta.
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1638

      #3
      Originally posted by Haggis View Post
      Ööh..Sulakkeet,liitokset. Kuuluuko konehuoneesta mitään ääniä avainta kääntäessä?

      Ooppelissa on nyt välillä meinannut startille menevä pieni johto liitos hapettu (heräte). Niin ei käynnisty eikä kuulu mitään konehuoneesta.
      Eikös se startti ole siellä vaihteiston ja moottorin välissä ? Nyt tarvittis kuvaa poijjat!

      Comment

      • Irl-Racing
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1755
        • Naantali

        #4
        startti on se isohko joka on siinä moottorin vieressä laatikossa kiinni näin ainakin m30 padassa korjatkaa jos olen väärässä..
        Autot
        Bmw I8
        Mini cooper S

        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

        IG: Irl_Customs

        Comment

        • JPK
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 133
          • Kajaani

          #5
          Sitä starttia kannattaa tietysti katsella ensin, mutta jos sitä ei edes löydä, niin sama soittaa tiepalveluun. Virtalukon pohja voi kans joskus temppuilla.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            virrat päälle ja hyppypiuha startin solenoidille suoraan akulta, jos löytyy n. metrin verran ylimäärästä piuhaa autosta.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • isowner
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 79

              #7
              työntämällä käyntiin?:think
              M42B18

              Comment

              • Lötkö
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 644
                • Keskisuomi

                #8
                Työntämällä käyntiin tai sitten toinen kääntelemään avaimesta ja toinen koluuttelee startin kylkeen esim. tunkan varrella.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Kiire on varmaan jo ohi, mutta, jos tulee vastaavia ongelmia lähelläkään Lohjaa tai 1 tiellä niin apu on lähellä, soittoa 050 3662555. Muutenkin saa toki kysellä vinkkejä.


                  En itekkään jaksasi startin kanssa värkätä tien päällä jos manuaali, korjataan sitten pajalla. automaatin kanssa toki sitten on vähän pakko.
                  toki useamman kerran "naputtelu" (starttausasento-pois-starttausasento-pois) virta-avaimella voi auttaa jos solenoidi jumii, tai kääntää moottoria kiintoavaimella hieman ja yrittää sitten startata (hampaat menee paremmin kohdalleen niin voi vetää helpommin) Katkoksiin autttaa johtojen heiluttelu ja sen verrna kannattaa aina tarkistaa että kaikki on kiinni.

                  Manuaalivaihteinen jos ei pyöritä niin lähtee kyllä varsin helposti työntämällä käyntiin. E30 on sen verran kevyt että sen melkein yksinkin työntää sopivan alamäen alkuun ja eikun kyytiin, virrat päälle, kakkonen tai kolmonen sisään, kytkin pohjaan ja jalalla oven välistä sen verta vauhtia että lähtee rullaamaan mäkeä alas, kun vauhtia on kertynyt tarpeeksi päästetään kytkin ja nyt pitäisi lähteä...
                  Last edited by WSE1; 06-06-2008, 21:58.

                  Comment

                  • [Riku]
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 499
                    • Pirkkala

                    #10
                    Kyllä tuon e30 työntää tasamaallakin yksin käymään. Jouduin testaamaan kun jätin työpäivän ajaksi valot päälle

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      työntämällä lähtee kyllä ellei ole kovin pitkä vieteri.. aika ripeät saa kyllä olla liikkeet kytkimen kans
                      nimim. entisen sierran käyntiin työntänyt
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1638

                        #12
                        Juu, kiitokset kaikille auttaneille. Kaveri sai työntöapua ja matka jatkui. Seuraavaksi alkaa startin, solenoidin, virtalukonpohjan ja maajohtojen tarkistus.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎