Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 kytkimen pääsylinterin tukirauta solmussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    e30 kytkimen pääsylinterin tukirauta solmussa

    onko kellään muulla käynny vastaavaa, elikkä kytkimen kaikki osat on uusittu, ja noin 5tkm ajon jälkeen kytkin hajos taas ja tarkemman tutkimisen jälkeen huomasin että pääsylinterin tukirauta (ohutta peltiä...) oli vääntynyt ihan solmuun ja sen takia sylinteri on mennyt melkein poikki, vuotaa jo nestettäkin.

    Luulis nyt perkele että kytkin olis jossain muualla kiinni ku foliopaperin vahvusessa pellissä... pitäisköhän tehä hapiksesta sellanen tuki mikä ei mene solmuun

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    Tänää olin vaihtamassa uutta sylinteriä ja huomasin että tukirauta on kokonaan revennyt irti yhdestä kohtaa... sen takia pääsee antaa periksi....

    Taitaa olla suht vittumainen irrottaa noi polkimet ja sitte ne tukiraudat mitkä nyt on solmussa

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16413
      • Asikkala

      #3
      On varmaan joo oma hommansa, satutko tarvimaan ehjää osaa...

      Comment

      • Haukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1366
        • Valkeala

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        On varmaan joo oma hommansa, satutko tarvimaan ehjää osaa...
        Enköhän mä saa ton tigattua kuntoon ja vaikka samalla vähä vahvistaa =) pitää kummiskin repiä helvettiin, kiva homma :(

        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #5
          Ohjaus/hallinta laitteita ei sitten saa hitsaamalla korjata, en oo perehtyny kyllä koko hommaan niin paljoa että tietäisin mitä oot hitsaamassa koria vaiko poljin tms.. :think
          Jos et raaski siitä punasesta purkaa "uusia" osia ni jaalassa on 316 jossa kaikki pedaalit jnejne hilut kiinni. ihan ilmatteeks saat käyä hakemas varmaanki

          Ilmankos tuntu että se poljin pyörii siellä jalkatilassa oudosti
          Last edited by Osku; 30-07-2008, 15:22.
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • MiGeh
            Newbiemmer
            • Feb 2008
            • 24

            #6
            Nyt kun on tosta kytkimentyösylinteristä puhetta niin vois samalla kysästä et onko se millanen homma vaihtaa?
            Itsellä se pitäis vaihtaa niin eihän se oo kun kahdella pultilla siellä kiinni, mutta mites pitääkö sitä uutta sitten ilmata ja miten se käytännössä käy?

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Ilmaus tuossa se vaikein homma on. Itse jouduin ilmaamaan sylinterin "irrallaan", eli kääntelin sitä käsissä ja painoin tappia sisään - ulos jolloin viimeisestkin ilmat lähtivät. Paikoillaan laatikon kyljessä ei kaikkia ilmoja saanut pois.

              Searchilla löytyy lisää juttua aiheesta.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Haukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1366
                • Valkeala

                #8
                Nyt on kytkin kunnossa. Raudat irrotettu ja hitsattu ja vahvistettu niin että ei enää hajoa. Vittumainen homma mut suht nopee oli kuitenki tehä. Ilmauskin onnistu tällä kertaa niinku pitikin.

                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                Comment

                • 420
                  Newbiemmer
                  • Feb 2008
                  • 21
                  • zone

                  #9
                  Mulla sama homma, tukirauta revenny ja vääntäny sen sylinterin tapin/männän solmuun.
                  Kuinka kova homma on purkaa, näyttäs olevan ahtaat tilat ja polkimet ainakin pitäs saada pois tieltä?
                  E46 320i -99

                  Comment

                  • Haukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1366
                    • Valkeala

                    #10
                    Originally posted by 420 View Post
                    Mulla sama homma, tukirauta revenny ja vääntäny sen sylinterin tapin/männän solmuun.
                    Kuinka kova homma on purkaa, näyttäs olevan ahtaat tilat ja polkimet ainakin pitäs saada pois tieltä?
                    Polkimet irti ja palikka pöydälle jotta pääsee korjaamaan kunnolla. Muistaakseni polkimien irroitus ja asennus on aika ilkeä/ahdas homma mutta kuitenkin tehtävissä

                    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎