Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316i -> 520i tekniikanvaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JugeZi
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 67
    • Ilomantsi

    E30 316i -> 520i tekniikanvaihto?

    Kyselisin täältä, että onko miten paljon hommaa vaihtaa E30 316i koneen paikalle E34 520:n kone ja onko kukaan tehnyt sitä vielä?. itse ainakin tiedän, että perä ja jarrut pitää vaihtaa... mutta käykö tuo vaihdelaatikko tosta 520:stä suoraan tohon E30:iin. Kone otettaisiin saksan tuonti autosta, josta on veroja maksamatta... saako koneen ottaa semmosesta autosta toiseen autoon ilman että veroja maksaisi?
    Last edited by JugeZi; 30-07-2008, 14:49.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    - BMW E30 316i -89 Ex
    - VW Golf 1.6 -89 "musta paholainen" Ex
    - Citroen Xantia 1.8 SX -96 Ex
    - BMW E34 520 M20B20 Ex
    - BMW E30 316 1.8 -87
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Riippuu onko se M50 vai M20 kone jota olet E34:stä E30:iin laittamassa. Tätäkin swappia kysytty moneen kertaan, tietoa löytyy searchilla. Molemmat swapit ovat tehtävissä, alustan / jarrujen tulee vastata M20 tapauksessa 320:ä ja M50 tapauksessa 325:ttä.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14452
      • Oulu

      #3
      Eikös se ollut niin, että E34 M20 ei passaa suoraan E30:iin. Moottorin kiinnikkeet eripaikassa?
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • JugeZi
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 67
        • Ilomantsi

        #4
        M50 kone ois kyseessä mikä laitettas m40:n tilalle
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        - BMW E30 316i -89 Ex
        - VW Golf 1.6 -89 "musta paholainen" Ex
        - Citroen Xantia 1.8 SX -96 Ex
        - BMW E34 520 M20B20 Ex
        - BMW E30 316 1.8 -87

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by JugeZi View Post
          M50 kone ois kyseessä mikä laitettas m40:n tilalle
          Sähköjen kanssa joutuu värkkäämään, kardaanin etupää saattaa olla erilainen, putkiston alkuosan joutuu tekemään uusiksi. Muuten ei mitään ihmeellistä. Searchilla löytyy tietoa "M50 E30:iin"
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

            #6
            Ja tässä viimeksi eilen käytyä keskustelua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=138778
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Eikös se ollut niin, että E34 M20 ei passaa suoraan E30:iin. Moottorin kiinnikkeet eripaikassa?
              No ei passaa enää tähän topikkiin, mutta kerrataan vielä niin käy se suoraan, toisin päin ei käy, eli e34 koriin käy vain oman mallinen m20, mutta e34 kone käy muihinkin, eli e34 m20 koneessa on eniten niitä korvakon paikkoja.
              Olli.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎