Oisin vaihtamassa e30:seen takajousia. Simppelihomma sinänsä, mutta kannattaako vetarit irroittaa operaation ajaksi, niinkuin esim alfan korjausopas suosittelee, vai riittääkö pelkkä iskarin pultin irroitus? Hirvee lisätyö tuossa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 takajousien vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by rapala View PostOisin vaihtamassa e30:seen takajousia. Simppelihomma sinänsä, mutta kannattaako vetarit irroittaa operaation ajaksi, niinkuin esim alfan korjausopas suosittelee- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
iskarin alapää on E30 kiinni 17" tai 19"mm pultilla, tunkkaa perästä auton perä kokonaan ilmaan ja irroita pultit, sit kaveri kangella painamaan tukivartta alaspäin-->vanhajousi pois ja uus tilalle, ei mene kauaa.
e34 onkin erillainen sillä takana siinä on perssonit. eli tarvitaan puristinta etc etc-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View Postiskarin alapää on E30 kiinni 17" tai 19"mm pultilla, tunkkaa perästä auton perä kokonaan ilmaan ja irroita pultit, sit kaveri kangella painamaan tukivartta alaspäin-->vanhajousi pois ja uus tilalle, ei mene kauaa.
e34 onkin erillainen sillä takana siinä on perssonit. eli tarvitaan puristinta etc etc
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostIskarin alapäähän noissa on kuitenkin "sama", ajatteln vaan että onko tuohon jotakin kivutonta irroitus tapaa.
Itse kehitin e34 iskariin sellaisen ratkaisun, että väännän m16 kierteen iskarin holkin sisään, väännän sinne m16 pultin perään ja sittenpä onkin luontainen lyöntipiste, joka liikuttaa nimenomaan sitä osaa mikä on kiinni, eikä niitä vieressä olevia, jotka särkyvät helposti.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostItse kehitin e34 iskariin sellaisen ratkaisun, että väännän m16 kierteen iskarin holkin sisään, väännän sinne m16 pultin perään ja sittenpä onkin luontainen lyöntipiste, joka liikuttaa nimenomaan sitä osaa mikä on kiinni, eikä niitä vieressä olevia, jotka särkyvät helposti.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostOk, kerro toki lisää.
Eli se holkki tarttuu ihan V*tun lujaan sinne tukivarteen, eikä sitä voi lyödä ulos mitenkään, ei ole paikkaa mihin löisit. Jos lyöt siihen iskarin "lenkkiin" niin kumipusla repeää jos taas lyöt iskariin niin siihen tulee lommoja ja kuvitella voi miten lommoontunut iskari toimii.
Sellainen lyöntikohta syntyy kun holkin sisään väännetään kierre ja kierteeseen kierretään pultti, pultin päähän sitten lyödään sopivalla tuurnalla ja vasaralla ja holkki lähtee irti tukivarren sisältä.
M16 kierretappi menee pienellä houkuttelulla ainakin BMW:n oman iskarin holkkiin.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKolhiintunut iskari ei siis haittaa, koska vaihdan uudet iskarit samalla joka nurkkaan. Täytyypä sitten ihmetellä, kun iskarit saapuu.
Monet varoittelevat, että "saattaa" olla tiukassa, mutta itse mitä olen purkanut noita niin 1 kpl on ikinä lähtenyt helposti, ennenkuin hoksasin tuon pulttijutun.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostMitäs haluat tietää? Aika lailla kai kerroin kaiken...
Eli se holkki tarttuu ihan V*tun lujaan sinne tukivarteen, eikä sitä voi lyödä ulos mitenkään, ei ole paikkaa mihin löisit. Jos lyöt siihen iskarin "lenkkiin" niin kumipusla repeää jos taas lyöt iskariin niin siihen tulee lommoja ja kuvitella voi miten lommoontunut iskari toimii.
Sellainen lyöntikohta syntyy kun holkin sisään väännetään kierre ja kierteeseen kierretään pultti, pultin päähän sitten lyödään sopivalla tuurnalla ja vasaralla ja holkki lähtee irti tukivarren sisältä.
M16 kierretappi menee pienellä houkuttelulla ainakin BMW:n oman iskarin holkkiin.
Pitääpä heti huomenna laittaa kikka kokeiluun..!
///M51
Comment
-
-
..jatketaan
kaikki meni suunnitelmallisesti hyvin siihen asti ku ois pitäny olla oikean kokoinen kierretappi! ja eihän sitä ollu.
vajaa kolme tuntia meni taas hakatessa sitä iskaria(!)
miten hemmetin tiukassa voi iskari olla kiinni!? on se jo sentin verran liikahtanu irti sieltä alapäästä...pillivärkkejähän ei luonnollisestikaan löydy
tämmöttii
///M51
Comment
-
-
Originally posted by hemmett View Post..jatketaan
kaikki meni suunnitelmallisesti hyvin siihen asti ku ois pitäny olla oikean kokoinen kierretappi! ja eihän sitä ollu.
vajaa kolme tuntia meni taas hakatessa sitä iskaria(!)
miten hemmetin tiukassa voi iskari olla kiinni!? on se jo sentin verran liikahtanu irti sieltä alapäästä...pillivärkkejähän ei luonnollisestikaan löydy
tämmöttii
Comment
-
Comment