riitää pelkkä iskarin alapään avaaminen, mutta jos on takavakaaja niin suosittelen avaamaan senkin niin saa ne tukivarret kunnolla alas. Itselläni ei ainakaan mahtuneet orkkisjouset pois ilman jousipuristimia kun en avannut takavakaajaa.
iskarin alapää on E30 kiinni 17" tai 19"mm pultilla, tunkkaa perästä auton perä kokonaan ilmaan ja irroita pultit, sit kaveri kangella painamaan tukivartta alaspäin-->vanhajousi pois ja uus tilalle, ei mene kauaa.
e34 onkin erillainen sillä takana siinä on perssonit. eli tarvitaan puristinta etc etc
iskarin alapää on E30 kiinni 17" tai 19"mm pultilla, tunkkaa perästä auton perä kokonaan ilmaan ja irroita pultit, sit kaveri kangella painamaan tukivartta alaspäin-->vanhajousi pois ja uus tilalle, ei mene kauaa.
e34 onkin erillainen sillä takana siinä on perssonit. eli tarvitaan puristinta etc etc
Iskarin alapäähän noissa on kuitenkin "sama", ajatteln vaan että onko tuohon jotakin kivutonta irroitus tapaa.
Iskarin alapäähän noissa on kuitenkin "sama", ajatteln vaan että onko tuohon jotakin kivutonta irroitus tapaa.
Ei ole sama, e34 mallissa on se ratkaiseva ero, ettei sitä saa kivuttomasti irti, e30 iskarit taas tipahtaa pois kun avaa pultin.
Itse kehitin e34 iskariin sellaisen ratkaisun, että väännän m16 kierteen iskarin holkin sisään, väännän sinne m16 pultin perään ja sittenpä onkin luontainen lyöntipiste, joka liikuttaa nimenomaan sitä osaa mikä on kiinni, eikä niitä vieressä olevia, jotka särkyvät helposti.
Itse kehitin e34 iskariin sellaisen ratkaisun, että väännän m16 kierteen iskarin holkin sisään, väännän sinne m16 pultin perään ja sittenpä onkin luontainen lyöntipiste, joka liikuttaa nimenomaan sitä osaa mikä on kiinni, eikä niitä vieressä olevia, jotka särkyvät helposti.
Mitäs haluat tietää? Aika lailla kai kerroin kaiken...
Eli se holkki tarttuu ihan V*tun lujaan sinne tukivarteen, eikä sitä voi lyödä ulos mitenkään, ei ole paikkaa mihin löisit. Jos lyöt siihen iskarin "lenkkiin" niin kumipusla repeää jos taas lyöt iskariin niin siihen tulee lommoja ja kuvitella voi miten lommoontunut iskari toimii.
Sellainen lyöntikohta syntyy kun holkin sisään väännetään kierre ja kierteeseen kierretään pultti, pultin päähän sitten lyödään sopivalla tuurnalla ja vasaralla ja holkki lähtee irti tukivarren sisältä.
M16 kierretappi menee pienellä houkuttelulla ainakin BMW:n oman iskarin holkkiin.
Kolhiintunut iskari ei siis haittaa, koska vaihdan uudet iskarit samalla joka nurkkaan. Täytyypä sitten ihmetellä, kun iskarit saapuu.
Voipi olla, että saat takoa ensin iskarin varresta lyömällä alapuslan paskaksi ja sitten repiä sen sisä holkin pois, sitten se onkin jo ihan helppoa.
Monet varoittelevat, että "saattaa" olla tiukassa, mutta itse mitä olen purkanut noita niin 1 kpl on ikinä lähtenyt helposti, ennenkuin hoksasin tuon pulttijutun.
Mitäs haluat tietää? Aika lailla kai kerroin kaiken...
Eli se holkki tarttuu ihan V*tun lujaan sinne tukivarteen, eikä sitä voi lyödä ulos mitenkään, ei ole paikkaa mihin löisit. Jos lyöt siihen iskarin "lenkkiin" niin kumipusla repeää jos taas lyöt iskariin niin siihen tulee lommoja ja kuvitella voi miten lommoontunut iskari toimii.
Sellainen lyöntikohta syntyy kun holkin sisään väännetään kierre ja kierteeseen kierretään pultti, pultin päähän sitten lyödään sopivalla tuurnalla ja vasaralla ja holkki lähtee irti tukivarren sisältä.
M16 kierretappi menee pienellä houkuttelulla ainakin BMW:n oman iskarin holkkiin.
Kiitoksia tästä informaatiosta..! Nimittäin tuskailin koko kuluneen illan toisen takaiskarin irrotuksen kans :think Toinenhan irtos kyllä aivan mukisematta..ja tietysti oletin toisenki irtoavan. Kyllä on muuten kädet hellänä...
Pitääpä heti huomenna laittaa kikka kokeiluun..!
..jatketaan
kaikki meni suunnitelmallisesti hyvin siihen asti ku ois pitäny olla oikean kokoinen kierretappi! ja eihän sitä ollu.
vajaa kolme tuntia meni taas hakatessa sitä iskaria(!)
miten hemmetin tiukassa voi iskari olla kiinni!? on se jo sentin verran liikahtanu irti sieltä alapäästä...pillivärkkejähän ei luonnollisestikaan löydy
tämmöttii
..jatketaan
kaikki meni suunnitelmallisesti hyvin siihen asti ku ois pitäny olla oikean kokoinen kierretappi! ja eihän sitä ollu.
vajaa kolme tuntia meni taas hakatessa sitä iskaria(!)
miten hemmetin tiukassa voi iskari olla kiinni!? on se jo sentin verran liikahtanu irti sieltä alapäästä...pillivärkkejähän ei luonnollisestikaan löydy
tämmöttii
Josko sattuis löytymään poravasaraa,siihen talttapää ja piikkaustoiminto päälle,niin lähtee uskomattoman helposti.
No sainhan sen lopulta kuitenki irti..pitihän se töistä touhuta lainaan se m16 kierretappi ja väsätä jonkinmoiselle pultille kiinnitys.
Kyllä vain autto..!
Se on varmaan ostettava omaksi tulevaisuuden varalle tommonen kierteytystappi..
Comment