Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama kysymys e30 316i liittyen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lehtafi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 151
    • Helsinki

    Muutama kysymys e30 316i liittyen.

    Vaihdelaatikon takaa kardaanin puolelta tulee öljyä, siinä on joku stefa ,luulisin että siitä tulee sitä tulee:think Onko paha homma vaihtaa ja pitääkö koko vaihelaatikko tiputtaa poies?

    Alatukivarren pallonivel, Pystyykö sen vaihtaamaan vai pitääkö koko alatukivarsi ostaa sitten?

    Auto on e30 316i -90.

    Kiitoksia jo etu käteen Olisi hieman kiire vaihtaa nuo kun katsastus ihan edessä
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    Originally posted by Lehtafi View Post
    Vaihdelaatikon takaa kardaanin puolelta tulee öljyä, siinä on joku stefa ,luulisin että siitä tulee sitä tulee:think Onko paha homma vaihtaa ja pitääkö koko vaihelaatikko tiputtaa poies?
    Pakoputken joudut irrottamaa ja kardaanin, stefan vaihto onnistuu laatikko paikallaan

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • jou jou
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 76
      • Oulu

      #3
      Ja alapallot pystyy vaihtamaan erikseen ettei tarvii koko tukivartta laittaa uusiksi..."prässäämällä" kiinni ne alapallot.

      Comment

      • Lehtafi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 151
        • Helsinki

        #4
        Kiitoksia, harmi vaan ettei prässiä minulta löydy Täytyy jostain koneistamolta kysyä sitten

        Comment

        • Lehtafi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 151
          • Helsinki

          #5
          Haku ei näköjään toimi:think Niin kysynpä nyt sitten tässä, että mitä öljyä tonne perään kannattaa laittaa?

          Comment

          • Tuiske
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1441
            • Lempäälä

            #6
            Ite vaihdoin alapallot joskus e30:iin ihan lekalla ja sopivilla putkenpätkillä. Eli tukivarsi ruuvipenkkii ja lekalla vanhat nivelet irti ja uudet lyö lekan kans paikallee käyttämällä jotain sopivan kokosta putken pätkää tai muuta holkkia. Vähän hikoilemista mut ei se muuta vaadi jos ei just satu oleen prässiä käden ulottuvilla.
            Corvette C4 LT4 TURBO
            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

            Comment

            • aosbmw
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 214
              • Metsässä

              #7
              Originally posted by Lehtafi View Post
              Haku ei näköjään toimi:think Niin kysynpä nyt sitten tässä, että mitä öljyä tonne perään kannattaa laittaa?


              Lukolla mobil vs500 tai Castrol SAF-XJ, ilman lukkoa mobil vs600 tai Castrol SAF-XO
              Last edited by aosbmw; 14-08-2008, 15:00.
              E39 530D TOURING
              E30 316 (2.5i)
              E32 735 (Hartge)
              E21 323i (M30Bxx)

              Comment

              • Lehtafi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 151
                • Helsinki

                #8
                Noniin nyt on pallonivelet vaihettu, hyvinhän ne lyömällä lähti Kävin tuossa motonetissä siellä oli tota vs600 öljyä, jukoliuti ko oli kallista! 22euroo en tällä kertaa ostanut, joku muu päivä.
                Last edited by Lehtafi; 14-08-2008, 21:49. Reason: Riittääkö litran pönikkä sitä öljyä muutens tuonne?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎