Tässä on työn alla sitkeä tapaus. Ei lähde käyntiin ja syttypuolen osia on vaihdeltu. Tosin nyt on päästy ongelman juurille: polttoainepumppu ei toimi, koska rele ei saa tarpeeksi jännitettä. Diagnisoitu seuraavaa:
- Rele kytkee, jos sille antaa 12V.
- Polttoainepumppu toimii, jos releen ohittaa johdonpätkällä.
- Releen kuumassa karvassa näkyy lepotilassa 12V.
- Kun kääntää virrat 2-asentoon, Motronicilta releelle tuleva ohjaus on alle 8V
- Samassa 2-asennossa myös releen kuuman karvan jännite putoaa samaan alle 8V:n tasoon.
- Yleisesti muualla (myös akulla) 2-asennossa näkyy normaali 12V.
Kysymys kuuluu miksi jännite putoaa? Releen ohjaus tulee ilmeisesti suoraan Motronicilta eli voiko Motronic olla rikki? Toisaalta hämää myös se, että miksi releen kuuma karva putoaa myös 2-asennossa, onko virtalukko rikki? Saako kummankaan toimintaa mitattua jotenkin järkevästi?
Ehdotuksia, ajatuksia?
- Rele kytkee, jos sille antaa 12V.
- Polttoainepumppu toimii, jos releen ohittaa johdonpätkällä.
- Releen kuumassa karvassa näkyy lepotilassa 12V.
- Kun kääntää virrat 2-asentoon, Motronicilta releelle tuleva ohjaus on alle 8V
- Samassa 2-asennossa myös releen kuuman karvan jännite putoaa samaan alle 8V:n tasoon.
- Yleisesti muualla (myös akulla) 2-asennossa näkyy normaali 12V.
Kysymys kuuluu miksi jännite putoaa? Releen ohjaus tulee ilmeisesti suoraan Motronicilta eli voiko Motronic olla rikki? Toisaalta hämää myös se, että miksi releen kuuma karva putoaa myös 2-asennossa, onko virtalukko rikki? Saako kummankaan toimintaa mitattua jotenkin järkevästi?
Ehdotuksia, ajatuksia?
Comment