Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä e30 4x100 19"-20" vanteita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    mistä e30 4x100 19"-20" vanteita

    mistä e30 4x100 19"-20" vanteita ja tietenkin pienellä et:llä
    ei kiinnosta ostaa m3 alustaa

    Pullistukset tulossa talven aikana
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Eipä taida löytyä tuolla jaolla.. eipä se kamala homma olisi vaihtaa napoja esim.5x120 taikka sitte vanteet isommalla et:llä ja spacereilla muutat jaon.
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Joskus jossain olen nähnyt yhdet 19" 4x100 jaolla, mutta erittäin harvassa ovat.
      Helpoin ratkaisu varmasti on laittaa jaon muuttavat spacerit esim. 4x100->5x120, moni on väittänyt että ei ole mahdollista, mutta on noita nähty.

      Ja tämähän ei ole sitten lain sallima ratkaisu
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by makkis View Post
        Helpoin ratkaisu varmasti on laittaa jaon muuttavat spacerit esim. 4x100->5x120, moni on väittänyt että ei ole mahdollista, mutta on noita nähty.
        Ei onnistu, ainakaan fiksusti. Menee pultti puolittain päällekäin AINA joten turvallista tuosta ei saa millään...

        Joku toinen pulttijako (5x110, 5x130) voi onnistuakin, jolloin paksuilla jaonmuutosspacereilla saisi vanteen oikealle kohdalle (vaatii toki isoa ET:tä vanteelta).

        Edit; ja on noita 19" E30:ssä muutamia, M3:ssa vielä menee jotenkuten mutta normikoriin on kyllä aikalailla hassun näköiset, googlella löytyy varmasti kuvia.
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Soiled
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3217
          • Mystinen Kuopio

          #5
          FK:lta saa 4x100--->5x100 paloja, mutta vähimmäis koko spacerilla taisi olla 15mm joten ET:n kanssa joutuu kikkailemaan varsinkin edessä.
          Mystinen.Fi @ FB
          IG @tarmohanninen
          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

          Comment

          • Camo
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1662
            • Lahti

            #6
            Originally posted by makkis View Post
            Joskus jossain olen nähnyt yhdet 19" 4x100 jaolla, mutta erittäin harvassa ovat.
            Helpoin ratkaisu varmasti on laittaa jaon muuttavat spacerit esim. 4x100->5x120, moni on väittänyt että ei ole mahdollista, mutta on noita nähty.

            Ja tämähän ei ole sitten lain sallima ratkaisu
            Itekin haluisin nähdä moisen ratkaisun, joka oikeasti on turvallisen näköinen. Ite oon tuota pohtinut ihan teoria-asteella ja pitkien cadin ääressä vietettyjen hetkien jälkeen en omien piirrosten mukaan saa tuota jaon muutosta mitenkään onnistumaan.
            Current:
            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


            Previous:
            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

            Comment

            • siksta
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 675
              • Orimattila

              #7
              Originally posted by Jonsku View Post
              Ei onnistu, ainakaan fiksusti. Menee pultti puolittain päällekäin AINA joten turvallista tuosta ei saa millään...

              Joku toinen pulttijako (5x110, 5x130) voi onnistuakin, jolloin paksuilla jaonmuutosspacereilla saisi vanteen oikealle kohdalle (vaatii toki isoa ET:tä vanteelta).

              Edit; ja on noita 19" E30:ssä muutamia, M3:ssa vielä menee jotenkuten mutta normikoriin on kyllä aikalailla hassun näköiset, googlella löytyy varmasti kuvia.
              Mitä tarkoitat tuolla, että pultti menee puolittain päällekäin?
              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

              Comment

              • Cock
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 752
                • Tsadi

                #8
                Helpoin tapa tässä on kyllä hommata ne jaonmuutosspacerit, eli 4x100-5x100. MM. Omni competition valmistaa ja ilmeisesti FK. Itsellä oli tuollaiset spacerit 406 ranskiksessa eli 4x108-5x108.

                Ihan soivat pelit oli
                540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                Audi A6 C7 S-Line ABT

                Comment

                • Tuiske
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1441
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by siksta View Post
                  Mitä tarkoitat tuolla, että pultti menee puolittain päällekäin?
                  Tätähän sillä.. Ei mahdu pulttia tuohon 4x100 jakoon jolla spaceri pysyisi paikallaan.
                  Attached Files
                  Corvette C4 LT4 TURBO
                  Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                  Comment

                  • siksta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 675
                    • Orimattila

                    #10
                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Ei onnistu, ainakaan fiksusti. Menee pultti puolittain päällekäin AINA joten turvallista tuosta ei saa millään...

                    Joku toinen pulttijako (5x110, 5x130) voi onnistuakin, jolloin paksuilla jaonmuutosspacereilla saisi vanteen oikealle kohdalle (vaatii toki isoa ET:tä vanteelta).

                    Edit; ja on noita 19" E30:ssä muutamia, M3:ssa vielä menee jotenkuten mutta normikoriin on kyllä aikalailla hassun näköiset, googlella löytyy varmasti kuvia.
                    Originally posted by siksta View Post
                    Mitä tarkoitat tuolla, että pultti menee puolittain päällekäin?
                    Hieman tuossa tutustuin asiaan.
                    Ei mene päällekäin, mutta ei tosin jää kuin n. 1,2mm väliä parin reiän kohdalla.
                    Last edited by siksta; 29-08-2008, 12:49.
                    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                    Comment

                    • siksta
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 675
                      • Orimattila

                      #11
                      Originally posted by Tuiske View Post
                      Tätähän sillä.. Ei mahdu pulttia tuohon 4x100 jakoon jolla spaceri pysyisi paikallaan.
                      Kato kerkesit jo pistää kuvan tänne.

                      Niin eli spacerin saa napaan kiinni tai vanteen spaceriin, mutta koko
                      kolmen koplaa ei saa yhteen.
                      Tai sitten pitää laittaa vanne kiinni vaan neljällä pultilla.

                      Mutta entäs jos navasta hitsaa 4x100 jaon umpeen ja sorvissa tuikkaa
                      siihen 5x120 jaon.
                      Onhan se tietty virittelyä, mutta onnistuis.
                      Täytys vaan olla navan halkaisijaltaan varmaankin väh. 140mm.
                      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5151
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by siksta View Post
                        Hieman tuossa tutustuin asiaan.
                        Ei mene päällekäin, mutta ei tosin jää kuin n. 1,2mm väliä parin reiän kohdalla.
                        Joo mutta kun pultissa on muutakin yleensä kanta joka on paksumpi kuin kierre.

                        Ja jos tälläinen spaceri olisi mahdollinen rakentaa, olisi niitä myytävänä kuten 4x100 -> 5x130 sovitteita on !
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5151
                          • Kuopio

                          #13
                          Kyllä 19" vanteita on saatavana 4x100" jaolla kun vain etsii ( mm. Axis valmistaa )

                          Tosin pienellä et:lla ilman suurehkoja koritöitä on sellaisia saada E30seen järkevästi niin ettei autosta tule maasturia.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4645
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by siksta View Post
                            Mutta entäs jos navasta hitsaa 4x100 jaon umpeen ja sorvissa tuikkaa
                            siihen 5x120 jaon.
                            Onhan se tietty virittelyä, mutta onnistuis.
                            Täytys vaan olla navan halkaisijaltaan varmaankin väh. 140mm.
                            Onnistuu se noinkin, kokemusta on. Tosin pitää olla asiansa osaava seppä että tuollaisilla vanteilla uskaltaa ajaa!

                            Yksi vaihtoehto tuli mieleen, eli jos vaan ET:tä riittää niin (vanne - napa järjestyksessä). 5x120 <-spaceri-> 5x100 <-spaceri-> 4x100. Kyseisen yhdistelmän järkevyys ja käytännöllisyys onkin sitten aivan eri asia..
                            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5151
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Jonsku View Post
                              Onnistuu se noinkin, kokemusta on. Tosin pitää olla asiansa osaava seppä että tuollaisilla vanteilla uskaltaa ajaa!

                              Yksi vaihtoehto tuli mieleen, eli jos vaan ET:tä riittää niin (vanne - napa järjestyksessä). 5x120 <-spaceri-> 5x100 <-spaceri-> 4x100. Kyseisen yhdistelmän järkevyys ja käytännöllisyys onkin sitten aivan eri asia..
                              Niin ja kun muistaa että 5x120 jaolliset navat eivät nyt ihan kamalasti maksa... kumminkin huomattavasti turvallisemmat kuin mitä tässä keskustelussa ehdotetut navan hitsaukset ja muuta järkyttävät viritelmät. Lisäksi vanne valikoima kasvaa todella paljon ja varmaan myös hankinta hintakin on jopa niin paljon pienempi, että kokonais kustannukset jäävät pienemmäksi, kuin mitä jollain purkkaviritelmällä...

                              Mutta kun kyse on suomalaisesta jonka päässä ei ole järkeä niin samapa mitkä vanteet ostaa... tökkää käsivaralta akkuporakoneella vanteeseen uuden pulttijaon ja plastik paddingilla ylimääräiset reiät umpeen ( vitsi )
                              Last edited by jani; 29-08-2008, 14:15.
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎