Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 tekniikan vaihto kysymyksiä. Please help me...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wolfseye
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 4
    • Helsinki / Joensuu

    E30 tekniikan vaihto kysymyksiä. Please help me...

    Moi.
    Tällä hetkellä autoni on 320 kutoskoneella oleva E30 -86.
    Eli mitä kaikkea minun on hankittava,että se vastaa 325 mallia?
    Ja nyt olisi tarkoitus muuttaa se muuten 325 mallia vastaavaksi,mutta
    ei moottoria vielä koska rakenteilla on M30 2,8 turbokone ja M50 2,5 24V turbokone. En tiedä vielä kumpikeulalle päätyy.

    Eli pitääkö minun käyttää nyt auto katsastus konttorilla kanta auto tarkastuksessa ensin ?

    Mitä kaikkea pitää hankkia,että moottoria lukuunottamatta auto vastaa 325 mallia?

    Mulla on jo D2 alusta 325 malliin ja hydraulinen käsijarru ym muuta tavaraa niin pitäis äkkiä päästä päivittämään tuo alusta vastaamaan 325 mallia.
    Auttakaa tietämätöntä.

    Mitä mun on hankittava eteen ja taakse?

    Mistä niitä olis viisas etsiä ?

    Ja jos jollain on myynnissä niin tarjotkaa ihmeessä.

    Ja kaikella kunnioituksella vastauksia vain ihmisiltä, jotka tietävät varmasti mistä puhuvat.

    Suuret kiitokset.
    Drive fast, race hard and die young !
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    -taakse levyt *btcf, bcf ,merkkiliikkeestä
    -paksummat vakaajat.*-----II------
    -ei tarvitse kanta-auto katsastaa se on menneen talven lumia se
    -todisteet moottorin alkuperästä+alustan vastaavuudesta 325 mallin kanssa+moottorin sopivuudesta(tehot, paino, iskutilavuus) *myyjältä ja netistä
    -pelkkä hydraulinen käsijarru ei mene konttorilla läpi joko molemmat tai se perus käkkäri
    Last edited by Tonton; 22-09-2008, 18:46.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • purala
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 47
      • Lempäälä

      #3
      -Isot etutolpat

      myös eroavaisuutena mm. vaihteisto + perä. Näitä ei kaippa kyllä vaadita vaihdettavaksi? :think
      e39 540 -97
      e30 325 -87 cabrio
      ex. e30 325 -88
      ex. e21 315

      Comment

      • jii.veivo
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 564
        • Haapavesi

        #4
        Tai nakkaat sen pelkän koneen sinne etkä puhu mitään, tuskin huomaavat.
        e38 750ial
        Husaberg 650 fs -05
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by purala View Post
          -Isot etutolpat

          myös eroavaisuutena mm. vaihteisto + perä. Näitä ei kaippa kyllä vaadita vaihdettavaksi? :think
          Ennenvanhaan ainakin vaadittiin.
          Olli.

          Comment

          • Kape30
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 509
            • Nokia

            #6
            Originally posted by jii.veivo View Post
            Tai nakkaat sen pelkän koneen sinne etkä puhu mitään, tuskin huomaavat.
            M50 ja M30 koneet onkin ihan saman näköisiä kuin M20 ja vielä turbo kylkeen niin tuskin huomaavat...

            Eteen tarvit 51mm etutolpat jarruineen ja 20mm vakaajatangon. Taakse levyjarrut ja kallistuksenvakaaja.
            Perä varmasti kannattaa vaihtaa isompaan jo ihan kestävyydenkin takia...

            Ja toi kanta-auto tarkistushan on poistunut muistaakseni jo v.2004.
            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
            E39 520d Touring -00 Sienarot II
            MB Sprinter
            Lynx Rave Re 600 -15
            Suzuki GSX-R1100 -95

            Comment

            • jii.veivo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 564
              • Haapavesi

              #7
              Originally posted by Kape30 View Post
              M50 ja M30 koneet onkin ihan saman näköisiä kuin M20 ja vielä turbo kylkeen niin tuskin huomaavat...

              Eteen tarvit 51mm etutolpat jarruineen ja 20mm vakaajatangon. Taakse levyjarrut ja kallistuksenvakaaja.
              Perä varmasti kannattaa vaihtaa isompaan jo ihan kestävyydenkin takia...

              Ja toi kanta-auto tarkistushan on poistunut muistaakseni jo v.2004.
              Oho Pitäis lukea juttu loppuun, tarkoitin m20b25.
              e38 750ial
              Husaberg 650 fs -05
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

              Comment

              • Wolfseye
                Newbiemmer
                • Jun 2008
                • 4
                • Helsinki / Joensuu

                #8
                Lisää aiheesta 320:sta 325 malli alustaltaan.

                Eli siis haluan vaihtaa koko tekniikan 325 mallia vastaavaksi, mutta en konetta vielä vaAN VAsta ensi keväänä kun rakenteilla on 600 heppainen drifting pata.

                Autossani on jo kunnon perä. Se on 325 kitkalukkoperä amerikasta tilattuna ja on kalliimpi kuin koko autoni. Välitys on tihiä että auto kulkee 160km/h ja vaikka on vakio 2 litran kone niin polttaa rengasta ihan huolella vielä kolmosvaihteella ja alla on 16 tuuman vanteet joilla leveyttä 225.

                mut sit asiaan. Mulla on valmiina 325 malliin sopiva D2 driftin alusta, mutta tarviisin tietää kaikki osat mitä joudun alustaan vaihtamaan.

                Eli jos joku olisi ystävällien ja kitjoittaisi täyden listan mitä taka-akselistoon pitää vaihtaa ja mitä etuakselistoon. Eli lukkoperä ja iskarit multa löytyy jo kuin samoin myös jäykät kallistuksen vakaajat.

                Antakaa neuvoja kiitos niin saan alustan kuntoon ja talven aikana sit uuden myllyn keulalla.

                Kiitos kaikille vastanneille.
                Drive fast, race hard and die young !

                Comment

                • Wolfseye
                  Newbiemmer
                  • Jun 2008
                  • 4
                  • Helsinki / Joensuu

                  #9
                  lisää aiheesta.

                  Kaikki ammattilaiset puhuu,että tarviin erinlaiset pyörännavat ym, jotta tuo mun d2 alusta sarja sopii edes autoon. mulle tajotaan 3000 eurolla kolari 325 autoa,mutta en osta koska en tarvitse sen motttoria vaan täydelliset akselistot, vaihdelaatikon ym. Eli mistä voin ruveta hankkimaan osia ?

                  Onko kellään myynnissä -86 E30 325 täydellistä etu- ja taka-akselistoa`?

                  Auttakaa niin pääsen projektissa eteenpäin. Kiitos.
                  Drive fast, race hard and die young !

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16417
                    • Asikkala

                    #10
                    Miksi erilaiset navat ja kumpaan päähän, eteen ? Navoissa ei ole eroja mutta 325 on ns. isotolppa, ulkohalk. 51 mm. kun pienemmät on 45 mm. eli onko niin että d2 etuiskaripatruunat ei sovi pikkutolppaan. Osia löytyy myydään-osastolta varmaan useampaankin projektiin.

                    Comment

                    • Kape30
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 509
                      • Nokia

                      #11
                      Onkohan sulle nyt tarjottu e36 325 kolariautoa..? Ainakin tosta hinnasta päätellen...:think Ja meinaisit siitä sovitella jotain e30:iin... Siinä tapauksessa ie kyllä helpolla sovi osat keskenään, vai mitä meinasit tolla napojen vaihdolla?

                      Eikä muuten ole mitään merkitystä minkä vuotisen e30 325 alustan hommaat, ei muuta eroa kiun 87 ylöspäin abs antureille paikat...
                      Last edited by Kape30; 03-10-2008, 19:42.
                      E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                      E39 520d Touring -00 Sienarot II
                      MB Sprinter
                      Lynx Rave Re 600 -15
                      Suzuki GSX-R1100 -95

                      Comment

                      • joonak
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 45

                        #12
                        Sopiiko 325:n levytakajarrut suoraan 320:n rumputakajarrujen tilalle vai pitääkö vaihtaa myös koko takatukivarret?

                        Ja jos vaihtaa taakse levyjarrut, eteen isot tolpat jarruineen (vai onkos nämä jarrut samat 320vs.325) ja tuhdimmat vakaajat, niin auto vastaa tällöin alustaltaan 325 mallia? Niin ja sit tiety ehkä ABS:it lisäksi.

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #13
                          Originally posted by joonak View Post
                          Sopiiko 325:n levytakajarrut suoraan 320:n rumputakajarrujen tilalle vai pitääkö vaihtaa myös koko takatukivarret?
                          lienee ainakin helpompi homma vaihtaa koko tukivarsi sopivuudesta en tiedä. kannattaa vertailla osia täällä: www.realoem.com
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16417
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by joonak View Post
                            Sopiiko 325:n levytakajarrut suoraan 320:n rumputakajarrujen tilalle vai pitääkö vaihtaa myös koko takatukivarret?

                            Ja jos vaihtaa taakse levyjarrut, eteen isot tolpat jarruineen (vai onkos nämä jarrut samat 320vs.325) ja tuhdimmat vakaajat, niin auto vastaa tällöin alustaltaan 325 mallia? Niin ja sit tiety ehkä ABS:it lisäksi.
                            Takana tukivarret eri ja abs kolmas erilainen muist. Etujarrut samat, tolppa taitaa vaihtua 320 isoksi jossain vaiheessa. Vakaajat vielä niin alusta on 325i.

                            Comment

                            • Kape30
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 509
                              • Nokia

                              #15
                              Eli siis jos listataan kaikki yhteen niin:
                              -Eteen 51mm tolpat jarruineen, 45mm tilalle.
                              -Eteen 20mm vakaaja tanko, 18mm tilalle.
                              -Taakse levyjarrullisen ripustuset levyjarruineen.
                              -Taakse lisätä takavakaaja.
                              E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                              E39 520d Touring -00 Sienarot II
                              MB Sprinter
                              Lynx Rave Re 600 -15
                              Suzuki GSX-R1100 -95

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎