Nyt olis mystinen vika päällänsä.. Auto on siis E30 mihin on laitettu 3.5 M30 tekniikka.. Eli vika on eriskummallinen. Auton käynnistäessä kylmänä toimii ihan normaalisti mutta kun lämmöt nousee normaalille tasolle ajettaessa niin auto hyytyy täysin?? Siis hyytyminen on käytännössä niin kuin äkki kuolema. Auto vaan sammuu vaikka vaihde päällä rullaa menemään normaalisti liikenteen seassa.. Ja tän kuoleentumisen jälkeen kun sitä yrittää käynnistää niin pyörittää kyllä normaalisti muttei edes anna käynnistymisen merkkejä? Vähän aikaa kun antaa seistä ja kokeilee niin auto käynnistyy mutta kaasuun koskettaessa hyytyy samantien.. ja taas sahaa normaalisti muttei edes lupaile.. jonkun aikaa taas seisoskelin paikoillaan ja kokeilin niin käynnisty ihan normaalisti mutta kaasua painettaessa se nosta kierroksia normaalisti 2000-4000rpm ja sitte tapahtuu taas sama kuoleentuminen.. Seuraavan kerran kun sain auton taas käyntiin annoin sen käydä jokusen minuutin tyhjäkäyntiä niin että lämmöt nousi normaalin rajan yläpuolelle ja kokeilin lähteä liikeelle ja sehän onnistu.. Auto toimi ihan normaalisti aina kotipihalle asti..
Sitte ilmeni lisä yllätys.. väänsin avaimella virrat pois, ja autopa ei sammunu.. Siis auto jää sätkimään eli vissiin virallisesti tätä nimitetään jälki käynniksi??? eikun virrat takas päälle ja auto alkoi käydä tyhjäkäyntiä. uudestaan virrat pois ja alko taas ns. jälkikäynti.. Ja se ei lopu ennen kuin pamauttaa kytkimen ylös jarru pohjassa.. Tän toimenpiteen jälkeen auto kyllä sammu mutta alko kuulumaan ihmeellinen surina.. Se loppu kuitenkin suht nopeesti. Satuin sitte huomaamaan siinä tutkiskellessani että ilmamäärämittarin vieressä oleva tunnistin? (en tiedä mikä se on(kyljessä lukee Bosch)) surisee taukoamatta vaikkei autossa ole mitään virtoja päällä.. En tiedä kuuluuko sen surista ja täristä mutta en oo ennen sitä ainakaan huomannu..
Vikaa ei ole ikinä ennen ollut ja auto on toiminut moitteettomasti.. Pesin auton tänään painepesurilla töissä ennen kuin lähdin kotia kohti ja kerkesin ajaa koneen normaali lämpötilaan ennen kuin alko nää murheet? Eli oliskohan vettä joutunu jonnekki väliin mikä aiheuttais tämmöstä? En pessyt konehuonetta mutta konepellin takaosa on hieman korotettu niin vettä on saattanut joutua vääriin paikkoihin?
Osaisko joku mahdollisesti kertoa mistä kiikastaa??
Tai osaako joku kertoa mikä on tuo kyseinen palikka ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välissä ja kuuluuko sen surista ja täristä siihen malliin että siellä virta kiertäis koko ajan vaikka ei virta oliskaan päällä?
Sitte ilmeni lisä yllätys.. väänsin avaimella virrat pois, ja autopa ei sammunu.. Siis auto jää sätkimään eli vissiin virallisesti tätä nimitetään jälki käynniksi??? eikun virrat takas päälle ja auto alkoi käydä tyhjäkäyntiä. uudestaan virrat pois ja alko taas ns. jälkikäynti.. Ja se ei lopu ennen kuin pamauttaa kytkimen ylös jarru pohjassa.. Tän toimenpiteen jälkeen auto kyllä sammu mutta alko kuulumaan ihmeellinen surina.. Se loppu kuitenkin suht nopeesti. Satuin sitte huomaamaan siinä tutkiskellessani että ilmamäärämittarin vieressä oleva tunnistin? (en tiedä mikä se on(kyljessä lukee Bosch)) surisee taukoamatta vaikkei autossa ole mitään virtoja päällä.. En tiedä kuuluuko sen surista ja täristä mutta en oo ennen sitä ainakaan huomannu..
Vikaa ei ole ikinä ennen ollut ja auto on toiminut moitteettomasti.. Pesin auton tänään painepesurilla töissä ennen kuin lähdin kotia kohti ja kerkesin ajaa koneen normaali lämpötilaan ennen kuin alko nää murheet? Eli oliskohan vettä joutunu jonnekki väliin mikä aiheuttais tämmöstä? En pessyt konehuonetta mutta konepellin takaosa on hieman korotettu niin vettä on saattanut joutua vääriin paikkoihin?
Osaisko joku mahdollisesti kertoa mistä kiikastaa??
Tai osaako joku kertoa mikä on tuo kyseinen palikka ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välissä ja kuuluuko sen surista ja täristä siihen malliin että siellä virta kiertäis koko ajan vaikka ei virta oliskaan päällä?
Comment