Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 polttoaineenkulutusmittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jOBler
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 44

    E30 polttoaineenkulutusmittari

    Kaikki muut mittarit pitää kutinsa ja toimii normaalisti mutta tuo
    kulutusmittari nousee pohjaan kun pistää auton käymään ja pysyy siellä
    kunnes laskee aavistuksen näyttämään 28l/100 km moottoritienopeudessa.
    Onko miten yleinen vika näissä / mistä kannattaisi alkaa tutkimaan.?

    Ihan periaatteesta olisi kiva saada toimimaan kun sellainen kerran silmien
    edessä on.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16417
    • Asikkala

    #2
    Tyhjäkäynnillä kuuluukin mennä piiloon jos auto ei liiku, motarinäyt. toimiiko kaasuläpän asennontunnistin ?

    Comment

    • jOBler
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 44

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Tyhjäkäynnillä kuuluukin mennä piiloon jos auto ei liiku, motarinäyt. toimiiko kaasuläpän asennontunnistin ?
      Hyvä kysymys. Pitääpä tutkiskella asiaa. Kaasuläppä kotelosta suoraanko
      tuo mötikkä löytyy? Auto pelaa kyllä muuten moitteetta .

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16417
        • Asikkala

        #4
        Kotelossa kiinni joo, musta palikka mihin menee piuha. Osa 17 http://www.realoem.com/bmw/showparts...69&hg=13&fg=15

        Comment

        • Jake79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 510
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Kotelossa kiinni joo, musta palikka mihin menee piuha. Osa 17 http://www.realoem.com/bmw/showparts...69&hg=13&fg=15
          Miten tuon voi todentaa toimiiko tuo kaasuläpän asennontunnistin(M40) ?

          Itellä kanssa toimii kaikki muut muttei tuo kulutusmittari. Viisari pysyy
          nollilla tyhjäkäynnillä, mutta kun kaasua survasee kunnolla niin viisari liikkuu
          hetkellisesti. Sama homma myös ajon aikana. kevyellä kaasulla ei liiku mihinkään.
          Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #6
            Parhaitenhan tuon toteaa mittaamalla. Tuossahan kun ei ole periaatteessa kuin 2 toimintoa. Kaasu kiinni ja kaasu pohjassa. Kolmanneksi toiminnoksi voi lukea että mikään nasta ei ole kytkettynä.
            Ilman mittausta voi todeta että kun kovilta kierroksilta otat moottorijarrun niin kulutusmittarin pitää mennä nollaan. Tälloin toimii ainakin tuo kiinni asento.
            Täydenkaasun asentoa ei oikein pysty selvittää muutaku mittaamalla ellei omaa äärettömän tarkkaa persedynoo.
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • metake
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 331
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by zJark View Post
              Tuossahan kun ei ole periaatteessa kuin 2 toimintoa. Kaasu kiinni ja kaasu pohjassa. Kolmanneksi toiminnoksi voi lukea että mikään nasta ei ole kytkettynä.
              Muistanko ihan väärin, mutta eikös tu riipu ruiskusta? Eli LE2-jetronicissa on kahdet kärjet, tyhjäkäynti ja täyskaasu, mutta eikös motronicissa ole jo mittaava anturi niin että se tietää kaasun asennon? Vai oliko siinäkin vanha systeemi?

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #8
                Originally posted by metake View Post
                Muistanko ihan väärin, mutta eikös tu riipu ruiskusta? Eli LE2-jetronicissa on kahdet kärjet, tyhjäkäynti ja täyskaasu, mutta eikös motronicissa ole jo mittaava anturi niin että se tietää kaasun asennon? Vai oliko siinäkin vanha systeemi?
                Ei tiedä motroniccikaa mitää kaasun asennosta. Vasta m5x mallisarjaan tuli potikka anturi.
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎