Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 324td

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaakkoM
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 28
    • Nivala

    e30 324td

    miites ne ny menee noi jutut tossa bemmin kans ku 3 suuttimeen tulee jotain johtoja (2kpl) miksi ne on mitä ne tekee (itellä kuoriutunu ne johot) luultavasti kojelaudas olevat keltaiset valot jossa suutimen kuva ja polttoainepumpun kuva palaminen johtuu siittä

    kyseessä sähkö kaasu versio

    ja nii muutkin kaikki tieto otetaan kyseisestä autosta vastaan on nimittäin elämäni ensimmäinen :think bmw

    -minkä kokonen on moottori öljyn lauhutin vai onko ees täsä mallissa lähtee ainakin suodatin jalasta letku ja menee takasin jalkaan että luultavasti on ollu joku lauhutin välissä

    -miten välijäähy kuulin että kannattaa varustaa vähentää kuulemma kansi remontin riskiä

    -valot siinä taustapeilin päällä suomeksi KIITOS mistä mennään etsiin vikaa ku palaa pari valoa

    -kulutus mittari? 0 ku auto ei liiku sit ku lähtee liikkeelle niin menee äärettömään ja niin pysyy siellä paitsi moottori jarrutuksessa mistä mittari haistelee kulutuksen onko se imusarjan alla oleva s antura vai(ko) josain muualla

    etukäten kiitoksia vastauksista

    Last edited by JaakkoM; 04-10-2008, 21:44.
    On mulla tässä pähkinöitä
    pienet
    suuret
    ja
    PÄÄSI KOKOISET
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by JaakkoM View Post
    miites ne ny menee noi jutut tossa bemmin kans ku 3 suuttimeen tulee jotain johtoja (2kpl) miksi ne on mitä ne tekee (itellä kuoriutunu ne johot) luultavasti kojelaudas olevat keltaiset valot jossa suutimen kuva ja polttoainepumpun kuva palaminen johtuu siittä




    Suutinneulan liikeanturi,tunnistaa ruiskutuksen todellisen alkamishetken...tuon ollessa mykkä voivat oireita olla pitkä startti,tehottomuus....
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • JaakkoM
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 28
      • Nivala

      #3
      jee no tuo oli hyvä tietää on nimittäin kuoriutunu ne johdot auki pitää vetää erkkaa päälle ja toivoa että pelaa paremmin
      On mulla tässä pähkinöitä
      pienet
      suuret
      ja
      PÄÄSI KOKOISET

      Comment

      • T.K.
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 112
        • Kajaani

        #4
        Joo eli siinä suuttimessa on tosiaan ruiskutuksen alkamis hetki tunnistin. Sen pitäs kyllä olla 4 eikä 3 suuttimessa! vastus arvo tuolle tunnistimelle jotain 90-120 ohmia niin pitäs olla kunnossa.

        Autohan on kahdella ohjain laitteella toinen säätää ennakkoa ja toinen määrää. Auto toimii ilman ennakon säätö syteemiä mutta on tehoton. Itellä oli tuo toinen boksi rikki ja sen kun sain ehjän niin tuli tehojakin lisää.

        Keltasen häiriövalon palaminen voi johtua siitä että on vettä suodattimessa. Suodattimen alapäässä on sille tunnistin. Kokeile ottaa johto siitä irti, jos valo sammuu vika siinä. Ohjain laitteet ohjaa suoraan
        tuota valoa.

        Kulutus mittariakin boksit ohjaa suoraan, toiselta boksilta (ennakko) tulee kierrostieto ja toiselta (määrä) tulee kulutus tieto.

        Ja välijäähy olis tuohon mottiin tosi hyvä laittaa varsinkin jos meinaa syöttöä lisätä. Ja pieni turbohan näissä on joten ahto ilma lämpeää tosi herkästi ja pako paineet kasvaa, ja nämä osa syinä että näistä kannet halkeilee.

        Mulla on tuohon pumpun ohjaukseen kytkentä kaavio mutta tosin paperi muodossa, yritän saada sen sähköseen muotoon jotta olis muillekki siitä apua. Oli muuten hankala tuo löytää, lopulta sain sen merkkikorjaamon kautta maahantuojalta kun ei mistään netistä löytynyt.
        e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

        Comment

        • JaakkoM
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 28
          • Nivala

          #5
          oolrait noh sitä bemmiä pajotaan sitte hiukka vielä tuola tallissa mutta mielenkiintoinen toi vertaus "tehoton" ku ei oo mitään mihin vertaa ku ei ikään ole ajanut muulla dls bemmillä ja jos tota vertaa aikasempiin kulkineisiin niin niin ei se kovin virkku oo turbo koneeksi

          todellakin ku hiace ja 123 240d MB on samalla teholuokalla näin perse tuntumalta
          On mulla tässä pähkinöitä
          pienet
          suuret
          ja
          PÄÄSI KOKOISET

          Comment

          • T.K.
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 112
            • Kajaani

            #6
            Joo oli itelläki hankala sanoa et toimiikohan tämä niinkun pitäs kun kesällä tuon auton hommasin. Mut kyllä sitten kun kuntoon sai niin ero oli huomattava. Viallisena oli semmonen että alle 1500 kierrosten ei vetäny yhtään siis ei yhtään jos kaupunki vauhtia yritti ylämäkeen niin ykköstä sai ehtiä. Ja isoimmilla kiroksilla yli 2500 ei tapahtunut mitään. Nyt vetää aika tasasehti koko kierros alueen aina tappiin asti. Todennäköisesti jos tuo ennakko säätö systeemi ei pelaa niin se pitää ennakkoa jossain vakiossa joka kuitenkin pela tuolla väli kierros alueella.

            Tuosta öljyn lauhduttimesta muuten vielä et ite mitä olen lukenu niin semmonen pitäs näissä olla mutta ei multa sitä ainakaan löydy, pelkkä letku kiertää semmosen lenkin suodatin jalalla. En tiiä vaikuttaako kun minun yksilö on muutama vuosi sitten tuotu saksasta.
            e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

            Comment

            • T.K.
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 112
              • Kajaani

              #7
              Tuossa pari projektia joista löytyy jotain asiaakin:



              e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

              Comment

              • JaakkoM
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 28
                • Nivala

                #8
                juu niin se mullakin se "lauhdutin" on letku vaan kiertää lenkin no tollanen nuha se on kyllä et jotain tarvis tehä millä sä sait sen kuosilleen elikkäs mitä pitää vaihtaa/muuttaa
                On mulla tässä pähkinöitä
                pienet
                suuret
                ja
                PÄÄSI KOKOISET

                Comment

                • T.K.
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 112
                  • Kajaani

                  #9
                  no tollanen nuha se on kyllä et jotain tarvis tehä millä sä sait sen kuosilleen elikkäs mitä pitää vaihtaa/muuttaa
                  No kokeile ensin että otat hanska lokeron yläpuolelta sen ennakko boksin irti (pienempi ja 25 pinniä) jos et huomaa eroa vedoissa niin jotain on rikki. Sitten käymään kaikki anturit, maadotukset, jännitteen syötöt ja ennakon säätö solenoidin läpi. Tuossa solenoidissa pitäs olla vastusta muistaakseni jotain 20 ohmin luokkaa.
                  e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                  Comment

                  • Velho
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 267
                    • Tampere

                    #10
                    Tälläinen öljynlauhdutinkenno pitäis löytyä jokaisesta alkuperäisestä 324td:stä http://bmwfans.info/original/E30/4-T...7/ill-17_0063/
                    Kenno on aivan sama mitä löytyy esim. 325:sta.
                    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                    Comment

                    • T.K.
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 112
                      • Kajaani

                      #11
                      Tälläinen öljynlauhdutinkenno pitäis löytyä jokaisesta alkuperäisestä 324td:stä http://bmwfans.info/original/E30/4-T...7/ill-17_0063/
                      Kenno on aivan sama mitä löytyy esim. 325:sta.
                      Niin pitäs vaan ei vain löydy. eikä ole merkkejä siitä että olis joskus ollu.
                      e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                      Comment

                      • JaakkoM
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 28
                        • Nivala

                        #12
                        mitenkähän ton intercoolerin laita on minkä kokosta sitä vihtis suunnitella :think isohan sen olla pitää tietty mutta miten iso
                        ja onko mitään tietoa paljonko sähkö pumppu työtää ruokaa läpi että millasiin teholukemiin loppuu pumpusta hönki
                        On mulla tässä pähkinöitä
                        pienet
                        suuret
                        ja
                        PÄÄSI KOKOISET

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by JaakkoM View Post
                          mitenkähän ton intercoolerin laita on minkä kokosta sitä vihtis suunnitella :think isohan sen olla pitää tietty mutta miten iso
                          ja onko mitään tietoa paljonko sähkö pumppu työtää ruokaa läpi että millasiin teholukemiin loppuu pumpusta hönki
                          Jos et vakavissasi aio virittää, niin unohda koko cooleri. Varsinkin mentaliteetti "vakioturbo + kylän isoin kuuleri" on vain rahan tuhlausta. Ei se toki pahasta ole vakioonkaan, mutta hyöty on vähän mariginaalinen, tuntuu lähinnä korvien välissä. Teho ei kasva ja kestävyteen vaikuttaa paljon enemmän ajotapa ja moottorin kunnollinen lämmitys sekä jälkikäyttö.

                          VE6 -pumpusta saa ruokaa max ~180hp lukemiin asti vakiolla 10mm nestepäällä, ohjelmoinnin tuo tietysti vaatii. Vakioturbo ei riitä yhtään yli 120hp järkevästi eikä se 180hp vakiopumpullakaan ole fiksua, vaikka olisi myös kylän suurin ahdin (liian pitkä ruiskutusaika --> turhaa lämpöä ja savua).
                          Last edited by muuris; 08-10-2008, 20:38.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • JaakkoM
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 28
                            • Nivala

                            #14
                            no tietty kohtuus kaikessa mutta turha sinne mitään kämmenenkokosta kennoa laittaa eikä sielä vakio turboa ole enään se lens kuikkaan aikaa sitte jos jonku mekaanisen pumpun pp:n tekemänä siihen torppais

                            onko kukaan sen erikoisemmin kattonut ton kantta virtauksen puolesta paraneeko porttaamalla
                            Last edited by JaakkoM; 09-10-2008, 16:55.
                            On mulla tässä pähkinöitä
                            pienet
                            suuret
                            ja
                            PÄÄSI KOKOISET

                            Comment

                            • JaakkoM
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 28
                              • Nivala

                              #15
                              nii semmonen tuli vaan mielee ku tossa kattelin tota bemmiä että onko saksalaisessa tehtaassa oltu niin viisaita että on vedetty sähkö ikkunoille piuhat oviin yms. ku oli johtoja paljon ovien sisällä

                              ja semmosta että miten keskus lukon kans ku oli yks sedan ja siinä kaukokesklukko niin onko piuhotettu tohon tourinkiin kk boxille piuhaa
                              On mulla tässä pähkinöitä
                              pienet
                              suuret
                              ja
                              PÄÄSI KOKOISET

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎