Elikkäs.. Kun auton käynnistää kylmänä, niin ei saa pariin minuuttiin antaa yhtään kaasua tai auto booaa ja sammuu. Kun auto on "puolilämmin" niin toimii lähestulkoon hyvin, mutta lämmetessään normaalilämpöiseksi niin röpöttää vahvasti ja käy rikkaalla?
Tähän mennessä autoon on vaihdettu moottorin lämpötunnistin, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä, ilmamäärämittari, lisäilmaluisti ja tarkistettu ettei ole imuvuotoja. Puolan resistanssit on myös mitattu.
Motronic boksilta on mitattu, että johtimet eivät ole poikki ja että ilmamäärämittari ja lämpötunnistin toimivat varmasti oikein. Toisiojännitekuvaajaa mitatessa kävi ilmi että 2 sylinterin kipinän syttymisjännite on n.6 kV, 4 sylinterin n.12 kV, 1 ja 3 n. 8kV. Mikähän mahtaa aiheuttaa että 2 ja 4 jännite-erot kipinän syttymisessä ovat kaksinkertaiset ja 2 sylinterin kipinän paloaika vaihtelee jyrkästi, eikä siis pala aina niin pitkään kuin pitäisi? Suuttimien toimintaa en ole päässyt vielä tarkistamaan, miten se kannattaa tehdä?
Ilmamäärämittarissa on myöskin hieman öljyä seinämillä? Hermot menee..
Tähän mennessä autoon on vaihdettu moottorin lämpötunnistin, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä, ilmamäärämittari, lisäilmaluisti ja tarkistettu ettei ole imuvuotoja. Puolan resistanssit on myös mitattu.
Motronic boksilta on mitattu, että johtimet eivät ole poikki ja että ilmamäärämittari ja lämpötunnistin toimivat varmasti oikein. Toisiojännitekuvaajaa mitatessa kävi ilmi että 2 sylinterin kipinän syttymisjännite on n.6 kV, 4 sylinterin n.12 kV, 1 ja 3 n. 8kV. Mikähän mahtaa aiheuttaa että 2 ja 4 jännite-erot kipinän syttymisessä ovat kaksinkertaiset ja 2 sylinterin kipinän paloaika vaihtelee jyrkästi, eikä siis pala aina niin pitkään kuin pitäisi? Suuttimien toimintaa en ole päässyt vielä tarkistamaan, miten se kannattaa tehdä?
Ilmamäärämittarissa on myöskin hieman öljyä seinämillä? Hermot menee..
Comment