Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteen siirtäjä ym.osat M50 E30 yhdistelmässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eukko
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 127
    • Luoma, Kirkkonummi

    Vaihteen siirtäjä ym.osat M50 E30 yhdistelmässä

    Onko kellään tietoa miten e36 325 laatikon vaihteen siirtäjä ja keppi ym. osuu paikoilleen kun on laittanut m50 tekniikan e30 koriin.
    Joutuuko vaihteen siirtäjää/ vaihdekepin tukitankoa modaamaan?
    Eli kuinka hyvin vaihdekeppi osuu e30 kardaanitunnelin reiän keskelle?
    Itsellä on käytössä niin sekalainen yhdistelmä että en ole koskaan asiaa selvittänyt.

    Mikä olisi paras yhdistelmä?

    Sama asia kinnostaa myös jos on käyttäny 328 laatikkoa.
    Last edited by eukko; 02-11-2008, 22:50.
    Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

    E60 M5
    I3 120AH
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Laita siihen E30 325i laatikko..

    Originally posted by eukko View Post
    Onko kellään tietoa miten e36 325 laatikon vaihteen siirtäjä ja keppi ym. osuu paikoilleen kun on laittanut m50 tekniikan e30 koriin.
    Joutuuko vaihteen siirtäjää/ vaihdekepin tukitankoa modaamaan?
    Eli kuinka hyvin vaihdekeppi osuu e30 kardaanitunnelin reiän keskelle?
    Itsellä on käytössä niin sekalainen yhdistelmä että en ole koskaan asiaa selvittänyt.

    Mikä olisi paras yhdistelmä?

    Sama asia kinnostaa myös jos on käyttäny 328 laatikkoa.
    Eikö ongelmasi ratkaisu ole kun laitat siihen E30:sen 325i laatikon vai onko moottorisi eri kulmassa kuin E30 moottori...jos laatikkoa tarvitset sellainen Hyvä 260 Getrak löytyy ...kun kysyy minulta sellaista ...

    Comment

    • Kape30
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 509
      • Nokia

      #3
      Originally posted by eukko View Post
      Onko kellään tietoa miten e36 325 laatikon vaihteen siirtäjä ja keppi ym. osuu paikoilleen kun on laittanut m50 tekniikan e30 koriin.
      Joutuuko vaihteen siirtäjää/ vaihdekepin tukitankoa modaamaan?
      Eli kuinka hyvin vaihdekeppi osuu e30 kardaanitunnelin reiän keskelle?
      Itsellä on käytössä niin sekalainen yhdistelmä että en ole koskaan asiaa selvittänyt.

      Mikä olisi paras yhdistelmä?

      Sama asia kinnostaa myös jos on käyttäny 328 laatikkoa.
      En tiedä onko apua, mutta e34 525 zf laatikon kanssa joutu vaihdekepin tukitankoa ja siirtäjää lyhentään 60mm.
      Muistaakseni e36 325:sen getrag on hieman lyhkäsempi, mut parhaitenhan onnistuu paikallaan sovittelemalla, kun helyt on siinä vaiheessa.
      E30 M50b28 -90 Cirrusblau
      E39 520d Touring -00 Sienarot II
      MB Sprinter
      Lynx Rave Re 600 -15
      Suzuki GSX-R1100 -95

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Auto ylös ja kattelemaan, helppo niitä on modata
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • eukko
          BTCF Member
          • Dec 2003
          • 127
          • Luoma, Kirkkonummi

          #5
          Itellä tosiaanki modattu reippaasti että keppi saatu keskelle e36 325 laatikon kanssa.
          Vaihdekepin tukitangon on oltava erittäin pitkä tässä yhdistelmässä.
          Ajattelin vaan jos joku on löytäny tähän soipavat osat suoraan, ilman modauksia.
          Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

          E60 M5
          I3 120AH

          Comment

          • Mumtsi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 282
            • Kotka

            #6
            Originally posted by eukko View Post
            Itellä tosiaanki modattu reippaasti että keppi saatu keskelle e36 325 laatikon kanssa.
            Vaihdekepin tukitangon on oltava erittäin pitkä tässä yhdistelmässä.
            Ajattelin vaan jos joku on löytäny tähän soipavat osat suoraan, ilman modauksia.
            Multa saat vaikka E34 Getrag 260 vaihdekepin telineen sekä siirtäjän, jos haluat kokeilla riittäisikö sinne päinkään tai et halua hajottaa alkuperäisiä. Taitaa olla jotain 3cm pidemmät kuin E30 osat. Laittele viestiä mulle jos haluat noilla kokeilla.
            - Isi mikä toi on?
            - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

            Comment

            • Mumtsi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 282
              • Kotka

              #7
              Mittasin E34 525i ja E30 325i vaihteensiirtotankoja ja se tukitanko johon kepin pallukka tulee, oli E34:ssa 8,5cm pidempi siitä reiän kohdalta vaihteistoon päin mitattuna. Perä oli vastaavasti hiukan lyhyempi E34:ssa.
              - Isi mikä toi on?
              - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Noita siirtotankoja on ilmeisesti ties kuinka monta eri variaatiota orkkiksenakin kone-laatikko-auto yhdistelmästä riippuen (karvaasti koettu erään projektin yhteydessä), pituuden lisäksi muuttujina ovat helojen mitat, lähinnä helatapin pituus, ja tangon eri taivutusmallit... sopivaa orkkisosaa lienee siis turhaa lähteä metsästämään kun niistä ei oikein mittatietoja mistään löydy, vaan helpommalla pääsee modaamalla vanhan heloihin sopivan tangon.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎