Announcement

Collapse
No announcement yet.

kannattaako e30 m10 turbotus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #46
    Originally posted by Ile82 View Post
    Muutaman mulkun
    vittupäitten
    herra täydellisyyksiltä.
    Sanoppas nyt oi herra turbo-gurumme vaan suoraan, että kenelle meistä nuo tuntomerkit on tarkoitettu?
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Ile82
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 251
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by Rockford View Post
      Sanoppas nyt oi herra turbo-gurumme vaan suoraan, että kenelle meistä nuo tuntomerkit on tarkoitettu?


      Siinäpä sitä on vähäksi aikaa miettimistä. Ja todellakaan en mikään guru ole. Mutta olen käsittänyt näin että kannattaa kysyä ennenkuin tekee asiat päin persettä. Niin täälläpä aletaankin vittuilu lähes suoralta kädeltä. Miksi ei voi vaan olla puuttumatta asiaan jos omasta mielestä toinen kyselee tyhmiä. Minä koitan auttaa parhaani mukaan jos minusta nyt on kellekkään apua. Joten eiköhän keskitytä nyt tuohon tohtorisykerön ongelmaan eikä morkkaamiseen puolin ja toisin.
      Last edited by Ile82; 09-12-2008, 10:53.

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #48
        Originally posted by Ile82 View Post
        Siinäpä sitä on vähäksi aikaa miettimistä. Ja todellakaan en mikään guru ole. Mutta olen käsittänyt näin että kannattaa kysyä ennenkuin tekee asiat päin persettä. Niin täälläpä aletaankin vittuilu lähes suoralta kädeltä. Miksi ei voi vaan olla puuttumatta asiaan jos omasta mielestä toinen kyselee tyhmiä. Minä koitan auttaa parhaani mukaan jos minusta nyt on kellekkään apua. Joten eiköhän keskitytä nyt tuohon tohtorisykerön ongelmaan eikä morkkaamiseen puolin ja toisin.
        Itq, vinq, parq. Tietääkseni täällä ei ole kukaan mitään vittuillut, vaan palauttanut kavereita maan pinnalle. Muutenkin kuukausi viimeisestä postauksesta, niin kaikki teemme tälläkin tiedolla kiven verran. Toisekseen:
        Tämä topic on ehkä yksi muista sadasta, joita on pompsahtanut ilmoille lyhyellä aikavälillä. Kuka jaksaa enään neuvoa kädestä pitäen samoja juttuja ja mitään ei kuitenkaan valmistu 90%:lla tapauksista. Kaikkeahan saa toki kokeilla ja ei nyt siitä ole kysymys, etteikö joku halpa viritys toimisi, mutta kun 20-kaveria kysyy samalla viikolla: Tarvinko muuta ahtamiseen, kun itseni ja työkalut, niin sanomattakin selvää, että alkaa ihmetyttämään.

        No, minä en ainakaan tiedä mistään mitään, kun en ole koskaan mitään tehnyt - tyydynkin seuraamaan vastedes asiasta enemmän tietävän ohjeita
        Last edited by Rockford; 09-12-2008, 11:55.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • petsukka
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 91

          #49
          Täytyy ittekki osallistua, kun on niin mielenkiintoista. En oikein tiedä enää kummasta on kyse rakentamisesta vai hinnasta, mutta jos nyt meinataan tehdä halvalla niinku olen ymmärtäny, niin tollasen m10 koneen ruiskun saa jostain alan harrastajalta 20e:lla sit marssii purkaamoon ostaa jonku vanhan pahan ahtimen, putkenpätkiä ja lattarautaa ninta ehkä 50-100e. Ja jokaisella on joku joka taas tuntee sen kellä on hitsivehkeet. Eli sulla on halvalla ostettu ruisku, rautaa, turbo, ja hitsausmahdollisuus. Eli raudasta kasaat pakosarjan ja ahtoputket ja loput varmaan arvaatkin, näin meillä valmistui juuri halpa turbo auto. Joku rupee kohta kuitenki märiseen isommista suuttimista ja moottorin ohajuksesta, mutta tietääkseni tässä oli kysessä tehdä harjottelu turbotus. Ite ollaan turbotettu auto alle 50e pudjetilla, et uskoisin että tämäkin onnistuu jos on viitteliäisyyttä.

          Comment

          • illu^^
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1703
            • Kajaani

            #50
            Originally posted by petsukka View Post
            Täytyy ittekki osallistua, kun on niin mielenkiintoista. En oikein tiedä enää kummasta on kyse rakentamisesta vai hinnasta, mutta jos nyt meinataan tehdä halvalla niinku olen ymmärtäny, niin tollasen m10 koneen ruiskun saa jostain alan harrastajalta 20e:lla sit marssii purkaamoon ostaa jonku vanhan pahan ahtimen, putkenpätkiä ja lattarautaa ninta ehkä 50-100e. Ja jokaisella on joku joka taas tuntee sen kellä on hitsivehkeet. Eli sulla on halvalla ostettu ruisku, rautaa, turbo, ja hitsausmahdollisuus. Eli raudasta kasaat pakosarjan ja ahtoputket ja loput varmaan arvaatkin, näin meillä valmistui juuri halpa turbo auto. Joku rupee kohta kuitenki märiseen isommista suuttimista ja moottorin ohajuksesta, mutta tietääkseni tässä oli kysessä tehdä harjottelu turbotus. Ite ollaan turbotettu auto alle 50e pudjetilla, et uskoisin että tämäkin onnistuu jos on viitteliäisyyttä.
            Kyllä tottakai tuokin on mahdollista. Mutta kestääkö se ajaa tunnin vai kaksi?

            Voihan maalinkin kaataa purkista suoraan auton päälle ja varmaan joltakin tutulta saa ilmaiseksi ylijäännyttä maalia. Eli mitä kaikki selittää että maalautuskaan olisi kallista, pohjiakaan ei tarvitse tehdä kun laittaa tarpeeksi paljolti maalia.

            Comment

            • the_spy
              Newbiemmer
              • Oct 2008
              • 3

              #51
              Jonsku
              BTCF Member



              Join Date: Sep 2002
              Location: Espoo / Tuusula
              Posts: 3,242 <--- hmm...




              Originally posted by Jonsku View Post
              Noniin, kuten aiemmin sanottua, näihin haaveilu"projekteihin" ei kukaan jaksa vastata kunnolla koska:
              a) kaikki tieto mitä kysytään, on saatavilla kun jaksaa nähdä vaivaa asian eteen.
              b) "projekti" on asteella "ehkä sitten joskus mut kivahan se olisi"

              Eikä nyt vedetä niitä palkokasveja nenukkiin, tarkoitus ei ole turhanpäiten pottuilla vaan ainoastaan osoittaa "oikea tapa" tehdä asiat.
              En usko että yks tapa on oikea vai? Mutta olen kyllä muuten aika paljolti samaa mieltä molempien osapuolten kanssa;

              1.) Täällä on ihan helvetin paljon noita "ajattelin pistää m10:iin turbon"
              joten etsimällä kyllä löytää ja ne kannattaa lukasta ennenkuin kuin aloittaa "trial and error" on se kallein tapa tehdä
              mutta

              2.) -Kaikilla ei ole niin vitusti sitä ylimääräistä rahaa/faijaa maksamassa
              -Kaikki ei jaksa istua koneen ääressä kokopäivää
              -Jotkut haluaa oppia mokaamalla ja mikäs siinä..

              Comment

              • petsukka
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 91

                #52
                Originally posted by illu^^ View Post
                Kyllä tottakai tuokin on mahdollista. Mutta kestääkö se ajaa tunnin vai kaksi?

                Voihan maalinkin kaataa purkista suoraan auton päälle ja varmaan joltakin tutulta saa ilmaiseksi ylijäännyttä maalia. Eli mitä kaikki selittää että maalautuskaan olisi kallista, pohjiakaan ei tarvitse tehdä kun laittaa tarpeeksi paljolti maalia.
                Siitä ei kai ollu puhe pitäiskö sen kestää, oli kyse harjotus turbotuksesta. Ja kyllä se kestää noillä hiluilla sen mihin toi ruiskukin pystyy.

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by petsukka View Post
                  Siitä ei kai ollu puhe pitäiskö sen kestää, oli kyse harjotus turbotuksesta. Ja kyllä se kestää noillä hiluilla sen mihin toi ruiskukin pystyy.
                  Ei vaan mene mun järkeen tuo asenne. Jos haluaa koneen rikkoa niin öljyt pois ja piimät tilalle, ei siihen turpoa tarvita.

                  Jos ei edes pyritä pitämään konetta läjässä, niin mitä tässä oikein harjoitellaan? Lähes kuka vaan osaa tunkea turbon sinne pellin alle ja turata ryssänmutkat. Jos päämääränä on vain saada yhdellä nopealla täyskaasuvedolla kone paskaks niin mielestäni sitä varten ei kannata nähdä edes tuon vertaa vaivaa, eikä voi essonpaarissa kehua "se toimii" tai että "on noita autoja turbotettu".


                  Mites topikin aloittajan projekti on edistynyt?
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • -tohtorisykerö-
                    Newbiemmer
                    • Oct 2008
                    • 15

                    #54
                    no tuossahan se vielä sykkiii käytös tuo auto saa vasta kesän alus käytöstä pois ku saa toisen tilalle.. pitäs vaa pikkuhilijaa ruveta kattelemaan osia ja hahmottelemaan niitä jo vähä pääkopas.. eikö melkee halvemmalla pääse ku paineistaa kaasarin vai kandeeko se ruutta hommata?

                    Comment

                    • Jape74
                      Newbiemmer
                      • Nov 2004
                      • 11
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Joko täällä on edetty? Vai oliko tämäkin sitten näitä wannabee juttuja?
                      "Minä en puhu autoista, ajan niillä"

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎