Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ennakonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • visioncars
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 78
    • Tuusula

    E30 ennakonsäätö

    Ajattelin säätää ennakkoa aikaisemmelle korvakuulolla, joten kumpaan suuntaan on käännettävä..Virranjakaja on kiinni kai vain yhdellä? En löytänyt toista ruuvia, tosin aika ahdashan on se tila siellä ympärillä...
    [email protected]
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by visioncars View Post
    Ajattelin säätää ennakkoa aikaisemmelle korvakuulolla, joten kumpaan suuntaan on käännettävä..Virranjakaja on kiinni kai vain yhdellä? En löytänyt toista ruuvia, tosin aika ahdashan on se tila siellä ympärillä...
    Kun kysyt teknisiä neuvoja mainitsehan korimallin lisäksi myös moottorityypin, monesti autaa olennaisesti.

    Tietyissä e30 malleissa ei ole säädettävää ennakkoa, kun taas toisissa on.

    Säädettävän virranjakajan kyljessä on nuoli, joka osoittaa pyörintäsuunnan, nuolta vastaan kääntämällä ennakko kasvaa ja nuolta kohti vääntämällä se pienenee.

    Miksi sitä pitää mennä säätämään? Onko pakko säätää korvakuulolla?
    Olli.

    Comment

    • visioncars
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 78
      • Tuusula

      #3
      Kyseessä on 320i vm85

      Tyhjäkäyntipiirissä jotain häikkää (kuulemma tyypillistä) ja ennakkoa muuttamalla saa katsastuksessa tyhjäkäyntikierroksen 1000alle jotta saa leiman paperiin. Yli 1000rpm ja hylky tulee :/

      Olen lueskellut aiheesta ja ilmaluistia moni epäilee, mutta mitä muita mahdollisuuksia voisi olla? Kylmällä kierrokset nousee n.2000 ja lämpimällä n.1200 joten hieman joutuu katsastukseen nytten ennakoilla pelailemaan
      [email protected]

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by visioncars View Post
        Kyseessä on 320i vm85

        Tyhjäkäyntipiirissä jotain häikkää (kuulemma tyypillistä) ja ennakkoa muuttamalla saa katsastuksessa tyhjäkäyntikierroksen 1000alle jotta saa leiman paperiin. Yli 1000rpm ja hylky tulee :/

        Olen lueskellut aiheesta ja ilmaluistia moni epäilee, mutta mitä muita mahdollisuuksia voisi olla? Kylmällä kierrokset nousee n.2000 ja lämpimällä n.1200 joten hieman joutuu katsastukseen nytten ennakoilla pelailemaan
        Tuki mieluiten se "nopean joutokäynnin letku". kylmänä se ei sitten enää käy joutokäyntiä, mutta ei toisaalta kuumana enää huudakkaan.
        Olli.

        Comment

        • DerMeister
          BTCF Member
          • Nov 2007
          • 485
          • Seinäjoki

          #5
          Kysellään nyt tässä samalla omasta ongelmasta. eli m20b20 l-jet kone. Tyhjäkäynti kylmänä n. 1600-2000 ja lämpimänä noin 1200rpm. Koskaan kierrokset eivät seilaa vaan käy ihan tasaisesti kumminkin. Koneessa on virinokka, kantta laskettu ja vapaavirtaussuodatin. mistähän kannattaisi etsiä vikaa?
          F11 535d xDrive Individual Twilight purple
          IG: f11twilight_purple

          Comment

          • visioncars
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 78
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Tuki mieluiten se "nopean joutokäynnin letku". kylmänä se ei sitten enää käy joutokäyntiä, mutta ei toisaalta kuumana enää huudakkaan.
            Tyhmä saa olla ja kysellä...Mistä löydän kyseisen letkun niin tukin sen ensi töikseen =D
            [email protected]

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by visioncars View Post
              Tyhmä saa olla ja kysellä...Mistä löydän kyseisen letkun niin tukin sen ensi töikseen =D
              Tiedätkö sen kohdan mistä säädetään tyhjäkäynti? Imusarjan vänkärinpuoleisella sivulla on vimpain mihin menee 2 kpl letkuja, se toinen niistä tukkoon, en muista että kumpi, mutta juuri se, jonka kautta se tyhjäkäynnin säätö ilma ei mene, vaan se, jota pitkin menee kylmäkäynnin ilma.

              Siitä isosta kurttuletkusta ilmamäärämittarin ja kaasuläpän väliltä lähtee pienempiä letkuja, katso mikä menee imusarjan alle startin vieressä olevaan venttiiliin ja siitä siihen em. hässäkkään. Se on se tukittava letku.

              Tosimieshän luonnollisesti uusii lisäilmaluistin, eli sen osan sieltä imusarjan alapuolelta, silloin loppuu se huutaminen.

              Itse olen noissa koneissa siirtynyt käyttämään 318i mallin luistia, se ei toimi jäähdytysnesteen lämmöllä, kuten m20b20 alkuperäinen vaan johtumalämmöllä ja sähkölämmityksellä, vetää vain johdot että luisti saa +12v ja maata silloin kun kone käy.

              Tämä varmaan vastaa myös dermeisterin kysymykseen.
              Olli.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎