Ajattelin säätää ennakkoa aikaisemmelle korvakuulolla, joten kumpaan suuntaan on käännettävä..Virranjakaja on kiinni kai vain yhdellä? En löytänyt toista ruuvia, tosin aika ahdashan on se tila siellä ympärillä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 ennakonsäätö
Collapse
X
-
Originally posted by visioncars View PostAjattelin säätää ennakkoa aikaisemmelle korvakuulolla, joten kumpaan suuntaan on käännettävä..Virranjakaja on kiinni kai vain yhdellä? En löytänyt toista ruuvia, tosin aika ahdashan on se tila siellä ympärillä...
Tietyissä e30 malleissa ei ole säädettävää ennakkoa, kun taas toisissa on.
Säädettävän virranjakajan kyljessä on nuoli, joka osoittaa pyörintäsuunnan, nuolta vastaan kääntämällä ennakko kasvaa ja nuolta kohti vääntämällä se pienenee.
Miksi sitä pitää mennä säätämään? Onko pakko säätää korvakuulolla?Olli.
-
-
Kyseessä on 320i vm85
Tyhjäkäyntipiirissä jotain häikkää (kuulemma tyypillistä) ja ennakkoa muuttamalla saa katsastuksessa tyhjäkäyntikierroksen 1000alle jotta saa leiman paperiin. Yli 1000rpm ja hylky tulee :/
Olen lueskellut aiheesta ja ilmaluistia moni epäilee, mutta mitä muita mahdollisuuksia voisi olla? Kylmällä kierrokset nousee n.2000 ja lämpimällä n.1200 joten hieman joutuu katsastukseen nytten ennakoilla pelailemaan
Comment
-
-
Originally posted by visioncars View PostKyseessä on 320i vm85
Tyhjäkäyntipiirissä jotain häikkää (kuulemma tyypillistä) ja ennakkoa muuttamalla saa katsastuksessa tyhjäkäyntikierroksen 1000alle jotta saa leiman paperiin. Yli 1000rpm ja hylky tulee :/
Olen lueskellut aiheesta ja ilmaluistia moni epäilee, mutta mitä muita mahdollisuuksia voisi olla? Kylmällä kierrokset nousee n.2000 ja lämpimällä n.1200 joten hieman joutuu katsastukseen nytten ennakoilla pelailemaanOlli.
Comment
-
-
Kysellään nyt tässä samalla omasta ongelmasta. eli m20b20 l-jet kone. Tyhjäkäynti kylmänä n. 1600-2000 ja lämpimänä noin 1200rpm. Koskaan kierrokset eivät seilaa vaan käy ihan tasaisesti kumminkin. Koneessa on virinokka, kantta laskettu ja vapaavirtaussuodatin. mistähän kannattaisi etsiä vikaa?F11 535d xDrive Individual Twilight purple
IG: f11twilight_purple
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostTuki mieluiten se "nopean joutokäynnin letku". kylmänä se ei sitten enää käy joutokäyntiä, mutta ei toisaalta kuumana enää huudakkaan.
Comment
-
-
Originally posted by visioncars View PostTyhmä saa olla ja kysellä...Mistä löydän kyseisen letkun niin tukin sen ensi töikseen =D
Siitä isosta kurttuletkusta ilmamäärämittarin ja kaasuläpän väliltä lähtee pienempiä letkuja, katso mikä menee imusarjan alle startin vieressä olevaan venttiiliin ja siitä siihen em. hässäkkään. Se on se tukittava letku.
Tosimieshän luonnollisesti uusii lisäilmaluistin, eli sen osan sieltä imusarjan alapuolelta, silloin loppuu se huutaminen.
Itse olen noissa koneissa siirtynyt käyttämään 318i mallin luistia, se ei toimi jäähdytysnesteen lämmöllä, kuten m20b20 alkuperäinen vaan johtumalämmöllä ja sähkölämmityksellä, vetää vain johdot että luisti saa +12v ja maata silloin kun kone käy.
Tämä varmaan vastaa myös dermeisterin kysymykseen.Olli.
Comment
-
Comment