Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325 tic.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko kuosmanen
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 17
    • kerava

    E30 325 tic.

    Elikkäs ostin tuossa hiljattain itselleni e30 325 tic:n. Kiinnostaisi tietää paljonko on maksimi ahtopaineet joilla voi ajaa niin että kone kestää? Ahdot on tällä hetkellä 0,5 bar. Koneessa on sorvatut männät ja 3,5 litraisen suuttimet. Muuten tuo taitaa olla vakio. Mutta eipä noista koskaan tiedä kun en ole tavoittanu ihmistä kuka tämän on rakentanut että saisi lisää infoa. Itse olen aivan vauvan kengissä näissä turbo hommeleissa että kaikki mahdolliset neuvot otetaan ilomielin vastaan.

    Kiitos jo etukäteen neuvoista.
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    #2
    onko m20 vai m50 kone?
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

    Comment

    • Marko kuosmanen
      Newbiemmer
      • Dec 2008
      • 17
      • kerava

      #3
      e30 325 tic

      tuo on m20b25.

      Comment

      • Mystinen
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1206
        • Kehä3

        #4
        Paljoo yli 400 hepoa ei varmaan kannata repiä. 3,5L suuttimet riittää 270heppaan.

        Vaparien virittäminen on säälittävää
        350hp/480Nm@0,666bar
        xxxhp/670Nm@1,6bar
        - Mystinen.Fi -
        -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by Mystinen View Post
          Paljoo yli 400 hepoa ei varmaan kannata repiä. 3,5L suuttimet riittää 270heppaan.
          kellä on vakio m20b25 joka kestänyt noita tehoja vakiona... kyllä taitaa olla 350hp se maksimi, kun veivit alkaa olee kovil...
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #6
            Originally posted by jmp2002 View Post
            kellä on vakio m20b25 joka kestänyt noita tehoja vakiona... kyllä taitaa olla 350hp se maksimi, kun veivit alkaa olee kovil...
            Ei kai ne veivit ekana vakio koneesta periksi anna.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10512
              • Saaressa

              #7
              Mikä moottorinohjaus sulla on?
              Se vaikuttanee melkoisesti.
              Haulla löytää kyllä tietoa miten paljo tuo vakio m20b25 kone kestää..

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Marko kuosmanen
                Newbiemmer
                • Dec 2008
                • 17
                • kerava

                #8
                325 tic

                Taitaa olla ihan vakio sekin...mutta olisi sekin tarkoitus vaihtaa. Kiitos muuten tähän astisista neuvoista ja linkeistä niistä on ollut apua. dynolappujen mukaan tuosta on otettu 272hp jollain ahdoilla. Harmi vain ettei dynolappu kerro millä ahdoilla. nuo tehot mitattu 2004.

                Kummalla puolella on kannattavampaa pitää ilmamassamittaria imu vai pako?
                Last edited by Marko kuosmanen; 21-12-2008, 01:08.

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Imussa tietenkin... Antaa sille ahistimelle vaan ne pakokaasut.
                  Mutta tarkotit varmaan että ennen vai jälkeen ahtimen niin yleensä suuntaus on ollu jälkeen. Eli ahtimen ja imusarjan välissä.
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎