Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318is Käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pepsi89
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 30

    #16
    ei ole päässy viel kokeileen kun ostin tollasen lisälämpömittarin et sais jotain tietoo noista lämmöistä.. nyt sit tuli käsittämätön käyntihäiriö sen jälkeen ku otin vanhan anturin pois ja liitin lisämittarin anturin tilalle.. ei käy tyhjäkäyntii enää ollenkaan ja muutenki käy huonosti. http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=11&fg=15

    eli laitoin ton numero 6 tilalle sen.. ettei se sittenkin vaan ole toi numero 8..??

    tietäiskö kukaan?
    E30 2.6i

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16496
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by Pepsi89 View Post
      ei ole päässy viel kokeileen kun ostin tollasen lisälämpömittarin et sais jotain tietoo noista lämmöistä.. nyt sit tuli käsittämätön käyntihäiriö sen jälkeen ku otin vanhan anturin pois ja liitin lisämittarin anturin tilalle.. ei käy tyhjäkäyntii enää ollenkaan ja muutenki käy huonosti. http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=11&fg=15

      eli laitoin ton numero 6 tilalle sen.. ettei se sittenkin vaan ole toi numero 8..??

      tietäiskö kukaan?
      6 on 1-pol. eli yksinapainen ? Siis lämpömittarin anturi. E36 is-koneessa nuo on samoinpäin eli etummainen (8) boksille, näillä perusteilla olet laittanut anturin oikeaan reikään tai tarkemmin olet ottanut oikean anturin pois

      Comment

      • Pepsi89
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 30

        #18
        joo hyvä näin. mutta. ongelmia pukkaa.. ei käy tyhjäkäyntiä ja kun antaa kaasua ni 1-2 sekunnin viiveellä nostaa kierroksia ja taas laskee lähelle sammumispistettä ja sit ku antaa sen sammua ni käy tosi epätasasesti ja sit sammuu.. joku alipaineletku irti ku oon käyttäny tota imusarjaa irti? sytytys? tiiviste menny? help!
        E30 2.6i

        Comment

        • Bambu
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 282
          • Kuusankoski

          #19
          Kylmä ilma tekee taas tepposia...prkl...hyvin meni matka mikkelistä kouvolaan, mutta juuri ennen kuusaata, niin alkoi taas hyytymään tasakaasulla Sitten kun kierrokset nousee yli 2500 niin hyvin lähtee menemään, mutta sen alla ei toimi muutakuin kaasu pohjassa apua.!

          sigpic

          Comment

          • Pepsi89
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 30

            #20
            Termostaatin vaihdon jälkeen edelleenkin hyytyy.. nyt ainoa vaihtoehto tuo ilmamäärämittari:think kun se alko tyhjäkäynnillä tekeen sitä että alko käynti hyytymään ni suutuspäissäni löin tota ilmamäärämittaria ni johan käynti tasottu noh. onneks huomenissa tulee "uusi" toimiva ilmamäärämittari

            Edit. niin ja kun ostin sellasen lisälämpömittarin ni se näyttää koneen ollessa täysin lämmin että lämmöt olisi karvan verran yli 80 astetta.. pitäisköhän paikkansa? syylärin letkua kun kokeilee niin oikeen hehkuu kuumana..


            Edit2. niin ja onko IS:ssä polttoainetankin sisäinen vai ulkoinen polttoainepumppu?? ja mikä ihme on ruiskupumppu? mitä eroa. faktaa pöytään nyt.. kaikki informaatio mitä näistä on niin kelpaa..
            Last edited by Pepsi89; 08-01-2009, 23:18.
            E30 2.6i

            Comment

            • Jonem
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 341
              • Salo

              #21
              IMM:sta kansi auki ja taivuttaa karvat liukupinnasta eri kohtaan missä alunperin mennyt, tai siirtää koko piirilevyn paikkaa avartamalla levyn reikiä.

              Pumppu on tuossa osa nro 7, eli tankin sisältä takapenkin alta se löytyy. Ei ole paha homma vaihtaa.




              Muista vaihtaa samalla bensan suodatin joka ainakin 325 malleissa on kuskinpuolen takarenkaan edessä.

              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 315
                • Mouhijärvi

                #22
                Kyllähän se syylärin yläletkun lämmin kuuluu ollakin. Tuskaa sinä ja lähes kuka tahansa muu huutaa jos 80-asteiseen näppinsä tökkää. Alaletku saa olla enintään lämmin, sen verran vain lämmin kuitenkin, että siinä kärsii pitää hyvin kättä.

                Ja tähän veden kiehumispisteeseen, kuka tosissaan luulee, että vesi kiehuu paineen alla helpommin? Tällä periaatteellahan jokainen auto, jossa on yli 85ºC termostaatti keittää jatkuvasti ajossa. Millä tätä voi edes perustella? Korkealla vuoristossa, missä ilmanpaine on matalampi kuin maankamaralla vesi voi kiehua jopa 70-80ºC.

                Itse veikkaisin käyntihäiriöiden syyksi joko ilmamäärämittaria tai lambdaa, mikäli tuossa mallissa jälkimmäistä edes on?
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • Pepsi89
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 30

                  #23
                  juu on lambda.. no tänään tulee se uus vanha ilmamäärämittari, jos ei toimi ni sitten lambda vaihtoon :think
                  E30 2.6i

                  Comment

                  • Pepsi89
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 30

                    #24
                    joo nyt menee hermot.. ensiks sain kuulla että uutta ilmamäärämittaria ei olekkaan.. sitten auto alkaa ajossa nykimään todella pahasti... lämmöt näyttää n.84 astetta.. sitten pysäytän tien varteen.. ja käyn kopauttelemassa ilmamäärämittaria.. ei auta.. noh päätän jatkaa matkaa.. no eikös se akku sit simahda siihen paikkaan.. vietin noin tunnis tien poskessa kunnes sain apuvirtaa.. koko loppumatkan kotia kohti auto nyki todella pahasti.. lämmöt näyttää n. 65 astetta.. tätä hieman ihmettelin no pääsen kotipihaan ja avaan konepellin ni eikös sieltä tule mahtavat usvat ilmoille ja imusarjan alaosa koneesta aivan jäähdytinnesteessä. ruikkinu kaikki nesteet pihalle sieltä jostain välistä.. veikkaisin sitä lisälämpömittarin anturia.. nyt loppu mielenkiinto tohon autoon. en koske siihen pitkällä tikullakaan vuoteen. sit kju pääsen armeijasta ni sit vois löytyä motivaatiota taas.. Loppu
                    E30 2.6i

                    Comment

                    • jouskari318is
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 215
                      • Tampere

                      #25
                      haitariletku?

                      Ootkos tsekannu oisko imusarjalle menevässä haitariletkussa halkeamia? Eli vaikkapa tyhjäkäynnillä ollessa puristele sitä letkua.. Itsellä oli se rikki ja aiheutti saman tyyppisiä oireita, riippuen lämpötilasta, sitten kun se halkeama meni tarpeeksi isoksi niin ei pysyny enää tyhjäkäynnilläkään. Ja vikakoodia antoi ilmamäärämittarista... Ja sitä halkeamaa ei välttämättä vähän hämärässä helposti näe...

                      Comment

                      • Bambu
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 282
                        • Kuusankoski

                        #26
                        Tänään vaihdoin omaan laitteeseen IMM:n...hyytyminen ehkä hävisi...en uskalla vielä sanoa, koska vasta yksi koeajo takana. Ilmoittelen jos alkaa toimia, eikä enää hyydy. Uskaltaako tuota IMM:ää alkaa ropaamaan, koska kulutus on 80km/h tasaisessa vauhdissa 10l/100km? ja vanhalla mittarilla kulutus pyöri kasin paikkeilla.

                        Sitten huomasin ilmamäärämittarin sisällä sekä imukärsässä semmoista vaaleaa pahalle haisevaa vaahto. Sama haju, joka tuli koneesta ku alkoi hyytyä ja polkaisi kunnolla kierroksia...jotain veden ja öljyn sekamelskaa?

                        Kuitenkaan öljyissä (koneessa) ja vesissä (syyläri+kone) ei ollut mitään toisiinsa liittyvää, ne tuli vaihdettua ihan äsken.

                        Edit..Eipä juu vieläkään vika korjaantunut..uusi lambda jos sillä kokeilis sitten :S

                        Edit. Vielä sekin etteikö nyt oikeasti kukaan tiedä kuinka luetaan e30:stä vikakoodit?
                        Last edited by Bambu; 12-01-2009, 21:34.

                        sigpic

                        Comment

                        • Bambu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 282
                          • Kuusankoski

                          #27
                          Tuli mieleen semmoinen villi ajatus, ettei tuo autoni hyytyminen johtuisikaan lambdasta eikä IMM:stä.

                          Kun siellä imusarjassa oli kerran sitä vaahtoa (öljy+vesi), niin mistä muualta jäähdytysnesteet on sinne voineet päästä paitsi siitä imusarjan lämmityselementistä? e30:n iS:ssä se sijaitsee siinä imusarjan ja kaasuläppäkotelon välissä. Eihän vesien luulisi ulkoakaan ilmanputsarin kautta tulevan? En ainakaan usko että kerää niin paljon kosteutta.

                          Voiko nesteet päästä jostain muualta imusarjan sisälle?

                          Tämän jäähdytysnesteiden pääsyn imusarjaan voisi ehkä aiheuttaa halkeama/reikä elementissä. Ja koska auto kadottaa nesteet jonnekin muualle kuin vuotaen pihalle, niin voisiko tämä pitää paikkansa. Myös savutus on aika runsasta.:think

                          Ja vesien meno seoksen sekaan ei varmaankaan ainakaan paranna palamista? Ja pinta/osakaasulla hyytyy, niin silloinhan vettä on runsaammin seokseen nähden?

                          Tässä onkin pohdittavaa.

                          sigpic

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16496
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by Pasi87 View Post
                            Tuli mieleen semmoinen villi ajatus, ettei tuo autoni hyytyminen johtuisikaan lambdasta eikä IMM:stä.

                            Kun siellä imusarjassa oli kerran sitä vaahtoa (öljy+vesi), niin mistä muualta jäähdytysnesteet on sinne voineet päästä paitsi siitä imusarjan lämmityselementistä? e30:n iS:ssä se sijaitsee siinä imusarjan ja kaasuläppäkotelon välissä. Eihän vesien luulisi ulkoakaan ilmanputsarin kautta tulevan? En ainakaan usko että kerää niin paljon kosteutta.

                            Voiko nesteet päästä jostain muualta imusarjan sisälle?

                            Tämän jäähdytysnesteiden pääsyn imusarjaan voisi ehkä aiheuttaa halkeama/reikä elementissä. Ja koska auto kadottaa nesteet jonnekin muualle kuin vuotaen pihalle, niin voisiko tämä pitää paikkansa. Myös savutus on aika runsasta.:think

                            Ja vesien meno seoksen sekaan ei varmaankaan ainakaan paranna palamista? Ja pinta/osakaasulla hyytyy, niin silloinhan vettä on runsaammin seokseen nähden?

                            Tässä onkin pohdittavaa.
                            Ei mikään mahdoton ajatus.

                            Comment

                            • Bambu
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 282
                              • Kuusankoski

                              #29
                              Aamulla en vielä huomannut mitään kun kävin tolppaan laittamassa, mutta kun oli lähdön aika niin katsoin että alleen on auto jotain päästänyt ja jäähdytysnesteethän siellä oli No pelti auki ja katsomaan mistä tulee, niin oli tiputtanut...
                              ...tuolta "paisuntasäiliön" ja syylärin välistä, jossa on tuo O-rengas nro 3. Ennen ei kyllä ole mistään alle kussut, ja nesteiden pakkaskestokin alle -30 astetta :think Pitäisikö purata koko syyläri ja katsoa mistä voisi vuotaa? Ilmeisesti kuitenkin vaihdettavissa tuo nro3 o-rengas jos vuotaa? Miten tuo osa nro 2 lähtee irti?


                              Sitten vielä kysyttävää tuosta imusarjan lämmityselementistä...

                              ...eli tuo johon menevät letkut 11 ja 13. Niin voiko nuo letkut tulpata vai pitääkö ne vain yhditää sopivalla putken pätkällä?
                              Mikä tuo osa on johon menee letkut 13 ja 16? Onko sekin jokin lämmityselementti, jos niin missä?

                              Edit. Vielä sen verran, että passaako 318i:n syyläri kiinnityksiltään iS:ään vaikka onki 60mm kapeampi? Ja vaikuttaako toimintaan?
                              iS:n 440mm i:n 380mm. Muuten vaikuttaa samalta paitsi leveys eri.
                              Last edited by Bambu; 17-01-2009, 13:03.

                              sigpic

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                #30
                                Mulla on sulle 318i syyläri jos tarvit Käy tonne heittämällä.

                                Kyllä kait ton vanhan pystyy purkamaankin ja tiivisteen vaihtamaan :think

                                Toi kuulostaa aika pahalta jos vaahtoa imusarjassa,tiivisteen vuotaminen ois ensimmäinen mikä mulla tulee mieleen.

                                Tulppaa toi vesikierto/yhdistät putkella niin että neste kiertää vaan putken läpi
                                ja putsaat bräkleenillä imusarjan ja ajelet hetken ja katot loppuuko toi kuohan tulo.

                                Mutta
                                Kummallista on myös jos tuo öljyn ja veden sekottuminen tapahtuu imusarjassa.

                                Pelkästä huohottimesta luulis tulevan öljyhuuruja ja toi vesi ei siihen niin hyvin sotkeudu että olis vaahtoutunut imusarjassa.. Kaikki on tietysti mahollista
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎