Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 lämmöt ei nouse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mumtsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 282
    • Kotka

    E30 lämmöt ei nouse?

    Vaihdoin tuossa E30 M20B25 koneeseen jäähdytinnesteet sekä termostaatin uuteen. Lämmintä puhaltaa sisälle ja paisuntasäiliössä pysyy vedes samassa tasossa mutta lämpömittari näyttää vain 1/4 normaaliajossa tai korkeintaan 2/6 paikallaan. En tuota sen kummemmin ilmannut, kuin lisäilin nestettä sitä mukaan kun sitä hävisi paisarista, pidin tietysti auton keulan ilmassa ja ilmausruuvia auki. Ei tuo mitään tolkuttoman kuumaa ilmaa kyllä puske mun mielestä kabiiniin, ei siellä ainakaan hiki tule jos pitää lämmöt täysillä ja puhaltimen 3 asennossa.

    Visko toimii niinkuin pitääkin, eli ei pyöri mukana, mutta kun käyttää noin 10min paikallaan niin se kyllä tarraa kiinni, kun nostaa vähänkin kierroksia. En muista juurikaan miten tuo lämpömittari on näyttänyt ennen nesteiden vaihtoa, kun autoa olen rempannut muutaman kuukauden enkä ajanut kuin tallille sillä. Kerrotaan nyt vielä että lämpömittari ja bensamittari jumppaa välillä edes takas vain ajon aikana, mutta nyt ei ole taas viikkoon tehnyt sitä.
    Last edited by Mumtsi; 02-01-2009, 07:08.
    - Isi mikä toi on?
    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
  • Mumtsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 282
    • Kotka

    #2
    Olen huomannut että lämpömittari sattuu silloin näyttämään oikein kun se alkaa kunnolla heilumaan edes-takas ja joskus harvoin se asettuu hetkeksi siihen suoraan keskelle. Ilmeisesti siis juotoksissa on vikaa mittaristossa? Missä päin ne sieltä löytyvät, kun olen tuollaisen purkanut enkä muista nähneeni siellä mittareiden takana suoranaisesti juotoksia. Mitkä ne on sieltä mitkä pitää juottaa?
    - Isi mikä toi on?
    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1277
      • Kokkola

      #3
      Jostain muistan lukeneeni että lämpömittarin toisen kiinnitysruuvin alle pitäis jotain juottaa et sais paremmin maata tjtn. Itsellänikin nousee korkeintaan tuohon hieman sinisen yläpuolelle lämmöt mittarissa vaikka kone on lämmin ja lämmintä puhaltaa hyvin.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎