Originally posted by 525iiäxä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 takakelkan irrotus
Collapse
X
-
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
-
-
Prrk... Koville ottaa. Otin sitten kuitenkin koko kardaanin veks, eikä se paha homma ollutkaan. Nyt on kaikki irti, mutta ne puslat jumittaa ihan kybällä.
Mistä kohtaa sen pitäisi irrota? Ohessa kuva. Hitsi kun ei muista, joskus muinoin olen kyllä puslat vaihtanut eekolmekymppiin. Sama oli tohon kolmenelkkuun, mutta ei siinä ollut tällaisia vaikeuksia. Jääkö tuo lautanen koriin kiinni? Pultti on pois niin eikös ton apurungon pitäisi siitä tippua pois? Se keskiholkki ei hievahdakaan, millä tuota avittaisi, kohta männöö hermo...Last edited by 525iiäxä; 31-08-2020, 11:25.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostPrrk... Koville ottaa. Otin sitten kuitenkin koko kardaanin veks, eikä se paha homma ollutkaan. Nyt on kaikki irti, mutta ne puslat jumittaa ihan kybällä.
Mistä kohtaa sen pitäisi irrota? Ohessa kuva. Hitsi kun ei muista, joskus muinoin olen kyllä puslat vaihtanut eekolmekymppiin. Sama oli tohon kolmenelkkuun, mutta ei siinä ollut tällaisia vaikeuksia. Jääkö tuo lautanen koriin kiinni? Pultti on pois niin eikös ton apurungon pitäisi siitä tippua pois? Se keskiholkki ei hievahdakaan, millä tuota avittaisi, kohta männöö hermo...
Tuo laatta jää puslan mukaan.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostMistä kohtaa sen pitäisi irrota? Ohessa kuva.
Itse laitoin rekkarin puslan reijästä ja siitä nitkuttelin, ja tukivarresta rautakangella, niin lähti. Toiselta puolelta kampesin juurikin tuon lautasen päältä niin irtos mutta tappi katkes.Last edited by Haukkis; 04-07-2009, 14:26.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostTosta kohtaa irtoaa, eli toi lautanen lähtee mukaan. Kampeamalla lautasesta pitäisi lähtä, mutta sitten alumiinitapin katkeaminen korin sisään on mahdollista, jopa todennäköistä. Mutta eipä siinä ihmeitä tarvi että sen saa sieltä kaivettua.
Itse laitoin rekkarin puslan reijästä ja siitä nitkuttelin, ja tukivarresta rautakangella, niin lähti. Toiselta puolelta kampesin juurikin tuon lautasen päältä niin irtos mutta tappi katkes.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostOn kammettu pitkällä varrella, kiilattu, hakattu, väännetty, murjottu, kiroiltu, nitkutettu, rynkytetty, ruiskittu crc:tä... Ei hievahdakaan, eikä edes katkea, kumi vaan antaa periksi, mutta keskiholkki on totaalisen juuttunut. Pikkasen nyt on homma jumissa...Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
-
Kannatta hakata sitä puslan keskellä olevaa alumiini palikkaa jollain tai jonkun tuurnan avulla. Se ainakin auttoi ittellä ku tos pari kk:sitten vaihoin noi puslat. Mut älä vaan telo siitä pultista kierteitä! :P Paras olis ku toinen kampee kelkkaa alas ja toinen takois sitä alumiini palikkaa...Kuis se ny sillee?:think
Autot:
ex: -Sierra -86 2.0is coupe lukolla.(talvilelu), -e30 -87 320/323 Facelift Sedan Alpinweiss "LUMIKKO"
-Taunus -74 2,8V6 Coupe(rakennelma)
Comment
-
-
Tai väännät varrella siitä puslan keskeltä riittävästi, jotta puslan yläpuolella oleva alumiinitappi irtoaa korista viimeistään siinä vaiheessa kun se katkeaa, sen saa sitte hakattua ja porattua irti sieltä korista.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKoitin lukea, mutten saanut täyttä varmuutta, eli olethan nyt kuitenkin lyönyt ne korissa olevat pultit pois? Ennen niiden irroittamista on taatusti hankalampi saada kelkka pois.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by JPK View PostOtin omasta kerran tekemällä kierretapilla kierteen alumiinitapin sisään, sitten väänsin siihen pultin. Sen jälkeen löin reikään sopivalla rautatapilla yläpuolelta tapin pois, lähti helposti, muilla konsteilla ei yrittänytkään.- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
-
Irti!
Nonni, kaveri tuli vääntöavuksi niin jopas antoi periksi. Kuskin puolen pusla meni poikki, muuten ei muita vaurioita. Siitähän se ehostus ja säätöpalikoiden hitsaus alkaa.
Tästä lähdetään rakentamaan...
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Takaisin paikalleen
Monta mutkaa oli matkassa, mutta nyt se taas roikkuu paikallaan.
Tämmönen siitä tuli
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment