Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 -91 Touringiin E36 318is-tekniikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petea76
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 59
    • Pirkanmaa

    E30 316 -91 Touringiin E36 318is-tekniikka?

    Hilfe!

    Eli em. tekniikkapäivitystä olen pohtinut. Ajattelin että pääsisi melko vähäisillä muutoksilla kuusimukiseen tekniikkaan verrattuna..? Tuohon is-koneeseen saisi melko helposti lisäpotkuakin ja olisi mukavan köykäinen keulilla. Mitä muutoksia pitäisi minimissään tehdä? Perä ja laatikko ovat hyvässä kunnossa ja jarrutkin just rempattu, ois mukava säästää ne jos mahdollista. Tourinki on ihan karvalakki vailla ABS-jarruja, ohjaustehostinta jne. Varusteina ruhtinaalliset kiekkamittari, M Tech 1-ratti ja keskuslukko..ja xenonit! Auttakee aloittelevaa harrastajaa!
    Last edited by petea76; 16-01-2009, 09:36.
    318iS Touring -91 oma ohjus
    Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin
  • petea76
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 59
    • Pirkanmaa

    #2
    Kamoon bemarigurut!

    Kertoilkaapas edes lyhyesti kantanne tekniikanvaihtoon. Haulla en tähän apuja löytänyt.
    318iS Touring -91 oma ohjus
    Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16501
      • Asikkala

      #3
      Anna mennä vaan, alkup. is on takalevyjarruilla ja taitaa abs olla vakiona joten nuo muutokset vähintään vai onko tourinki takalevyillä ? Itse en ko. koneenvaihtoa tekisi, is-versiota kun saa valmiina, ei tosin touringina.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #4
        Varsin hyvä muutoshan tuo on mikäli saa tekniikan halvalla. Mahdollisimman paljon tekniikan osia (laatikko, kardaani, koneenkorvat ainakin) ostaa koneen mukana niin sehän on aikalailla plug'n'play.

        Eikö touringissa ole aina "iso alusta", eli levyt joka kulmassa ja 51mm tolpat edessä jne, eli ei tarvitsisi alustan kanssa alkaa ropeltamaan.. ?
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Diz
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 123
          • Kiiminki

          #5
          itsellä pieni samanlainen ajatus tekniikan vaihosta mutta nyt on kyseessä juuri e36 318i tilalle tuo 318is tekniikka. :think

          alkaa jo tuon minun tuurinkin kilometrit olla ehtoo puolella vaikka kone toimiikin täysin mutta olis tiedossa edukas 318is tekniikka.

          onko tietoja johtosarjojen sopivuudesta yms vai meneekö kovin paljon uusiksi?
          entä moottorin kiinnitys, laatikoiden sopivuus yms.

          alustaan ja jarruihin ei mahda tarvita kajota ku kumminkin abs ovat tässä jo vakiona.
          325i M-Technic-94

          Comment

          • petea76
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 59
            • Pirkanmaa

            #6
            Kiitti vastauksista!

            Juu levyt on tässä takana ja käsittääkseni myös isot tolpat, joten se puoli olis hoidossa. ABS:t pitäisi sit varmaankin viritellä, mutta pärjäisikö alkuperäisellä perällä ja laatikolla? Toki oon valmis hankkimaan laatikko/moottoriyhdistelmänkin jos sopivasti löytyy tai pohtimaan muitakin tekniikkavaihtoehtoja, mutta tällainen is-konversio vaikuttaisi ehkä simppelimmältä.

            Kesäksi kelpaisi 50-prosenttinen tehonlisäys!
            318iS Touring -91 oma ohjus
            Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16501
              • Asikkala

              #7
              Laatikko pitäisi käydä suoraan, mikä perävälitys nyt on ?

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Originally posted by Diz View Post
                itsellä pieni samanlainen ajatus tekniikan vaihosta mutta nyt on kyseessä juuri e36 318i tilalle tuo 318is tekniikka. :think

                alkaa jo tuon minun tuurinkin kilometrit olla ehtoo puolella vaikka kone toimiikin täysin mutta olis tiedossa edukas 318is tekniikka.

                onko tietoja johtosarjojen sopivuudesta yms vai meneekö kovin paljon uusiksi?
                entä moottorin kiinnitys, laatikoiden sopivuus yms.

                alustaan ja jarruihin ei mahda tarvita kajota ku kumminkin abs ovat tässä jo vakiona.
                Saako udella paljonko 318i on paljon ajettu, että tekniikka alkaa antautua?
                Tuo IS-muunnos tourinkiin oliskin kiva, sitten jos sais sopivaan hintaan koko tekniikan pyörimästä nurkista.

                Mulla tekniikka puoli on niin hyvä, kuin ysikutosessa nyt voi olla, mutta kyllä pellit ennen tekniikkaa lähtevät jossei niille mitään tee.


                Alkuperäiseen viestiin:

                IS-ketjukonehan on mitä mainion M40-hihnakoneen korvaaja e30 parhaaseen korimalliin. Toivottavasti tämän toteutat
                Jos tehoa halutaan niin miksei samantien vaikka m50
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • alonap-1
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 824
                  • Hollola

                  #9
                  Joutuu vaan e36 iS:n moottoriin vaihtamaan e30is:än öljypohjan.
                  42 1:1,6 70/30

                  Comment

                  • Diz
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 123
                    • Kiiminki

                    #10
                    Originally posted by ka00z View Post
                    Saako udella paljonko 318i on paljon ajettu, että tekniikka alkaa antautua?
                    Tuo IS-muunnos tourinkiin oliskin kiva, sitten jos sais sopivaan hintaan koko tekniikan pyörimästä nurkista.

                    Mulla tekniikka puoli on niin hyvä, kuin ysikutosessa nyt voi olla, mutta kyllä pellit ennen tekniikkaa lähtevät jossei niille mitään tee.
                    koneella ajettu 345tkm. MUTTA ei koneessa siis mitään vikaa ole! toimii ihan pirun hyvin,ei nakuta, ei humppaa, ja vedot on tosi hyvin tallella. öljyä menee öljynvaihtovälillä ainoastaan 3-4dl. kyllä tästäkin varmaa kori lahoaa aikasemmin kuin tuo kone.
                    kaikki pelittää siis mutta kyllähän nuo kilometrit kertookin paljon ja aina ne pudottaa auton arvoa niin olis kiva keulille lyödä joku 200tkm vähemmän ajettu vähän pirteämpi tekniikka. projekti auto itseltä jo löytyy ja tämä lähinnä käyttöpeli. niin sillä en mitään kuutoskonetta tähän aio laittaa tai muuten liikaa tätä laitella. ja kuutoskoneella kuutosen kulutus.
                    lähinnä siis pieni muotoinen päivitys joko toivottavasti nostaa auton jälleenmyyntiarvoa.

                    eli jos tuo IS tekniikka tekee liian pahaa asentaa tähän niin paiskaan siihen varmaan saman motin mutta vähemmän ajetun.
                    325i M-Technic-94

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Ei kaikissa E30 318IS autoissa ole Abs jarruja.
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • petea76
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 59
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Laatikko pitäisi käydä suoraan, mikä perävälitys nyt on ?
                        Pistit aika pahan.. Ei harmaintakaan hajua!
                        318iS Touring -91 oma ohjus
                        Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16501
                          • Asikkala

                          #13
                          Valmistenumero ? 7 viimeistä näpyttelet realoem.com:iin ja sitten vaan eteenpäin siellä.

                          Comment

                          • ka00z
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1805
                            • Varsinais-Suomi

                            #14
                            Originally posted by Diz View Post
                            koneella ajettu 345tkm. MUTTA ei koneessa siis mitään vikaa ole! toimii ihan pirun hyvin,ei nakuta, ei humppaa, ja vedot on tosi hyvin tallella. öljyä menee öljynvaihtovälillä ainoastaan 3-4dl. kyllä tästäkin varmaa kori lahoaa aikasemmin kuin tuo kone.
                            kaikki pelittää siis mutta kyllähän nuo kilometrit kertookin paljon ja aina ne pudottaa auton arvoa niin olis kiva keulille lyödä joku 200tkm vähemmän ajettu vähän pirteämpi tekniikka. projekti auto itseltä jo löytyy ja tämä lähinnä käyttöpeli. niin sillä en mitään kuutoskonetta tähän aio laittaa tai muuten liikaa tätä laitella. ja kuutoskoneella kuutosen kulutus.
                            lähinnä siis pieni muotoinen päivitys joko toivottavasti nostaa auton jälleenmyyntiarvoa.

                            eli jos tuo IS tekniikka tekee liian pahaa asentaa tähän niin paiskaan siihen varmaan saman motin mutta vähemmän ajetun.
                            Hyvin on kyllä teikäläisellä m43-kestänyt kilometrejä. Kyllähän ne "lähes" ikiliikkujia ovat, kunhan ei laiminlyö huoltoja. Omalla menty 260tkm, onko sulla vaihdettu nostajia/nokkaa vielä?

                            Ja missä hinnoissa nuo IS-tekniikat pyörii?
                            W124 voll, markalla pidemmälle

                            Comment

                            • jazma
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1115
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by M325i View Post
                              Ei kaikissa E30 318IS autoissa ole Abs jarruja.
                              Onko tästä jotain dokumenttia/faktaa olemassa? Jos kaikissa ei ole abseja, niin arvatenkin ihan alkupään '89-malleista ne puuttuvat? Itsellä olisi m40:n remppa edessä, mutta ei millään viitsisi tuhlata siihen rahaa. Varsinkin kun m42 on alkanut houkuttelemaan aika suuresti.
                              e30 318i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎