Eli olen aatellut koittaa ehjätä tuota valojen korkeuden säätöjärjestelmää old school hengessä niin osaisko joku sanoa mitä nestettä tuonne pitäis tunkea, että toimis eikä kaikki kumit menis pilalle
Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Eli olen aatellut koittaa ehjätä tuota valojen korkeuden säätöjärjestelmää old school hengessä niin osaisko joku sanoa mitä nestettä tuonne pitäis tunkea, että toimis eikä kaikki kumit menis pilalle
En usko että onnistut, tungitpa mitä hyvänsä.
En ainakaan itse ymmärrä mitäen kyseisen järjestelmän saa ilmattua, kerro toki jos tiedät.
En ainakaan itse ymmärrä mitäen kyseisen järjestelmän saa ilmattua, kerro toki jos tiedät.
Siinä valojen säätö namikassa on 2 kpl metallisia tulppia mitkä irroitin niin niistä on suora yhtys nestetilaan.
Ajattelin täytää nesteen siitä sekä upottaa nuo valoilla olevat osat nesteeseen niin kyllä ne siitä täyttyvät kokeilin vedellä
Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Omastani kun purin tuon systeemin pois (oli ihan ehjä ja toimiva, mutta ei ole enää ), niin mielestäni tuo sisällä oleva neste oli jarrunestettä, tai ainakin hyvin lähelle siltä se sormissa vaikutti, haisi ja maistui. Varma toki en asiasta ole.
Omastani kun purin tuon systeemin pois (oli ihan ehjä ja toimiva, mutta ei ole enää ), niin mielestäni tuo sisällä oleva neste oli jarrunestettä, tai ainakin hyvin lähelle siltä se sormissa vaikutti, haisi ja maistui. Varma toki en asiasta ole.
Eikös jarruneste ole erittäin myrkyllistä. Sitä ei kannattane hirveesti maistella
Joissakin ****/****** malleissa ei korkeude säätö toimi toivotulla tavalla. Asia voidaan tarkistaa helposti, ajamalla auto lähelle seinää ja kääntämällä korkeuden säätimen nupista. Todettaessa että, esim. oikea puoli laskee ja nousee oikein ja vasen puoli ei liiku tai liikkuu hyvin vähän, niin järjestelmässä on ilmaa. Järjestelmä voidaan korjata seuraavasti:
Irrota molempien puolien työsylinterit ajovaloumpioista, käännä nupista niin että toimivan puolen työsylinterin mäntä menee pohjaan. Pura toimimattoman puolen sylinteri, ota mäntä ja tiiviste pois.
Täytä sylinteri jäähdytysnesteela, aseta tiivistekumi sylinteriin oikeinpäin, työnnä mig-hitsauslanka kumin ja sylinterin seinämän väliin. Paina voimakkaasti männän avualla tiivistekumi pohjaan asti. Ilmat poistuvat järjestelmästä em. tomenpiteen avulla. Poista hitsauslanka ja kokoa sylinteri, tarkasta pikasäätölaitteen toiminta, kiinnitä työsylinteri ja tarkasta valojen oikea suuntaus.
Jos putkissa on vuotoja , esiintyvät ne yleensä työ-tai pääsylinterin vieressa murtumana. Putkea voidaan lyhentää ja painaa se sen jälkeen uudelleen paikoilleen. Jos putki on tyhjentynyt kokonaan, niin se on täytettävä ennen kiinnitystä.
Ja eikun kokeilemaan, nämä ohjeet siis täysin eri merkkisen auton korjaamiseen, en ota vastuuta onko sovellettavissa e30 malliin.
Jos glykolia haluaa käyttää, niin vettä sekaan sitten, tai tulee kesäkäyttöinen järjestelmä. 100% (perinteisen vihreän pakkasnesteen) glykolin jäätymispiste on -11 astetta. 50/50 seos kestää -37 astetta.
Comment