Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 nestetoiminen valojen korkeuden säätö!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Velho
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 267
    • Tampere

    E30 nestetoiminen valojen korkeuden säätö!

    Eli olen aatellut koittaa ehjätä tuota valojen korkeuden säätöjärjestelmää old school hengessä niin osaisko joku sanoa mitä nestettä tuonne pitäis tunkea, että toimis eikä kaikki kumit menis pilalle
    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Velho View Post
    Eli olen aatellut koittaa ehjätä tuota valojen korkeuden säätöjärjestelmää old school hengessä niin osaisko joku sanoa mitä nestettä tuonne pitäis tunkea, että toimis eikä kaikki kumit menis pilalle
    En usko että onnistut, tungitpa mitä hyvänsä.

    En ainakaan itse ymmärrä mitäen kyseisen järjestelmän saa ilmattua, kerro toki jos tiedät.
    Olli.

    Comment

    • Velho
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 267
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Rocla View Post
      En usko että onnistut, tungitpa mitä hyvänsä.

      En ainakaan itse ymmärrä mitäen kyseisen järjestelmän saa ilmattua, kerro toki jos tiedät.
      Siinä valojen säätö namikassa on 2 kpl metallisia tulppia mitkä irroitin niin niistä on suora yhtys nestetilaan.
      Ajattelin täytää nesteen siitä sekä upottaa nuo valoilla olevat osat nesteeseen niin kyllä ne siitä täyttyvät kokeilin vedellä
      Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
      Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

      Comment

      • metake
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 331
        • Janakkala

        #4
        Omastani kun purin tuon systeemin pois (oli ihan ehjä ja toimiva, mutta ei ole enää ), niin mielestäni tuo sisällä oleva neste oli jarrunestettä, tai ainakin hyvin lähelle siltä se sormissa vaikutti, haisi ja maistui. Varma toki en asiasta ole.

        Comment

        • rasanttu
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 530
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by metake View Post
          Omastani kun purin tuon systeemin pois (oli ihan ehjä ja toimiva, mutta ei ole enää ), niin mielestäni tuo sisällä oleva neste oli jarrunestettä, tai ainakin hyvin lähelle siltä se sormissa vaikutti, haisi ja maistui. Varma toki en asiasta ole.
          Eikös jarruneste ole erittäin myrkyllistä. Sitä ei kannattane hirveesti maistella
          Freude am Fahren

          Comment

          • metake
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 331
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by rasanttu View Post
            Eikös jarruneste ole erittäin myrkyllistä. Sitä ei kannattane hirveesti maistella
            Ja maistuukin niin prkl:een pahalle, ehkä pahimman makuinen neste mitä autosta löytyy

            Comment

            • cojama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1421
              • www.e30m3.fi

              #7
              Mites glygoli?

              Comment

              • metake
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 331
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by cojama View Post
                Mites glygoli?
                Paljon paremman makuista

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by cojama View Post
                  Mites glygoli?
                  Varmaan paras vaihtoehto

                  Kaivamalla sain tämän selville:


                  Joissakin ****/****** malleissa ei korkeude säätö toimi toivotulla tavalla. Asia voidaan tarkistaa helposti, ajamalla auto lähelle seinää ja kääntämällä korkeuden säätimen nupista. Todettaessa että, esim. oikea puoli laskee ja nousee oikein ja vasen puoli ei liiku tai liikkuu hyvin vähän, niin järjestelmässä on ilmaa. Järjestelmä voidaan korjata seuraavasti:

                  Irrota molempien puolien työsylinterit ajovaloumpioista, käännä nupista niin että toimivan puolen työsylinterin mäntä menee pohjaan. Pura toimimattoman puolen sylinteri, ota mäntä ja tiiviste pois.

                  Täytä sylinteri jäähdytysnesteela, aseta tiivistekumi sylinteriin oikeinpäin, työnnä mig-hitsauslanka kumin ja sylinterin seinämän väliin. Paina voimakkaasti männän avualla tiivistekumi pohjaan asti. Ilmat poistuvat järjestelmästä em. tomenpiteen avulla. Poista hitsauslanka ja kokoa sylinteri, tarkasta pikasäätölaitteen toiminta, kiinnitä työsylinteri ja tarkasta valojen oikea suuntaus.

                  Jos putkissa on vuotoja , esiintyvät ne yleensä työ-tai pääsylinterin vieressa murtumana. Putkea voidaan lyhentää ja painaa se sen jälkeen uudelleen paikoilleen. Jos putki on tyhjentynyt kokonaan, niin se on täytettävä ennen kiinnitystä.
                  Ja eikun kokeilemaan, nämä ohjeet siis täysin eri merkkisen auton korjaamiseen, en ota vastuuta onko sovellettavissa e30 malliin.
                  Olli.

                  Comment

                  • metake
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 331
                    • Janakkala

                    #10
                    Jos glykolia haluaa käyttää, niin vettä sekaan sitten, tai tulee kesäkäyttöinen järjestelmä. 100% (perinteisen vihreän pakkasnesteen) glykolin jäätymispiste on -11 astetta. 50/50 seos kestää -37 astetta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎