eli mistä kannattais hommata kansipultit ja yläpään tiiviste satsi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i m20b25
Collapse
X
-
Originally posted by janituz View Posteli mistä kannattais hommata kansipultit ja yläpään tiiviste satsi?
Comment
-
-
tallissa tapahtu tänä iltana..
ruisku irti
http://www.btcf.fi/forum/picture.php...pictureid=1417
kansi irti
http://www.btcf.fi/forum/picture.php...pictureid=1418
kansi
http://www.btcf.fi/forum/picture.php...pictureid=1419
sori taas, erittäin huonolaatuset känny kuvat mut ei nyt sattunu kameraa tallille.
kenellää kuvia m20b25 vakiomännistä?e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Vinkki lohkonpinnan puhdistukseen, jos haluat jäähdytin nesteet lohkonpinnalta pois kastelemasta kaikkea, niin 4-5sylinterien välis pakosarjan puolella on yks 17mm pultti, mistä voi laskea nesteet lohkosta pois...
Itellä ainaki häiritti ku yritti hioo/putsata lohkoa nii se neste sotki sen aina, eikä jäähdytin neste ole muutenka hyväksi päästä öljynkans samoihin oloihi.
Sit sitä kolinaa ainakin mä epäilisin muiden joukos kiertokangen laakareiks(onko/oliko koneessa olleiden öljyjen seassa kuparinväristä metallihilettä? Serkku pojalta meni 5kertaa toissa kesänä laakerit, kuluneen kaulan takia ja joka kerta oli hilettä seas. :PKuis se ny sillee?:think
Autot:
ex: -Sierra -86 2.0is coupe lukolla.(talvilelu), -e30 -87 320/323 Facelift Sedan Alpinweiss "LUMIKKO"
-Taunus -74 2,8V6 Coupe(rakennelma)
Comment
-
-
noni nyt oon kansirempan jälkee ajellu n.300-400km ja oon huomannu et kolina on enemmänki satunnaista ku jatkuvaa. mielessä kävi et joku ottais johonki kiinni mut eihän se voi sellanenkaa olla ku sitä kuuluu auton ollessa paikallaki. ni nyt herääki kysymys et mikä se mahtaa olla.. epäiliskö runkolaakereita vai kiertokangen laakereita? :think apuja otetaa avosylin vastaan..!
e: ja lisätäkseni sen et saa välillä huoletta ajaa vaikka 40-50km ilman mitää kolinoita missää päin..Last edited by janituz; 04-03-2009, 17:06.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
itellä kuuluu vaihdelaatikosta ilkee kolina kun kytkin on ylhäällä.Laatikon laakerit kunnossa,koneesta laakerit kunnossa ja koko kytkinasetelma uusittu...ja ääni jatkuuainoa selitys on kuluneet rattaat vaihdelaatikossa :think
BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber
EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber
EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot
EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic
EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen
Comment
-
-
Originally posted by larzu85 View Postitellä kuuluu vaihdelaatikosta ilkee kolina kun kytkin on ylhäällä.Laatikon laakerit kunnossa,koneesta laakerit kunnossa ja koko kytkinasetelma uusittu...ja ääni jatkuuainoa selitys on kuluneet rattaat vaihdelaatikossa :think
Jos M20 koneessa on kevennetty vauhtipyörä tai kytkinlevy on jotain muuta kun bmw marmoritiski kamaa niin laatikko saattaa kolista elle 900rpm kierroksilla,johtuen värinöistä jotka välittyy kytkinakseliin,eikä ns. "viasta" vaan ominaisuudesta. Kun nostat kierroksia 900-950rpm:ään ja pidät siinä tasaisesti pitäisi ääni kadota.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by M325i View Post´
Jos M20 koneessa on kevennetty vauhtipyörä tai kytkinlevy on jotain muuta kun bmw marmoritiski kamaa niin laatikko saattaa kolista elle 900rpm kierroksilla,johtuen värinöistä jotka välittyy kytkinakseliin,eikä ns. "viasta" vaan ominaisuudesta. Kun nostat kierroksia 900-950rpm:ään ja pidät siinä tasaisesti pitäisi ääni kadota.BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber
EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber
EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot
EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic
EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen
Comment
-
-
lainaan tätä threaddia kun en jostain syystä pysty uutta tekemään..
ylimäärästä ääntä pitäs metsästellä
eli mulla tossa seissy tallissa jo jonkun aikaa tuommone e30 325i bimmeri,
siinä sellasta ongelmaa että kakkospytystä paineita kadoksissa.. muissa on 11 ja kakkosessa on 8.
koneesta kuuluu kierroksia antaessa sellanen terävä ääni, tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. mulla yhesta autosta menny kk laakerit ja tuo ei kuulosta kyllä siltä, ja juurikin se että tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu..
autoon vaihdettiin nokka, kun epäiltiin sitä kuluneeksi, venttiili välykset tarkistettiin, mutta ääni ei hävinnyt,
männänrengas? vaiko venttiili kiero tai muuten vioittunut? itsellä ei aika oikein riittäs alkaa tutkimaan, siksi auto tällä hetkellä myynnissä,
mutta jos jollain olisi vahva epäily mistä ääni voisi johtua niin pystyis ainakin sitten säästämään aikaa kun ei tarvisi koko konetta purkaa vikaa etsiessä..
tehot on tallella kyllä, mutta ääni on perin häiritsevä.
jos jotain vinkkiä osviittaa voisitte antaa niin kiitollinen olisin!rieger bimmer -.-
Comment
-
-
Mikähän mahtaa olla menossa tosta m20b25, kun kuuluu jonkun aikaa kylmänä semmosta ihme kalkatusta? Mitenhän tuota nyt paremmin kuvailis... kuulostaa sellaselta löysältä kalkatukselta, jonka ääni muuttuu välillä erilaiseks.Loppuu tosiaan yleensä jo parissa minuutissa. Ja kuuluu sekä kytkin ylhäällä että pohjassa.
Pitäskö alkaa huolestumaan?:think
Edit: kuulostaa muuten vähän siltä kun olis diisel kone.:thinkE61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostMikähän mahtaa olla menossa tosta m20b25, kun kuuluu jonkun aikaa kylmänä semmosta ihme kalkatusta? Mitenhän tuota nyt paremmin kuvailis... kuulostaa sellaselta löysältä kalkatukselta, jonka ääni muuttuu välillä erilaiseks.Loppuu tosiaan yleensä jo parissa minuutissa. Ja kuuluu sekä kytkin ylhäällä että pohjassa.
Pitäskö alkaa huolestumaan?:think
Edit: kuulostaa muuten vähän siltä kun olis diisel kone.:thinkLast edited by Injun; 19-06-2009, 17:02.
Comment
-
-
En tiedä varmaks mutta voisko se apuakseli tai sen laakerointi pitää tuollasta ääntä. Eli se jonka välityksellä jakohihna pyörittää öljypumppua ja vanhemmissa jakajaa. En kyllä koskaan oo kuullu täysin hiljasta m20, omakin kone rempattiin muuten täysin mutta tuon apuakselin laakerit jäi uusimatta koska siihen olis tarvinnu tehä työkalut ja niitä laakereita ei taida saada ku teettämällä. Tosin ei ne kauheen kuluneetkaan olleet.Last edited by JJT; 19-06-2009, 17:10.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Injun View PostÄäni on pysynyt minulla suht samana koko auton omistamisajan (about neljä vuotta ja 40tkm), ja auto on tänä aikana saanut ihan riittävästi kenkää, eipä tuo sivuääni välttämättä akuuttiin koneen laukeamiseen johda.Originally posted by JJT View PostEn tiedä varmaks mutta voisko se apuakseli tai sen laakerointi pitää tuollasta ääntä. Eli se jonka välityksellä jakohihna pyörittää öljypumppua ja vanhemmissa jakajaa. En kyllä koskaan oo kuullu täysin hiljasta m20, omakin kone rempattiin muuten täysin mutta tuon apuakselin laakerit jäi uusimatta koska siihen olis tarvinnu tehä työkalut ja niitä laakereita ei taida saada ku teettämällä. Tosin ei ne kauheen kuluneetkaan olleet.
Nii no hyvin tuo mullaki muuten pelaa, tuo parin minuutin kalkatus vaan kuuluu.
Pitää nyt ens viikolla, kuhan pääsee kaupungista poies, alkaa tutkimaan tarkemmin mistä kohtaa kuuluu.
Ja eipä niitä kyllä taida hiljasia m20 ja m40:siä ollakkaan.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Injun View PostJos se yhtään lohduttaa, niin ainakaan et ole ongelmasi kanssa yksin. Täältäkin löytyy M20 joka roklottaa kylmänä sen pari minuuttia ja sen jälkeen äänestä ei ole tietoakaan.
Kyllä niitä oikeasti hiljaisia m20 moottoreita on olemassa
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Comment