Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i m20b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    #16
    eli mistä kannattais hommata kansipultit ja yläpään tiiviste satsi?
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      #17
      Originally posted by janituz View Post
      eli mistä kannattais hommata kansipultit ja yläpään tiiviste satsi?
      KL-Varaosasta tullu ite aina tilailtua.

      Comment

      • janituz
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 858
        • nummi-pusula

        #18
        tallissa tapahtu tänä iltana..

        ruisku irti
        http://www.btcf.fi/forum/picture.php...pictureid=1417

        kansi irti
        http://www.btcf.fi/forum/picture.php...pictureid=1418

        kansi
        http://www.btcf.fi/forum/picture.php...pictureid=1419

        sori taas, erittäin huonolaatuset känny kuvat mut ei nyt sattunu kameraa tallille.

        kenellää kuvia m20b25 vakiomännistä?
        e46 330da -01
        E46 320d -00
        E30 323i -85 "pommikone"
        Projekti: E30 325i -86
        Projekti: E21 315 -83
        Ex: E30 318i mit m10i -89

        Comment

        • He_xu
          Newbiemmer
          • Aug 2008
          • 7
          • Tampere

          #19
          Vinkki lohkonpinnan puhdistukseen, jos haluat jäähdytin nesteet lohkonpinnalta pois kastelemasta kaikkea, niin 4-5sylinterien välis pakosarjan puolella on yks 17mm pultti, mistä voi laskea nesteet lohkosta pois...

          Itellä ainaki häiritti ku yritti hioo/putsata lohkoa nii se neste sotki sen aina, eikä jäähdytin neste ole muutenka hyväksi päästä öljynkans samoihin oloihi.

          Sit sitä kolinaa ainakin mä epäilisin muiden joukos kiertokangen laakareiks(onko/oliko koneessa olleiden öljyjen seassa kuparinväristä metallihilettä? Serkku pojalta meni 5kertaa toissa kesänä laakerit, kuluneen kaulan takia ja joka kerta oli hilettä seas. :P
          Kuis se ny sillee?:think

          Autot:

          ex: -Sierra -86 2.0is coupe lukolla.(talvilelu), -e30 -87 320/323 Facelift Sedan Alpinweiss "LUMIKKO"
          -Taunus -74 2,8V6 Coupe(rakennelma)

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by He_xu View Post
            Serkku pojalta meni 5kertaa toissa kesänä laakerit, kuluneen kaulan takia ja joka kerta oli hilettä seas. :P
            Hätäsempi ois mitannut kaulat, viimeistään kun uudet laakerit eivät kestäneet.
            Olli.

            Comment

            • janituz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 858
              • nummi-pusula

              #21
              noni nyt oon kansirempan jälkee ajellu n.300-400km ja oon huomannu et kolina on enemmänki satunnaista ku jatkuvaa. mielessä kävi et joku ottais johonki kiinni mut eihän se voi sellanenkaa olla ku sitä kuuluu auton ollessa paikallaki. ni nyt herääki kysymys et mikä se mahtaa olla.. epäiliskö runkolaakereita vai kiertokangen laakereita? :think apuja otetaa avosylin vastaan..!

              e: ja lisätäkseni sen et saa välillä huoletta ajaa vaikka 40-50km ilman mitää kolinoita missää päin..
              Last edited by janituz; 04-03-2009, 17:06.
              e46 330da -01
              E46 320d -00
              E30 323i -85 "pommikone"
              Projekti: E30 325i -86
              Projekti: E21 315 -83
              Ex: E30 318i mit m10i -89

              Comment

              • larzu85
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 821
                • Mustasaari

                #22
                itellä kuuluu vaihdelaatikosta ilkee kolina kun kytkin on ylhäällä.Laatikon laakerit kunnossa,koneesta laakerit kunnossa ja koko kytkinasetelma uusittu...ja ääni jatkuu ainoa selitys on kuluneet rattaat vaihdelaatikossa :think
                BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

                BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

                EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

                EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

                EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

                EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

                EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by larzu85 View Post
                  itellä kuuluu vaihdelaatikosta ilkee kolina kun kytkin on ylhäällä.Laatikon laakerit kunnossa,koneesta laakerit kunnossa ja koko kytkinasetelma uusittu...ja ääni jatkuu ainoa selitys on kuluneet rattaat vaihdelaatikossa :think
                  ´
                  Jos M20 koneessa on kevennetty vauhtipyörä tai kytkinlevy on jotain muuta kun bmw marmoritiski kamaa niin laatikko saattaa kolista elle 900rpm kierroksilla,johtuen värinöistä jotka välittyy kytkinakseliin,eikä ns. "viasta" vaan ominaisuudesta. Kun nostat kierroksia 900-950rpm:ään ja pidät siinä tasaisesti pitäisi ääni kadota.
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • larzu85
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 821
                    • Mustasaari

                    #24
                    Originally posted by M325i View Post
                    ´
                    Jos M20 koneessa on kevennetty vauhtipyörä tai kytkinlevy on jotain muuta kun bmw marmoritiski kamaa niin laatikko saattaa kolista elle 900rpm kierroksilla,johtuen värinöistä jotka välittyy kytkinakseliin,eikä ns. "viasta" vaan ominaisuudesta. Kun nostat kierroksia 900-950rpm:ään ja pidät siinä tasaisesti pitäisi ääni kadota.
                    Taitaa olla tuo "vika" sitte,kun yli 1000rpm ei enään kolise...ja autossa tosiaan on kevyempi tasapainotettu vauhtis :think
                    BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

                    BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

                    EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

                    EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

                    EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

                    EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

                    EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

                    Comment

                    • Sezone
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 29
                      • A:koski

                      #25
                      lainaan tätä threaddia kun en jostain syystä pysty uutta tekemään..

                      ylimäärästä ääntä pitäs metsästellä

                      eli mulla tossa seissy tallissa jo jonkun aikaa tuommone e30 325i bimmeri,

                      siinä sellasta ongelmaa että kakkospytystä paineita kadoksissa.. muissa on 11 ja kakkosessa on 8.

                      koneesta kuuluu kierroksia antaessa sellanen terävä ääni, tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. mulla yhesta autosta menny kk laakerit ja tuo ei kuulosta kyllä siltä, ja juurikin se että tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu..

                      autoon vaihdettiin nokka, kun epäiltiin sitä kuluneeksi, venttiili välykset tarkistettiin, mutta ääni ei hävinnyt,

                      männänrengas? vaiko venttiili kiero tai muuten vioittunut? itsellä ei aika oikein riittäs alkaa tutkimaan, siksi auto tällä hetkellä myynnissä,

                      mutta jos jollain olisi vahva epäily mistä ääni voisi johtua niin pystyis ainakin sitten säästämään aikaa kun ei tarvisi koko konetta purkaa vikaa etsiessä..


                      tehot on tallella kyllä, mutta ääni on perin häiritsevä.

                      jos jotain vinkkiä osviittaa voisitte antaa niin kiitollinen olisin!
                      rieger bimmer -.-

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        #26
                        Mikähän mahtaa olla menossa tosta m20b25, kun kuuluu jonkun aikaa kylmänä semmosta ihme kalkatusta? Mitenhän tuota nyt paremmin kuvailis... kuulostaa sellaselta löysältä kalkatukselta, jonka ääni muuttuu välillä erilaiseks. Loppuu tosiaan yleensä jo parissa minuutissa. Ja kuuluu sekä kytkin ylhäällä että pohjassa.

                        Pitäskö alkaa huolestumaan?:think

                        Edit: kuulostaa muuten vähän siltä kun olis diisel kone.:think
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • Injun
                          Newbiemmer
                          • Jun 2003
                          • 27
                          • Häme

                          #27
                          Originally posted by Purtsi123 View Post
                          Mikähän mahtaa olla menossa tosta m20b25, kun kuuluu jonkun aikaa kylmänä semmosta ihme kalkatusta? Mitenhän tuota nyt paremmin kuvailis... kuulostaa sellaselta löysältä kalkatukselta, jonka ääni muuttuu välillä erilaiseks. Loppuu tosiaan yleensä jo parissa minuutissa. Ja kuuluu sekä kytkin ylhäällä että pohjassa.

                          Pitäskö alkaa huolestumaan?:think

                          Edit: kuulostaa muuten vähän siltä kun olis diisel kone.:think
                          Jos se yhtään lohduttaa, niin ainakaan et ole ongelmasi kanssa yksin. Täältäkin löytyy M20 joka roklottaa kylmänä sen pari minuuttia ja sen jälkeen äänestä ei ole tietoakaan. Hieman dieselmäinen roklotus tuntuu olevan voimakkaimmillaan kun pienillä kierroksilla kutittaa konetta hieman kaasulla auton seistessä. Jotenkin luulisin äänen tulevan jostain alakerran laakereista. Ääni on pysynyt minulla suht samana koko auton omistamisajan (about neljä vuotta ja 40tkm), ja auto on tänä aikana saanut ihan riittävästi kenkää, eipä tuo sivuääni välttämättä akuuttiin koneen laukeamiseen johda.
                          Last edited by Injun; 19-06-2009, 17:02.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #28
                            En tiedä varmaks mutta voisko se apuakseli tai sen laakerointi pitää tuollasta ääntä. Eli se jonka välityksellä jakohihna pyörittää öljypumppua ja vanhemmissa jakajaa. En kyllä koskaan oo kuullu täysin hiljasta m20, omakin kone rempattiin muuten täysin mutta tuon apuakselin laakerit jäi uusimatta koska siihen olis tarvinnu tehä työkalut ja niitä laakereita ei taida saada ku teettämällä. Tosin ei ne kauheen kuluneetkaan olleet.
                            Last edited by JJT; 19-06-2009, 17:10.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              #29
                              Originally posted by Injun View Post
                              Ääni on pysynyt minulla suht samana koko auton omistamisajan (about neljä vuotta ja 40tkm), ja auto on tänä aikana saanut ihan riittävästi kenkää, eipä tuo sivuääni välttämättä akuuttiin koneen laukeamiseen johda.
                              Originally posted by JJT View Post
                              En tiedä varmaks mutta voisko se apuakseli tai sen laakerointi pitää tuollasta ääntä. Eli se jonka välityksellä jakohihna pyörittää öljypumppua ja vanhemmissa jakajaa. En kyllä koskaan oo kuullu täysin hiljasta m20, omakin kone rempattiin muuten täysin mutta tuon apuakselin laakerit jäi uusimatta koska siihen olis tarvinnu tehä työkalut ja niitä laakereita ei taida saada ku teettämällä. Tosin ei ne kauheen kuluneetkaan olleet.
                              Mulla tuo ääni on alkanu kuulumaan lähiaikoina. Ja voisin äänen perusteella kuvitella että joku akseli tai laakeri olis väljä jossaki.
                              Nii no hyvin tuo mullaki muuten pelaa, tuo parin minuutin kalkatus vaan kuuluu.
                              Pitää nyt ens viikolla, kuhan pääsee kaupungista poies, alkaa tutkimaan tarkemmin mistä kohtaa kuuluu.

                              Ja eipä niitä kyllä taida hiljasia m20 ja m40:siä ollakkaan.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10506
                                • Saaressa

                                #30
                                Originally posted by Injun View Post
                                Jos se yhtään lohduttaa, niin ainakaan et ole ongelmasi kanssa yksin. Täältäkin löytyy M20 joka roklottaa kylmänä sen pari minuuttia ja sen jälkeen äänestä ei ole tietoakaan.
                                Mun vanhassa moottorissa kuului samantyylinen ääni. Alakerran laakerit siellä oli finaalissa..

                                Kyllä niitä oikeasti hiljaisia m20 moottoreita on olemassa

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎