Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M40 vähäpäästöinen, turbotettavaks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sierra4x4tbo
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 2098
    • Lappeenranta

    #16
    Originally posted by Panu.K View Post
    Onko tämä joku trolli. Ei ole rahasta kiinni Noilla taskurahoilla ei kannata edes aloittaa haaveilua vähäpäästöisen ahtamista.

    Rahat riittää ehkä just ja just ei vähäpäästöisen turbottamiseen vaadittaviin osiin, mutta miettisin homman mielekkyyttä. Jarrut,alusta ja moottori ovat vielä 316i päivittämättä. Tehot jäävät kuitenkin alle 325 ja käytettävyys on huonompi.

    En ole ikinä ymmärtänyt joidenkin ihmisten halua ahtaa näitä pikku moottoreita. Saman verran rahaa menee ahtamiseen kun aloittaa homman kunnollisesta aihiosta tai ehkä jopa vähemmän kun perusasiat(jarrut,alusta) on jo alkuun paremmalla mallilla.
    Se on, kun rakastutaan siihen pihalla makaavaan romuun (anteeksi rakkaaseen), eikä tule mieleenkään vaihtaa sitä helpompaan/parempaan aihioon..
    M535i BiTurbo -85
    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

    --=MushroomMotorsport=--
    --=MaxTuned.com=--

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #17
      Originally posted by sierra4x4tbo View Post
      Se on, kun rakastutaan siihen pihalla makaavaan romuun (anteeksi rakkaaseen), eikä tule mieleenkään vaihtaa sitä helpompaan/parempaan aihioon..
      Toi on niin totta.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        #18
        Originally posted by Panu.K View Post
        En ole ikinä ymmärtänyt joidenkin ihmisten halua ahtaa näitä pikku moottoreita. Saman verran rahaa menee ahtamiseen kun aloittaa homman kunnollisesta aihiosta tai ehkä jopa vähemmän kun perusasiat(jarrut,alusta) on jo alkuun paremmalla mallilla.
        Minä ymmärrän, mikäli se tehdään isolla budjetilla motorsporttia varten. Muutoin olen pitkälti sitä mieltä, että katukäyttöön tulevan harrastepelin kohdalla ei juurikaan alle 350hv tehotavoitteilla kannata edes virtsata ahtimen suuntaan, muuten kusee lähinnä omaan pakkiinsa. Voihan joku tosin fööniä sellaisellakin järjettömyydellä, kuin moottorin taloudellisuudella perustella, tämä hänelle suotakoon. Hevosvoimakohtainen hinta tuntuu myös olevan eräänlainen kynnyskysymys. Valitettavasti penninvenyttäjiltä unohtuu usein yksi elämän tärkeimmistä perustotuuksista, hyvää ei nimittäin saa halvalla. Kovaan huipputehoonkin tottuu niin nopeasti, että kannattaa prioriteetit miettiä tarkkaan.
        Last edited by r.w.; 04-02-2009, 18:04.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by BMW-87 View Post
          Projektiin 1500-2000€
          Eiköhän noilla jotain saa tehtyy, ei ole rahasta kiinni
          Mulla on kaavailtu aloitusbudjetti ton verran (sille että saan vajaapyttyisen vaparikoneen keulalle nokkaa lukuunottamatta vakiokunnossa, kone siinä kunnossa että voin antaa sille huoletta tossua). Päästöhuoliin budjetoitu tässä 0,0€
          Varaisin kymppitonnin ja Buranaa vähäpäästöistä ahdettua M40 varten.
          PS: Edellisen kerran kun hankin koriltaan ja osiltaan kohtuukuntoisen rullaavan, ei-vähäpäästöisen 2d e30:n se tuli maksamaan kuljetuskustannuksineen 90 euroa (70km päästä traileroituna). Tässä siis päästövaatimuksena on HC alle 1000, ei muuta. Et todellakaan ole sidottu tuohon nykyiseen koppaasi, Sierra4X4tbo kirjoittikin asiasta osuvasti. Nettiautossa on tällä hetkellä kaupan 165 kappaletta e30:jä.... Ostajan markkinat sanoisin.

          Kannattaa ottaa onkeensa mitä tässä useampi on koittanut kertoa.
          Last edited by petrolhead; 04-02-2009, 22:42.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #20
            Originally posted by BMW-87 View Post
            Projektiin 1500-2000€
            Eiköhän noilla jotain saa tehtyy, ei ole rahasta kiinni


            Ethän nää voi olla tosissas! Tuosta sun hommasta ei tuu vittuakaan. Paistaa kolmen kilometrin päähän sun tietämättömyys ahtamisesta tai moottorin virittämisestä yleensäkkään, kun tuollaisia summia kehtaat edes heittää ilmoille. Ja M40+vähäpäästöinen...voi hyvää päivää.

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #21
              Mitä täälä ihmiset puhuu ei-vähäpäästöisen HC-rajasta alle 1000? Kävin talviautoon (opel ascona B 2.0 LE-jetronic) hakeen korjaamolta päästölapun ja meinas olla tekemistä että sai säädettyä ja kikkailtua siihen lapun kun korjaamon setä sanoi että 600 on HC raja ja ei meinannut mennä mitenkään alle sen tyhjäkäynnillä, kierroksilla kuitenkin meni johki 300 ja sieltä kaasuläppä sit kiinni et kierrokset alle tonnin ja äkkiä *print,print*. Eli turhaanko tuota koitettiin puljata alle 600 jos 1000 on se raja ? Auton vuosimalli 1980.

              Comment

              • Samee
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 888
                • Valkeakoski

                #22
                Originally posted by Make H. View Post
                Mitä täälä ihmiset puhuu ei-vähäpäästöisen HC-rajasta alle 1000? Kävin talviautoon (opel ascona B 2.0 LE-jetronic) hakeen korjaamolta päästölapun ja meinas olla tekemistä että sai säädettyä ja kikkailtua siihen lapun kun korjaamon setä sanoi että 600 on HC raja ja ei meinannut mennä mitenkään alle sen tyhjäkäynnillä, kierroksilla kuitenkin meni johki 300 ja sieltä kaasuläppä sit kiinni et kierrokset alle tonnin ja äkkiä *print,print*. Eli turhaanko tuota koitettiin puljata alle 600 jos 1000 on se raja ? Auton vuosimalli 1980.
                Turhaan koijailitte, ennen 1.10.1986 käyttöönotetussa HC:n raja on 1000. Tuon ajankohdan jälkeen rekisteröidyissä ei vähäpäästöisissä raja on se 600.
                Last edited by Samee; 05-02-2009, 23:05.
                E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                E30 316 4d '89
                E36 M3 Coupe '93
                F30 318d '13

                Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #23
                  Originally posted by Make H. View Post
                  Mitä täälä ihmiset puhuu ei-vähäpäästöisen HC-rajasta alle 1000? Kävin talviautoon (opel ascona B 2.0 LE-jetronic) hakeen korjaamolta päästölapun ja meinas olla tekemistä että sai säädettyä ja kikkailtua siihen lapun kun korjaamon setä sanoi että 600 on HC raja ja ei meinannut mennä mitenkään alle sen tyhjäkäynnillä, kierroksilla kuitenkin meni johki 300 ja sieltä kaasuläppä sit kiinni et kierrokset alle tonnin ja äkkiä *print,print*. Eli turhaanko tuota koitettiin puljata alle 600 jos 1000 on se raja ? Auton vuosimalli 1980.
                  HC 600 tuli 1.10. 1986.
                  Päästötestejä tekevän korjaamon sedän kannattaa käydä osoitteessa http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf toteamassa asia itse.
                  Korjaamon sedät usein tietää niin paljon ettei tarvitse juttuihin perehtyä
                  EDIT: Hidas.. vanhuus ei tule yksin..
                  Last edited by petrolhead; 05-02-2009, 23:09.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎