Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 cabrion takalasin/muovin vaihto? HOWTO?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5517
    • Vaasa

    e30 cabrion takalasin/muovin vaihto? HOWTO?

    Eli hyviä neuvoja tarvitaan sellaisilta jotka ovat vaihtaneet e30 cabrioon takalasin/muovin. Vanha on suht palasina ja ei viitti koko kesää ajella teippi ikkunalla.
    Esim mitä lankaa käytitte ja mistä aloittaa tikkaaminen etc.

    Kiitoksia

    P:S uusi rätti ei ole vaihtoehto.
    sigpic
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    Itseäkin kiinnostaa ja tuskin haittaa jos kertoo myös paikkoja missä tällaisia töitä tehdään. Ei nimittäin ihan jokaisessa verhoomossa suostu ko. hommaa tekemään.. Ehkä homma alkaa katon purkamisella, koska eihän tuota nyt hullukaan käsin ompele paikallaan.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Panu.K
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 824
      • Salo

      #3

      Tuossa on omat kokemukset vaihdosta.
      Kulkuvälineet:
      Etsintä käynnissä
      ex BMW:t
      e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
      ex muun merkkiset:
      Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5517
        • Vaasa

        #4
        Kiitoksia tästä oli apua. Eiköhän mekin astuta tähän helvettiin ja kokeilla. Sitä paitsi tuo ikkuna oli kuin uusi kun olit kiristänyt sen.

        Mitäs lankaa käytit?
        sigpic

        Comment

        • Panu.K
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 824
          • Salo

          #5
          Originally posted by MarQ83 View Post
          Kiitoksia tästä oli apua. Eiköhän mekin astuta tähän helvettiin ja kokeilla. Sitä paitsi tuo ikkuna oli kuin uusi kun olit kiristänyt sen.

          Mitäs lankaa käytit?
          Tuo ikkuna oli/on siis livenä vielä paremman näköinen mitä kuvissa (auto myyty seuraavalle omistajalle kesällä). Itse ompelin ihan mustalla "karhu langalla", mutta ilmeisesti ydinlanka on parempaa (en tiedä mistä saa ja mitä maksaa). Tuo muovi muuten ei ollut moksiskaan vaikka pakkasella availin kattoa, koska on pehmeämpää kuin orkkis. Huono puoli pehmeydestä on että naarmuuntuu tietysti helpommin. Mutta naarmuja on helppo välttää kun ei harjaa sitä pestessä tai lumia harjatessa (jos ajaa talvella) rankalla kädellä. Itselle ei lasiin vuoden aikana kertynyt pahemmin naarmuja.

          Joka tapauksessa erittäin hyvä vaihtoehto silloin kun tarkoituksena ei ole tehdä mitään näyttely kuntoista helmeä.
          Kulkuvälineet:
          Etsintä käynnissä
          ex BMW:t
          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
          ex muun merkkiset:
          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5517
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Panu.K View Post
            Tuo ikkuna oli/on siis livenä vielä paremman näköinen mitä kuvissa (auto myyty seuraavalle omistajalle kesällä). Itse ompelin ihan mustalla "karhu langalla", mutta ilmeisesti ydinlanka on parempaa (en tiedä mistä saa ja mitä maksaa). Tuo muovi muuten ei ollut moksiskaan vaikka pakkasella availin kattoa, koska on pehmeämpää kuin orkkis. Huono puoli pehmeydestä on että naarmuuntuu tietysti helpommin. Mutta naarmuja on helppo välttää kun ei harjaa sitä pestessä tai lumia harjatessa (jos ajaa talvella) rankalla kädellä. Itselle ei lasiin vuoden aikana kertynyt pahemmin naarmuja.

            Joka tapauksessa erittäin hyvä vaihtoehto silloin kun tarkoituksena ei ole tehdä mitään näyttely kuntoista helmeä.
            Jep no niin eli näillä mennään. Autohan tullaa maalaamaan ympäri sametti mustalla ja teloilla joten tästä ei tosiaan näyttely kampetta ole tulossa vaan käyttis mitä ei suuremmin tarvitse surra jos kivenisku tai naarmu tulee. Pitää vielä käydä hakemassa lankaa jostain alan liikkeestä eiköhän ne osaa sit neuvoa mikä sopii, mutta jos tuo karhunlanka sulla kesti niin eiköhän se mullakin sit kestä.
            sigpic

            Comment

            • Panu.K
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 824
              • Salo

              #7
              Originally posted by MarQ83 View Post
              Jep no niin eli näillä mennään. Autohan tullaa maalaamaan ympäri sametti mustalla ja teloilla joten tästä ei tosiaan näyttely kampetta ole tulossa vaan käyttis mitä ei suuremmin tarvitse surra jos kivenisku tai naarmu tulee. Pitää vielä käydä hakemassa lankaa jostain alan liikkeestä eiköhän ne osaa sit neuvoa mikä sopii, mutta jos tuo karhunlanka sulla kesti niin eiköhän se mullakin sit kestä.
              Vedin muuten langan sitten 2*kertaisena. Tuon auton kuvauksen perusteella tämä vaihtoehto on kuin nenä päähän tuohon autoon
              Kulkuvälineet:
              Etsintä käynnissä
              ex BMW:t
              e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
              ex muun merkkiset:
              Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #8
                Ymmärtääkseni ainakin osassa E30 cabrion kattoja on taka"lasi" kiinni vetoketjulla itse katossa eli itse vaihtaminen olisi tällöin varsin helppoa.

                Itse vaihdatin takalasin aikoinaan omaani jossa oli siis tuo vetoketjujuttu. Lieneekö turkkilaisten tekosia vai ihan tehtaalta peräisin, en tiedä mutta hyvin tuo uusi muovi siellä on pysynyt.
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎