E30 kardaanin katkaisu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1876
    • Lappeenranta, Finland

    E30 kardaanin katkaisu

    Miten hiivatissa kanki jakaantuu niiden boorien kohdalta? Kaulusmutteri on irti, se kumimuhvi on vedetty syrjään, ei vaan hievahdakaan. On annettu lämpöä, iskua ja hellyyttä mutta ei. Eihän siinä pitäisi enää mikään sitä pitää kiinni. Ja asentokin on merkitty sen varalta että muljahtaa laakista lattialle... Ihmeen tiukassa, ei liiku yhtään ulos eikä sisään.

    Takakelkka kaikkineen oli lattialla kunnostuksessa ja nyt on asennusvaihe menossa. Miten tarkka tuo on, kun ihan varmasti ei ole perä juuri samalla kohtaa kuin aiemmin, uudet kelkan kumit ja kaikki. Kanki joutuu venymään tai painumaan läjään, nyt jos se liuku ei anna yhtään periksi niin tuleehan siitä ylimääräistä rasitusta jonnekin, periaatteessa ainakin vähän.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4657
    • Tampere

    #2
    pitäs aueta ihan vetämällä kun mutteri on löysällä.. irroitusöljyä sekaan ja antaa muhia rauhassa.. kasattaessa vaseliinit booriin..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1876
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Ei tuo yksilö kyllä vetämällä jakaudu, muhikoon nyt jonkun aikaa CRC-kyllästeessä.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16577
        • Asikkala

        #4
        Äläkä laita paikalleen ennenkuin saat sen poorin liikkumaan.

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1876
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Oli aivan uskomattoman tiukassa. Punahehkuun painettiin palikat ja silti ei luvannutkaan, tai ei huomattu. Viritettiin parilla taljalla vetoakin siihen aika rajusti ja kuumaa plus iskua perään. Jossain vaiheessa sitten todettiin että onhan se pikkaisen liikkunut. Aikanaan se luovutti, ihan kuiva, ei rasvan hitustakaan tai olivat jo palaneet pois. Aikaa paloi älyttömästi moisen kanssa temppuillessa.

          Nyt sitten boorien siistiminen ja putsaus sekä KUNNON rasvaus, niin eiköhän se siitä

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by 525iiäxä View Post
            Oli aivan uskomattoman tiukassa. Punahehkuun painettiin palikat ja silti ei luvannutkaan, tai ei huomattu. Viritettiin parilla taljalla vetoakin siihen aika rajusti ja kuumaa plus iskua perään. Jossain vaiheessa sitten todettiin että onhan se pikkaisen liikkunut. Aikanaan se luovutti, ihan kuiva, ei rasvan hitustakaan tai olivat jo palaneet pois. Aikaa paloi älyttömästi moisen kanssa temppuillessa.

            Nyt sitten boorien siistiminen ja putsaus sekä KUNNON rasvaus, niin eiköhän se siitä
            Sama onglelma oli aikanaan itsellä, syyksi paljastui hienosti vaihdettu keskilaakeri, oli kovalla lekalla ilmeisesti annettu "uros" puolelle vauhtia, että laakeri irtoaisi ja koko saatanan kappale oli päästää turvoksissa millimetrin, niinkuin se vekotin silloin kun ei roiku.
            Olli.

            Comment

            • jarzap
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 319
              • Sodankylä/Pyhäsalmi

              #7
              Välillä se remontti alkaa ahistamaan ja aikaa saa nysvättyä johonkin pikku "normi" hommaan ihan tajuttomasti. Mutta hyvä että lähti Itellä kerran sattu yhen prkleen alapallon kans semmonen, että se ei loppujenlopuks irronnu ku oli repiny koko ripustukset syliin ja rässin alla paino irti. Verta hikeä ja kyyneliä!
              "Paska analyysi!"

              Comment

              Working...
              X