sanokaas jotain yleispätevää mistä kannattas lähtee kattoon ku bensamittari ei toimi auto on -89 e30 320i ja tuossa jo kesällä se vaan lakkas toimimasta ku mentiin sivuluisua. Eli mittariin ei tule mitään eloa, bensavalo kyllä palaa normaalisti sittenku löpö on vähissä. Availin tankin tuossa ja kattelin pumppua yms mut se tuntu olevan kunnos liittimineen siis. Eli voisiko vika kenties olla mittariston päässä? Onko näissä jotain "tyyppivikoi" mikä vois olla tai jotenka näin, itseltä loppu jo ideat
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 bensamittari
Collapse
X
-
Mikähän tekee sen et viisari välillä hakkaa laidasta laitaan tosi voimakkaasti ja välillä pysähtyy 50l kohtaan. Vika alkoi ihan yhtäkkiä. Äkkiä tuntus ettei ainakaan anturivika voi olla:think
Mittariston käytin irti ja ei mitään outoa ilmennyt. Myöskin tankin anturin piuhat käytin irti ja ei mitään muutosta vikaan. Voikos itse mittari tehdä ton. Ois ihan kiva saada toimivaks ni ei tarvis varapatteri peräkontissa ajella.
Comment
-
-
Kyllä niissä valo toimii yleensä aina, että ei välttämättä varapatteria tarvii mukaan.. Toimivin korjaus on iskuja kojelautaan mittarin yläpuolelle, hirvee homma alkaa purkamaan ja korjaamaan kunnolla jos on muutaman satasen autosta kyse.. Jos kiinnostusta kunnon korjaamiseen löytyy niin searchiin mittaristo..
Comment
-
-
Originally posted by illu^^ View PostKyllä niissä valo toimii yleensä aina, että ei välttämättä varapatteria tarvii mukaan.. Toimivin korjaus on iskuja kojelautaan mittarin yläpuolelle, hirvee homma alkaa purkamaan ja korjaamaan kunnolla jos on muutaman satasen autosta kyse.. Jos kiinnostusta kunnon korjaamiseen löytyy niin searchiin mittaristo..
Comment
-
-
Itsellä oli sama ongelma, toisen anturin vastuslangat oli irronneet kiinnikkeestään. Sellaista hiuksenpaksuista lankaa .
Ei ollut onneksi keskeltä poikki ja sain kiinnitettyä uudelleen.
Jos mittaat niin tankki tyhjänä pitäisi näyttää 71.7ohm (+-2.3) ja täytenä 3.2ohm (+-0.7). Bensapumpun puoleisessa anturissa on kolme nastaa, mittaa vasen+keski.
Kuskin puoleisen anturin sai purettua avaamalla mutterin, toisen puolen sai poraamalla auki .
Kuva:
Comment
-
Comment